/  /  / G Cabrio
Infiniti G Cabrio

Infiniti G Cabrio

Zmień
SegmentSportowo Rekreacyjne / Klasa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
null
© Infiniti
nullKolor Athens BlueKolor Black ObsidianKolor Liquid PlatinumKolor Midnight GarnetKolor Moonlight WhiteKolor Pacific SkyKolor Platinum GraphiteKolor Vibrant Red
Infiniti G Cabrio to piąty model japońskiego producenta na europejskim rynku, zaraz po swoich braciach, modelach G, G coupe, EX i FX. Jest za to pierwszym kabrioletem, który powstał w serii G. Auto zalicza się do segmentu  D - klasy średniej aut sportowo- rekreacyjnych. Światowa premiera odbyła się podczas salonu motoryzacyjnego w Los Angeles jeszcze w listopadzie 2008 roku. Z kolei wersja europejska została zaprezentowana w marcu 2009 na Genewa Motor Show, a do salonów trafiła kilka miesięcy później. Samochód ten, podobnie jak wszystkie modele z serii G, bazuje na wzmocnionej płycie podłogowej FM (Front Midship), która wykorzystywana była między innymi przez Nissana 350Z i optymalizuje rozkład masy między przodem, a tyłem, a także stwarza stabilną podstawę dla niezależnego zawieszenia. W newralgicznych punktach takich jak słupki przednie, gródź i progi dodano niezbędne usztywnienia. Infiniti G Cabrio mimo zastosowania tej samej płyty podłogowej oraz wielu rozwiązań technologicznych co w modelu G Coupe jest od niego o 32 mm szerszy, a także posiada większy rozstaw tylnych kół i zmodyfikowane tylne zawieszenie. W pojeździe tym zastosowano trzyczęściowy, twardy, składany dach typu „skorupa małży”, dzięki czemu dach zajmuje mało miejsca po złożeniu i umożliwia zastosowanie nisko umieszczonej pokrywy bagażnika. Ciekawostką jest zastosowanie samonaprawiającej się powłoki lakierniczej o nazwie „Scratch Shield”. Model ten produkowany jest w zakładach Nissana w Tochigi w Japonii.

Infiniti G Cabrio posiada przód stylizowany praktycznie identycznie jak w modelu G coupe. Charakterystycznymi jego elementami są opływowe krzywizny na masce, podwójny łuk grilla oraz biksenonowe reflektory HID w kształcie litery L ze zintegrowanymi światłami przeciwmgielnymi. Według producenta design od słupka A do tylnej części zaczyna się już jednak różnić, choć po rozłożeniu metalowego dachu auto wygląda dokładnie jak coupe. Model ten dostępny jako 2-drzwiowe kabrio wyposażony jest w silnik benzynowy z systemem VEL (Variable Valve Event and Lift). Jest to połączenie hydraulicznie sterowanego systemu zmiennych faz rozrządu z elektronicznym systemem stopnia otwarcia zaworów dolotowych. Jego zastosowanie przekłada się na polepszenie osiągów, a także obniżenie zużycia paliwa, a przez to emisji spalin. Silnik współpracować może z 6-biegową skrzynią manualną lub też 7-biegową skrzynią automatyczną.

Wyposażenie w elementy bezpieczeństwa biernego oraz czynnego jest podobne do tych z pozostałych modeli serii G. Standardowo więc znajdują się w nim poduszki powietrzne czołowe dla kierowcy i pasażera, poduszki boczne oraz kurtyny powietrzne. Seryjnie montowany jest także system elektronicznej stabilizacji toru jazdy ESP z funkcją dezaktywacji oraz system kontroli trakcji TCS. Skuteczne hamowanie zapewniają zaś cztery wentylowane tarcze, czterokanałowy system antypoślizgowy ABS z elektronicznym systemem dystrybucji siły hamowania EBD oraz wspomaganie hamowania BA. Dotychczas nie poddano modelu G Cabrio testom zderzeniowym EuroNCAP.

Konkurencję dla Infiniti G Cabrio stanowi BMW serii 3 cabrio oraz Audi S5 cabrio.

 

G Cabrio najczęściej porównywany z

Alfa Romeo Giulietta
Alfa Romeo Giulietta
Aston Martin V8 Vantage
Aston Martin V8 Vantage
BMW Z4
BMW Z4
Mercedes E
Mercedes E
Nissan 370Z
Nissan 370Z
Opel Cascada
Opel Cascada
Porsche 911
Porsche 911
Reklama