/  /  / G Coupe
Infiniti G Coupe

Infiniti G Coupe

Zmień
Segment
Emisja CO2
Żużycie paliwa
 
G_COUPE_interior_DSC0274.jpg
© Infiniti
G_COUPE_interior_DSC0274.jpgG37_Coupe_HighRes_interior.jpgG37Coupe_HighRes_Exterior1.jpgG37Coupe_HighRes_Exterior2.jpgG_COUPE_interior_DSC0260.jpgG37_Convertible_high_res.jpgG37CoupeHiRes1.jpgG37CoupeHiRes2.jpgG37CoupeHiRes3.jpgG37CoupeHiRes4.jpgG37CoupeHiRes5.jpgG_COUPE_exterior_DSC0035.jpgG_COUPE_exterior_DSC0220.jpgG_COUPE_interior_DSC0255.jpgG37Coupe ikonka.jpg
Infiniti G Coupe to podobnie jak jego bracia, modele G w wersji sedan i G cabrio, przedstawiciel klasy średniej (segmentu D) w grupie aut sportowo rekreacyjnych. Pierwszy pojazd wersji coupe został wprowadzony na rynek wraz z trzecią generacją modelu Infiniti G sedan. Jednak już wtedy konstruktorzy japońskiej marki pracowali nad ulepszeniami. Efektem tej pracy był pojazd koncepcyjny o nazwie „Infiniti Coupe Koncept” zaprezentowany w roku 2006 podczas międzynarodowego salonu samochodowego w Detroit. Wersja produkcyjna nowej generacji pojawiła się już rok później w kwietniu podczas salonu samochodowego w Nowym Jorku i kilka miesięcy później był już dostępny w salonach w Stanach Zjednoczonych. W Europie pojawił się z rocznym opóźnieniem. Pojazd zbudowano, tak jak pozostałe samochody z serii G, na płycie podłogowej FM drugiej generacji, znanej z Nissana 350Z. Najważniejsze zmiany w porównaniu do poprzednika nie zaszły jednak na zewnątrz auta lecz wewnątrz. Pojazd został przystosowany do opcjonalnego, aktywnego systemu kierownia 4 kół o nazwie 4-WAS (Wheel Active Steer). Pozwala on na poprawienie własności jezdnych dopasowując przełożenie przekładni kierowniczej oraz geometrię tylnego zawieszenia do położenia kierownicy oraz prędkości samochodu. Z kolei w całkowicie niezależnym zawieszeniu zastosowano elementy wykonane z lekkiego aluminium. Pojazd ten produkowany jest w tych samych zakładach Nissana co pozostałe modele z serii G, czyli w miejscowości Tochigi.

Stylistyka auta w porównaniu do poprzednika nie zmieniła się znacząco i wciąż oparta jest na rozwiązaniach znanych z pozostałych modeli Infiniti. Najbardziej istotne zmiany dotyczą przednich reflektorów, które przybrały kształt litery L. Infiniti G Coupe wciąż posiada maskę o kształcie fali, gładki przedni zderzak oraz podwójną, łukową atrapę chłodnicy. Długa maska, linia boczna, duże nadkola oraz ostro ścięta linia dachu jest typowa dla aut typu coupe. Jako podkreślenie nowoczesności auta producent zastosował tylne światła z lampami diodowymi. Model ten występuje w wersji 2-drzwiowej, pod maską którego pracuje taki sam silnik jak w przypadku modelu G Cabrio. Czyli wyposażony jest w system VEL, który steruje zmiennych faz rozrządu oraz stopniem otwarcia zaworów dolotowych, zmniejszając dzięki temu emisję spalin i zużycie paliwa.

Podobnie jak w przypadku Infiniti G Cabrio wygląda w modelu Coupe wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa. Pasażerowie chronieni są więc przez 6 poduszek powietrznych, obejmujących przednie poduszki dla kierowcy i pasażera, poduszki boczne oraz kurtyny powietrzne. W standardzie znajduje się także czterokanałowy system antypoślizgowy ABS z elektronicznym systemem dystrybucji siły hamowania EBD, wspomaganie hamowania BA, system elektronicznej stabilizacji toru jazdy ESP oraz system kontroli trakcji TCS. Za dodatkową opłatą otrzymać zaś można inteligentny tempomat dbający również o bezpieczną odległość od pojazdu poprzedzającego. ModeluG Coupe nie poddano testom zderzeniowym EuroNCAP.

Głównym konkurentem dla Infiniti G Coupe jest BMW serii 3 coupe oraz Mercedes Klasy E coupe.

 

G Coupe najczęściej porównywany z

Reklama