/  /  /  /  / Zobacz Infiniti FX po zmianach
Infiniti M

Infiniti M

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Wyższa
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

Zobacz Infiniti FX po zmianach

Infiniti|
null
© Infiniti
null

Oto podsumowanie kluczowych udoskonaleń w gamie Infiniti FX, a więc w najlepiej sprzedającym się modelu japońskiego producenta w Europie. W roku ubiegłym na FX-a przypadło około 53% łącznego wolumenu sprzedaży firmy na rynku polskim.

Po czterech udanych dla Infiniti FX latach, przez które był najlepiej sprzedającym się modelem marki w Europie, wersja na rok 2012 ma jeszcze śmielszy i bardziej charakterystyczny wygląd niż dotychczas. Pierwszy face-lifting FX od czasu rozpoczęcia jego sprzedaży w Europie w 2008 roku to cały pakiet udoskonaleń, nadających nowego wyrazu tej unikalnej mieszance stylistyki pełnej pasji, inspirujących osiągów i nowoczesnego luksusu. Model zyskuje jeszcze więcej genów właściwych FX-owi, które cieszyły się taką popularnością wśród nabywców w Europie.

O jego popularności świadczą między innymi wyniki sprzedaży: w 2011 roku, przy 7% spadku sprzedaży w segmencie Infiniti FX odnotował wzrost o 31%.

Model na rok 2012 wchodzi na rynek w cenach tylko nieznacznie wyższych niż ceny modelu 2011 (zaczynają się od 268 475 zł za luksusową wersję FX37 GT). Jej odpowiednik z silnikiem Diesla jest droższy o niespełna półtora tysiąca złotych. Niezmienione pozostały dynamiczne osiągi, bardzo dobre prowadzenie, wielokrotnie nagradzane technologie i pięciogwiazdkowe elementy bezpieczeństwa montowane standardowo w każdym FX-ie.

FX na rok 2012 jeszcze bardziej przypomina z wyglądu samochód sportowy niż kanciastego crossovera. Może się poszczycić jeszcze lepszą prezencją niż poprzednia wersja, a to za sprawą dogłębnie przemyślanych i starannie przeprowadzonych zmian w stylistyce przodu samochodu, a także odważnych nowych kolorów lakieru i nowej wyjątkowej stylistyki felg aluminiowych.
 
Ekspresyjny wygląd osiągnięto poprzez przeprofilowanie sekcji zderzaka i wprowadzenie subtelnych zmian w kształcie grilla chłodnicy. Zmiany te bazują na stylistyce samochodu koncepcyjnego z roku 2009, Infiniti Essence.

Sportowy charakter w wersjach GT i GT Premium zaakcentowano nową stylistyką pięcioramiennych 20-calowych felg. Wersje sportowe, których najważniejszym elementem jest układ aktywnego sterowania tylnych kół skrętnych RAS (Rear Active Steering), nadal wyposażone są w charakterystyczne 21-calowe felgi.

Nabywcy FX-a mają teraz większy wybór kolorów lakieru, w ofercie są bowiem dwa nowe kolory (niebieski Iridium Blue oraz grafitowo-szary Graphite Shadow). Lakier w kolorze Iridium Blue jest oferowany wyłącznie dla modelu FX i to oczywiście z samonaprawiającą się zewnętrzną powłoką lakierniczą Scratch Shield.

"Nabywcy kochają wygląd FX-a i jego styl jazdy, dlatego nie mamy zamiaru wprowadzać zmian dla samych zmian - powiedział Bernard Loire, wiceprezes Infiniti na Europę i Bliski Wschód. "Zamiast tego skoncentrowaliśmy się na uwypukleniu charakterystycznych genów".

Gamę FX na rok 2012 tworzą cztery wersje. FX37 GT (w cenie 268 475 zł) to wersja w pełni luksusowa, napędzana silnikiem benzynowym V6 Infiniti o pojemności 3,7 litra i mocy 320 KM. Wersja podstawowa FX30d oferuje taką samą dozę luksusu, ale jest bardziej ekologiczna. Trzylitrowy silnik Diesla V6 o mocy 238 KM i momencie obrotowym 550 Nm emituje tylko 238 gramów CO2 na kilometr. Pomimo swoich wysokich osiągów wersja FX30d GT (w cenie 269 900 zł) spala w cyklu mieszanym tylko 9 litrów paliwa na 100 km.

Wersje S są oczywiście bardziej sportowe i wszystkie one (z wyjątkiem FX37) są teraz wyposażane w układ aktywnego sterowania tylnych kół skrętnych RAS. Nowością w wyposażeniu tych wersji jest także między innymi system ciągłej kontroli tłumienia w zawieszeniu CDC (Continuous Damping Control).

Od innych wersji odróżniają się 21-calowymi felgami aluminiowymi, przyciemnionymi kloszami lamp przednich, znaczkiem z czerwoną literą „S” na karoserii, bocznymi wlotami powietrza oraz nakładkami na progi w kolorze ciemnego chromu. Cena FX37 S to 278 875 zł, zaś FX30d S kosztuje 280 300 złotych.

Wersje Premium, zarówno GT jak i S, są prawdopodobnie najbardziej kompleksowo wyposażonymi samochodami w swojej klasie. Ich specyfikacje koncentrują się na technologii, przy czym już wyposażenie standardowe obejmuje zaawansowane systemy nawigacji i rozrywki, a ponadto cały zestaw elementów bezpieczeństwa, takich jak wyróżniony nagrodą Euro NCAP system zapobiegania niekontrolowanej zmianie pasa ruchu LDP (Lane Departure Prevention).

Zarówno model z silnikiem benzynowym V6, jak i z silnikiem Diesla V6 są dostępne w wersjach Premium, natomiast flagowy model FX50 z 5-litrowym silnikiem V8 o mocy 390 KM dostępny jest tylko w wersji S Premium.

Wersje Premium, najbardziej popularne wersje Infiniti FX w Polsce, kosztują teraz:
FX37 GT Premium – 290 575 zł
FX30d GT Premium – 292 000 zł
FX37 S Premium – 300 975 zł
FX30d S Premium – 302 400 zł
FX50 S Premium – 342 310 zł

Wszystkie FX-y są wyposażane w czuły na moment obrotowy inteligentny system napędu na cztery koła oraz w siedmiobiegową adaptacyjną przekładnię automatyczną. Wykonane z magnezu łopatki zmiany biegów przy kierownicy każdej wersji świadczą nie tylko o integralności produkcyjnej FX-a, ale również o jego osobowości, nastawionej na osiągi.

Ponieważ specyfikacja FX-a jest tak bogata, to dostępne są tylko dwie opcje dodatkowe: lakier metalizowany w cenie 4 600 zł oraz pakiet multimedialny, obejmujący nawigację HDD z dyskiem o pojemności 30 GB oraz system nagłośnienia Bose Premium Sound System, w cenie 12 250 złotych, przy czym ten ostatni należy do wyposażenia standardowego wersji GT oraz S Premium.

Bez dopłaty nabywcy mogą wybrać wykończenie wnętrza czarnym lakierem zamiast standardowych listew wykonanych z drewna klonu płomienistego, stosowanego przez lutników.

Gama modeli Infiniti FX na rok 2012 dostępna jest teraz w Centrach Infiniti w całej Europie. Zgodnie z zapowiedziami z genewskiego salonu motoryzacyjnego rozpoczęto też przyjmowanie zamówień na topowy model gamy: wersję FX Sebastian Vettel.

Na całym świecie będzie dostępnych tylko 200 egzemplarzy tego modelu z silnikiem V8 o mocy 420 KM, a dostawy do klientów rozpoczną się w 2013 roku.

Więcej informacji na temat wersji FX Sebastian Vettel zostanie podanych wkrótce.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama

Najnowsze wiadomości - Infiniti M