/  /  /  /  / Nowe Infiniti G37 Coupe
Infiniti G Coupe

Infiniti G Coupe

Zmień
Segment
Emisja CO2
Żużycie paliwa
 

Nowe Infiniti G37 Coupe

Nissan Sales Central & Eastern Europe|
null
© Infiniti
null

Zupełnie nowy model Infiniti G37 Coupe 2008, którego światowa premiera odbyła się podczas Nowojorskiego Salonu Samochodowego w roku 2007, łączy w sobie niezwykłe osiągi, doskonałą linię oraz nowoczesne, sportowe wnętrze dotychczasowego modeli Infiniti G Coupe, wynosząc każdą z tych cech na zupełnie nowy poziom.

Nowe G Coupe drugiej generacji pojawi się w amerykańskich salonach marki Infiniti w sierpniu, zaś w Wielkiej Brytanii kupić je będzie można z około rocznym opóźnieniem.

Najważniejszą zmianą, jaką znaleźć można w G37 Coupe jest zastosowany po raz pierwszy nowy silnik V6 o pojemności 3,7 litra z systemem VVEL (Zmienne Fazy Rozrządu i Uchylania Zaworów). Jego moc wynosi 330 koni mechanicznych, moment obrotowy osiąga wartość 366 Nm. Jednostka napędowa oznaczona kodem VQ37VHR wykorzystuje około 35 procent części z nowego silnika VQ35HR wprowadzonego w zeszłym roku w modelu G35 Sedan 2007.

Zwiększenie pojemności w stosunku do poprzedniego silnika 3,5 litra nie jest jedyną innowacją. W układzie dolotowym zastosowano system VVEL, który pozwala na hydrauliczną zmianę faz rozrządu oraz na elektroniczne sterowanie stopniem otwarcia zaworów, dzięki czemu poprawiono nie tylko osiągi i reakcję na gaz, lecz obniżono również poziom emisji spalin i zużycie paliwa. Spodziewane zużycie paliwa na 100 kilometrów ma być niemal o 0,4 litra niższe niż w modelu G35 Sedan, oraz prawie 0,8 litra niższe niż w modelu G35 Coupe poprzedniej generacji (rzeczywiste zużycie paliwa według norm EPA będzie podane w późniejszym terminie).

Z silnikiem współpracuje zmodernizowana, sterowana elektronicznie 5-stopniowa przekładnia automatyczna, dostępna również w wersji z łopatkami zmiany przełożeń umieszczonymi przy kierownicy, lub też znacznie zmieniona i bardziej dopracowana, 6-biegowa skrzynia ręczna. 

G37 Coupe zbudowany jest na udoskonalonej płycie podłogowej, zaś jego zawieszenie może być wyposażone w zaawansowany, aktywny system kierowania czterech kół (4WAS), który poprawia własności jezdne pojazdu dopasowując przełożenie przekładni kierowniczej oraz geometrię tylnego zawieszenia do położenia kierownicy oraz prędkości samochodu. Wyniki osiągane przez auto podczas hamowania oraz jego własności jezdne mają być jednymi z najlepszych w segmencie luksusowych, sportowych coupe.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama