/  /  / Q60
Infiniti Q60

Infiniti Q60

Zmień
SegmentSportowo Rekreacyjne / Klasa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
G_COUPE_interior_DSC0274.jpg
© Infiniti
G_COUPE_interior_DSC0274.jpgG37_Coupe_HighRes_interior.jpgG37Coupe_HighRes_Exterior1.jpgG37Coupe_HighRes_Exterior2.jpgG_COUPE_interior_DSC0260.jpgG37_Convertible_high_res.jpgG37CoupeHiRes1.jpgG37CoupeHiRes2.jpgG37CoupeHiRes3.jpgG37CoupeHiRes4.jpgG37CoupeHiRes5.jpgG_COUPE_exterior_DSC0035.jpgG_COUPE_exterior_DSC0220.jpgG_COUPE_interior_DSC0255.jpgG37Coupe ikonka.jpgnullKolor Athens BlueKolor Black ObsidianKolor Liquid PlatinumKolor Midnight GarnetKolor Moonlight WhiteKolor Pacific SkyKolor Platinum GraphiteKolor Vibrant Red
Infiniti G Coupe to podobnie jak jego bracia, modele G w wersji sedan i G cabrio, przedstawiciel klasy średniej (segmentu D) w grupie aut sportowo rekreacyjnych. Pierwszy pojazd wersji coupe został wprowadzony na rynek wraz z trzecią generacją modelu Infiniti G sedan. Jednak już wtedy konstruktorzy japońskiej marki pracowali nad ulepszeniami. Efektem tej pracy był pojazd koncepcyjny o nazwie „Infiniti Coupe Koncept” zaprezentowany w roku 2006 podczas międzynarodowego salonu samochodowego w Detroit. Wersja produkcyjna nowej generacji pojawiła się już rok później w kwietniu podczas salonu samochodowego w Nowym Jorku i kilka miesięcy później był już dostępny w salonach w Stanach Zjednoczonych. W Europie pojawił się z rocznym opóźnieniem. Pojazd zbudowano, tak jak pozostałe samochody z serii G, na płycie podłogowej FM drugiej generacji, znanej z Nissana 350Z. Najważniejsze zmiany w porównaniu do poprzednika nie zaszły jednak na zewnątrz auta lecz wewnątrz. Pojazd został przystosowany do opcjonalnego, aktywnego systemu kierownia 4 kół o nazwie 4-WAS (Wheel Active Steer). Pozwala on na poprawienie własności jezdnych dopasowując przełożenie przekładni kierowniczej oraz geometrię tylnego zawieszenia do położenia kierownicy oraz prędkości samochodu. Z kolei w całkowicie niezależnym zawieszeniu zastosowano elementy wykonane z lekkiego aluminium. Pojazd ten produkowany jest w tych samych zakładach Nissana co pozostałe modele z serii G, czyli w miejscowości Tochigi.

Stylistyka auta w porównaniu do poprzednika nie zmieniła się znacząco i wciąż oparta jest na rozwiązaniach znanych z pozostałych modeli Infiniti. Najbardziej istotne zmiany dotyczą przednich reflektorów, które przybrały kształt litery L. Infiniti G Coupe wciąż posiada maskę o kształcie fali, gładki przedni zderzak oraz podwójną, łukową atrapę chłodnicy. Długa maska, linia boczna, duże nadkola oraz ostro ścięta linia dachu jest typowa dla aut typu coupe. Jako podkreślenie nowoczesności auta producent zastosował tylne światła z lampami diodowymi. Model ten występuje w wersji 2-drzwiowej, pod maską którego pracuje taki sam silnik jak w przypadku modelu G Cabrio. Czyli wyposażony jest w system VEL, który steruje zmiennych faz rozrządu oraz stopniem otwarcia zaworów dolotowych, zmniejszając dzięki temu emisję spalin i zużycie paliwa.

Infiniti G Cabrio to piąty model japońskiego producenta na europejskim rynku, zaraz po swoich braciach, modelach G, G coupe, EX i FX. Jest za to pierwszym kabrioletem, który powstał w serii G. Auto zalicza się do segmentu D - klasy średniej aut sportowo- rekreacyjnych. Światowa premiera odbyła się podczas salonu motoryzacyjnego w Los Angeles jeszcze w listopadzie 2008 roku. Z kolei wersja europejska została zaprezentowana w marcu 2009 na Genewa Motor Show, a do salonów trafiła kilka miesięcy później. Samochód ten, podobnie jak wszystkie modele z serii G, bazuje na wzmocnionej płycie podłogowej FM (Front Midship), która wykorzystywana była między innymi przez Nissana 350Z i optymalizuje rozkład masy między przodem, a tyłem, a także stwarza stabilną podstawę dla niezależnego zawieszenia. W newralgicznych punktach takich jak słupki przednie, gródź i progi dodano niezbędne usztywnienia. Infiniti G Cabrio mimo zastosowania tej samej płyty podłogowej oraz wielu rozwiązań technologicznych co w modelu G Coupe jest od niego o 32 mm szerszy, a także posiada większy rozstaw tylnych kół i zmodyfikowane tylne zawieszenie. W pojeździe tym zastosowano trzyczęściowy, twardy, składany dach typu „skorupa małży”, dzięki czemu dach zajmuje mało miejsca po złożeniu i umożliwia zastosowanie nisko umieszczonej pokrywy bagażnika. Ciekawostką jest zastosowanie samonaprawiającej się powłoki lakierniczej o nazwie „Scratch Shield”. Model ten produkowany jest w zakładach Nissana w Tochigi w Japonii.

Infiniti G Cabrio i G coupe posiadają przód stylizowany praktycznie identycznie. Charakterystycznymi jego elementami są opływowe krzywizny na masce, podwójny łuk grilla oraz biksenonowe reflektory HID w kształcie litery L ze zintegrowanymi światłami przeciwmgielnymi. Według producenta design od słupka A do tylnej części zaczyna się już jednak różnić, choć po rozłożeniu metalowego dachu auto wygląda dokładnie jak coupe. Model ten wyposażony jest w silnik benzynowy z systemem VEL (Variable Valve Event and Lift). Jest to połączenie hydraulicznie sterowanego systemu zmiennych faz rozrządu z elektronicznym systemem stopnia otwarcia zaworów dolotowych. Jego zastosowanie przekłada się na polepszenie osiągów, a także obniżenie zużycia paliwa, a przez to emisji spalin. Silnik współpracować może z 6-biegową skrzynią manualną lub też 7-biegową skrzynią automatyczną.

Wyposażenie w elementy bezpieczeństwa biernego oraz czynnego jest podobne do modelu G. Standardowo więc znajdują się w nim poduszki powietrzne czołowe dla kierowcy i pasażera, poduszki boczne oraz kurtyny powietrzne. Seryjnie montowany jest także system elektronicznej stabilizacji toru jazdy ESP z funkcją dezaktywacji oraz system kontroli trakcji TCS. Skuteczne hamowanie zapewniają zaś cztery wentylowane tarcze, czterokanałowy system antypoślizgowy ABS z elektronicznym systemem dystrybucji siły hamowania EBD oraz wspomaganie hamowania BA. Dotychczas nie poddano modeli G Cabrio  i G Coupe testom zderzeniowym EuroNCAP.

Zgodnie z nową polityką marketingową producenta od roku modelowego 2014 modele G Coupe i G Cabrio są sprzedawane pod nazwą Q60.

Głównym konkurentem dla Infiniti Q60 Coupe jest BMW serii 3 coupe oraz Mercedes Klasy E coupe, zaś konkurentami Infiniti Q60 Cabrio są BMW serii 3 cabrio oraz Audi S5 cabrio.

 

Q60 najczęściej porównywany z

BMW 3
BMW 3
BMW 4
BMW 4
BMW Z4
BMW Z4
Ford Mustang
Ford Mustang
Infiniti Q50
Infiniti Q50
Nissan 370Z
Nissan 370Z
Volkswagen CC
Volkswagen CC
Reklama