/  /  /  /  / Czym zaskoczy nas nowe Infiniti Q50 w wersji diesel?
Infiniti Q50

Infiniti Q50

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Średnia
Cena155 091 zł - 265 390 zł (aktualizacja: 2016-07-01)
Emisja CO2114 g/km - 206 g/km
Żużycie paliwa4,3 L/100km - 9,1 L/100km
 

Czym zaskoczy nas nowe Infiniti Q50 w wersji diesel?

Infiniti|
null
© Infiniti
nullnullnullnullnullnullnullnull

Nowe Q50 jest pierwszym Infiniti, który korzysta ze współpracy marki z firmą Daimler AG. Inżynierowie zmodernizowali jej czterocylindrowy, 2,2-litrowy, turbodoładowany silnik Diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa, aby zagwarantować dynamikę zgodną z nastawioną na osiągi filozofią Infiniti.

Sercem wszystkich Infiniti jest ich silnik. Nie inaczej jest w Q50. Nowy sedan będzie dostępny w Europie z czterocylindrowym silnikiem Diesla o pojemności 2,2 litra, który może się poszczycić wyjątkową równowagą pomiędzy osiągami i niskim poziomem emisji CO2 (115 g/km) lub też z 3,5-litrowym silnikiem hybrydowym (benzynowym V6 i elektrycznym), w którym położono duży nacisk na zapewnienie wysokich osiągów, ale przy zaskakująco niskim poziomie emisji CO2 (poniżej 145 g/km).

Oba silniki są przykładem Inspirujących Osiągów, jakie marka obiecuje i jakich się od niej oczekuje. Jednostka hybrydowa jest w całości silnikiem Infiniti i jest stosowana także w Infiniti M35h, natomiast silnik Diesla został opracowany w oparciu o jednostkę Daimler AG 2.2, napędzającą niektóre wersje Mercedesa Klasy C i E.

Silnik wysokoprężny jest pierwszym owocem współpracy między firmami, polegającej na wymianie myśli technicznej i stosowaniu tych samych komponentów.

Inżynierowie Infiniti mieli znaczący wkład w rozwój silnika dla Q50. Stosunkowo łatwo jest odczuć, że jest on bardziej dynamiczny i sportowy, zgodnie z wymaganiami Infiniti. Choć moc (125 kW) i maksymalny moment obrotowy (400 Nm) są zbliżone, to zakres, w jakim te wartości maksymalne są osiągane, jest w przypadku Infiniti unikalny. A nie jest to wynikiem jedynie elektronicznego przeprogramowania, lecz także czasochłonnych prac inżynieryjnych.

W silniku Infiniti zmienione są wlot powietrza, chłodnica pośrednia, układ niskiego ciśnienia paliwa, system dopalania spalin, miska olejowa, mocowania silnika i moduł sterujący pracą silnika (ECU).

Wspólnymi dla Infiniti i modeli Mercedes-Benz są natomiast: blok silnika, turbosprężarka, układ wydechowy i układu wtryskowy.  

SILNIK INFINITI Q50 2.2 d
Diesel z wtryskiem bezpośrednim
Układ: cztery cylindry
Pojemność skokowa: 2143 cm3
Układ zasilania: Common Rail
Turbosprężarka: o zmiennej geometrii
Moc maksymalna: 125 kW (170 KM)
Maksymalny moment obrotowy: 400 Nm
Napęd: na tylne koła
Przekładnia: 6-biegowa manualna lub 7-biegowa automatyczna
Prędkość maksymalna: 230 km/h*
Przyspieszenie 0-100 km/h: poniżej 9 sekund*
Spalanie w cyklu mieszanym: 4,4 l/ 100 km*
Emisja CO2: poniżej 145 g/km*
* wartości szacunkowe

Silnik Diesla jest dostępny z sześciobiegową manualną skrzynią biegów lub 7-biegową skrzynią automatyczną. Dostosowanie do wymagań Infiniti wymagało zmodyfikowania obu skrzyń Daimlera.

Dla Q50 zaprojektowano nową przekładnię manualną, która zapewnia płynniejszą i pewniejszą zmianę biegów. W przekładni automatycznej skorygowano natomiast punkty zmiany biegów, aby zwiększyć dynamikę jazdy i żwawość przyspieszania samochodu.

Pierwsze egzemplarze nowego Infiniti Q50 powinny dotrzeć do Polski na przełomie września i października.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama