/  /  /  /  / Infiniti FX pomyślnie zalicza testy Euro NCAP
Infiniti G

Infiniti G

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

Infiniti FX pomyślnie zalicza testy Euro NCAP

Infiniti|
null
© Infiniti
nullnullnullnullnullnullnull

Przyznanie Infiniti FX najwyższej oceny pięciu gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP zostało niedawno oficjalnie potwierdzone. Tak wysoka ocena jest wyrazem uznania dla kompleksowego i opartego na najnowocześniejszej technice podejścia Infiniti do kwestii bezpieczeństwa, widocznego we wszystkich modelach marki.

FX - luksusowy, japoński crossover klasy high-performance jest pierwszym Infiniti, który zmierzył się z barierą zderzeniową Euro NCAP, a także pierwszym  luksusowym SUV-em, który był testowany zgodnie z nowym, wprowadzonym w tym roku, jeszcze bardziej rygorystycznym systemem. FX jest więc równocześnie jedynym SUV-em, który uzyskał w teście pięciogwiazdkową ocenę.

Rezultaty testów zderzeniowych, przeprowadzanych przez najbardziej na świecie wymagającą, niezależną organizację, są ukoronowaniem wysiłków inżynierów. Świadczą także o wyjątkowym zaangażowaniu w kwestie bezpieczeństwa jazdy, tak istotne dla Infiniti od momentu powstania firmy 20 lat temu. Zespoły inżynierów Infiniti już na etapie projektowania, z ogromnym zaangażowaniem pracują nad tym, aby każdy nowy model nie tylko przewyższał wszystkie znane standardy, ale także wytyczał nowe kierunki na przyszłość w dziedzinie wprowadzania nowych technologii bezpieczeństwa.

Od tegorocznych testów, Euro NCAP w przyznawaniu not gwiazdkowych bierze pod uwagę nowy element określony mianem „wspomagania bezpieczeństwa” (ang. Safety Assist). I tu Infiniti FX odnotował nadzwyczajną ocenę: 99%, która jest nagrodą zarówno ze bardzo zaawansowane technologicznie systemy bezpieczeństwa, jak i za to, że w większości są one elementami standardowymi każdej wersji.

W kategorii wspomagania bezpieczeństwa organizacja Euro NCAP przyznała FX dodatkowe punkty za system kontroli stabilności, sygnalizatory niezapiętych pasów dla wszystkich siedzeń i za programowany przez kierowcę system ograniczania prędkości. Wszystkie te elementy są w FX elementami standardowymi. Zapis z oceny brzmiący „kompleksowe podejście marki do kwestii bezpieczeństwa” oznacza jednak, że Euro NCAP mogła wziąć pod uwagę znacznie więcej elementów wspomagających kierowcę, na przykład standardowe w FX napinacze wstępne pasów bezpieczeństwa, nieocenione podczas szybkich manewrów, kamerę cofania, przednie i tylne czujniki parkowania, automatyczny system ustawiania pozycji kierowcy, inteligentny napęd na wszystkie koła i system doświetlania zakrętów z reflektorami biksenonowymi.

Kierowcę FX50S w zapewnianiu bezpieczeństwa wszystkim pasażerom i użytkownikom drogi wspierają inteligentny tempomat i system wspomagania hamowania, ułatwiająca parkowanie panoramiczna kamera 360º, układ aktywnego sterowania tylnych kół skrętnych oraz system monitorujący i ostrzegający o zmianie ciśnienia w oponach.

Ten wachlarz technologii, często zastosowanych po raz pierwszy w świecie, jest ogromnym krokiem naprzód w realizacji celu Infiniti, jakim jest niewidzialna kapsuła ochronna wokół całego pojazdu. Znana jest ona pod nazwą „tarcza bezpieczeństwa” (Safety Shield). Modernizacje wszystkich modeli z gamy Infiniti zmierzają do wyposażenia ich w taką niewidzialną tarczę. Dzięki temu, zgodnie z założeniami marki, będzie możliwe zmniejszenie liczby wypadków o poważnych konsekwencjach dla podróżujących samochodami Infiniti.

Przy opracowywaniu tarczy bezpieczeństwa sięgnięto po wyniki badań laboratoryjnych grupy Infiniti i przeanalizowano wypadki ze świata rzeczywistego. Tarcza łączy systemy bezpieczeństwa i kontroluje wszystkie fazy wypadku od rozpoznania ryzyka aż po fazę pozderzeniową. Inżynierowie Infiniti uważają bowiem, że bezpieczny samochód nie tylko dobrze wypada w testach zderzeniowych, ale przede wszystkim pomaga kierowcy uniknąć wypadku.

Wiele elementów tarczy bezpieczeństwa już jest dostępnych, pozostałe wkrótce się pojawią. Jednym z nich będzie system zaprojektowany, aby pomagać w zapobieganiu kolizjom przy zmianie pasa ruchu i przy cofaniu. Czujniki systemu zapobiegania kolizjom bocznym (Side Collision Prevention) nieustannie dokonują pomiarów odległości do pojazdu zbliżającego się od tyłu po sąsiednim pasie ruchu oraz jego prędkości. Jeśli kierowca zjedzie na jego tor jazdy i nie zareaguje na sygnały dźwiękowe oraz wizualne, system wygeneruje lekki efekt „zbaczania z kursu”, który automatycznie przywróci samochód na jego własny, bezpieczny pas ruchu. W systemie zapobiegania kolizjom od tyłu (Back-up Collision Prevention) samochód zostanie automatycznie zatrzymany, jeśli istnieje zagrożenie, że cofa w tor ruchu nadjeżdżającego pojazdu.

Ta technologia z pewnością przyczyniła się do przyznania Infiniti FX pięciu gwiazdek przez Euro NCAP. Skutecznie minimalizuje ona ryzyko obrażeń podróżnych, jeśli dochodzi do wypadku. W testach zderzeniowych Euro NCAP przyznała FX-owi 86% za bezpieczeństwo pasażerów dorosłych i 77% za bezpieczeństwo dzieci. Obie liczby dowodzą integralności konstrukcji FX. Inżynierowie Infiniti znacznie usztywnili nowe nadwozie FX; jest ono teraz 1,6 razy bardziej odporne na skręcanie i aż 3,4 razy bardziej odporne na zginanie niż nadwozie modelu poprzedniej generacji.

FX zawdzięcza swój pięciogwiazdkowy wynik także kompletowi poduszek powietrznych, który obejmuje poduszki czołowe, boczne i dodatkowe, chroniące głowę oraz punktom mocowania fotelików dziecięcych ISOFIX na obu zewnętrznych tylnych siedzeniach.

Pięciogwiazdkowy w ocenie Euro NCAP Infniti FX jest dostępny w Polsce w cenach od 249 900 złotych.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama