/  /  /  /  / Infiniti docenione przez Euro NCAP
Infiniti FX

Infiniti FX

Zmień
Segment
Emisja CO2
Żużycie paliwa
 

Infiniti docenione przez Euro NCAP

Spółka|

Tworzenie i stosowanie przez Infiniti wysoce zaawansowanych technologii zapewniających bezpieczeństwo użytkownikom aut zostało docenione. Podczas salonu w Genewie Euro NCAP wręczyło marce Advanced Award za innowacyjność w zakresie bezpieczeństwa drogowego.

Do tej pory Euro NCAP przyznało zaledwie 10 takich nagród. Jedenasta jest wyrazem uznania dla mogącego ratować życie systemu zapobiegania niekontrolowanej zmianie pasa ruchu LDP (Lane Departure Prevention system) Infiniti. Jest także uhonorowaniem dążenia tej luksusowej marki do wyposażania w system LDP jak największej liczby modeli w gamie.

LDP pomaga kierowcy utrzymać samochód na właściwym pasie ruchu poprzez ostrzeżenia, a następnie dynamiczną interwencję, jeśli w wyniku senności lub braku uwagi kierowcy, zachodzi prawdopodobieństwo niekontrolowanego zjechania z bezpiecznego toru jazdy. Wyjechanie poza właściwy pas ruchu jest częstą przyczyną wypadków z ofiarami śmiertelnymi i/lub ciężkimi obrażeniami.

Według szacunków Infiniti, zastosowanie systemu LDP w każdym samochodzie mogłoby zapobiec około 5 000 wypadków śmiertelnych w Europie.

„W Infiniti wierzymy, że supernowoczesne technologie takie jak system LDP mogą poprawić bezpieczeństwo życia ludzkiego. Potwierdzająca tę wiarę rekomendacja Euro NCAP jest więc bardzo satysfakcjonujące - powiedział Toru Saito, wiceprezes Global Infiniti. „Nagroda ta sprawi, że podwoimy nasze wysiłki, aby nie tylko wprowadzać bardziej zaawansowane technologie, ale również by były one dostępne dla jak największego grona naszych klientów. Samo umieszczenie technologii na liście wyposażenia opcjonalnego nie wystarczy”.

Kiedy w roku 2010 system LDP debiutował w modelu FX30d, była to absolutna nowość w Europie. Od tej pory system rozprzestrzenił się w gamie Infiniti błyskawicznie i jest aktualnie montowany standardowo w następujących modelach:
- EX37 GT Premium
- EX30d GT Premium
- FX30d GT Premium
- FX30d S Premium
- M37 S Premium
- M37 GT Premium
- M30d S Premium
- M30d GT Premium
- M35h GT Premium

System LDP jest tylko jednym z elementów Dynamicznej Tarczy Bezpieczeństwa DSS firmy Infiniti – wyjątkowo bogatego zestawu technologii tworzących kapsułę ochronną wokół samochodu. Inne systemy wchodzące w skład DDS to: inteligentny tempomat ICC (Intelligent Cruise Control) z funkcją jazdy z niską prędkością LSF (Low Speed Following), wspomaganie kontroli odległości DCA (Distance Control Assist), inteligentne wspomaganie hamowania IBA (Intelligent Brake Assist) oraz system ostrzegania przed kolizjami z przodu FCW (Forward Collision Warning).

Najnowszą innowacją Dynamicznej Tarczy Bezpieczeństwa DSS jest pierwszy w świecie układ zapobiegający zderzeniom bocznym – system eliminacji martwego pola BSI (Blind Spot Intervention), będący wyposażeniem standardowym wszystkich wersji Premium nowej gamy sedana M. Działania systemu LDP oraz systemu eliminacji martwego pola nie sprowadzają się tylko do ostrzegania, jak w rozwiązaniach stosowanych przez rywali, ale idą dalej. W razie potrzeby systemy dynamicznie interweniują. Interwencja polega na lekkim hamowaniu kół po jednej stronie samochodu, aby nie dopuścić do zjechania auta na pas ruchu innego pojazdu.

Advanced Award Euro NCAP za system LDP została wręczona marce Infiniti podczas 81. Międzynarodowego Genewskiego Salonu Motoryzacyjnego. Organizacja Euro NCAP zaczęła przyznawać te nagrody w 2010 roku, aby wyróżniać najbardziej innowacyjne rozwiązania w dziedzinie bezpieczeństwa i honorować producentów samochodowych wprowadzających nowe technologie, „które charakteryzują naukowo dowiedzione cechy bezpieczeństwa, istotne dla konsumentów i społeczeństwa.”

Advanced Awards stanowią uzupełnienie programu testów zderzeniowych Euro NCAP, w którym marka Infiniti już błyszczy. Przypomnijmy, że w 2009 roku model FX uzyskał maksymalną notę pięciu gwiazdek, w tym wynik 99% w nowej wtedy kategorii, określanej mianem wspomagania bezpieczeństwa (Safety Assist).

Tak wysoki wynik był wyrazem uznania zarówno dla szczególnie zaawansowanych systemów bezpieczeństwa FX-a, jak i dla faktu, że większość tych systemów stanowi wyposażenie standardowe każdej wersji.

„Nagradzając wyjątkowe technologie - mówią przedstawiciele Euro NCAP - zachęcamy producentów do przyspieszania standardowego montowania ważnych elementów bezpieczeństwa w całych gamach modeli i pomagamy klientom podjąć właściwe decyzje zakupowe”.

System zapobiegania niekontrolowanej zmianie pasa ruchu LDP - przewodnik:
Czym jest system LDP?
Technologia wykorzystująca kamerę pomaga kierowcy utrzymać samochód na właściwym torze jazdy, kiedy zachodzi prawdopodobieństwo niekontrolowanej zmiany pasa ruchu. Jeśli kierowca nie włączył kierunkowskazu, a samochód zbliża się do linii oddzielającej pasy ruchu, na desce rozdzielczej zapala się kontrolka i rozlega się sygnał ostrzegawczy. W tym samym czasie koła po jednej stronie samochodu są delikatne hamowane, dzięki czemu następuje korekta kursu i samochód wraca na środek właściwego pasa ruchu.

Jakie są zalety systemu?
Niekontrolowana zmiana pasa ruchu może być spowodowana kilkoma czynnikami, takimi jak zmęczenie kierowcy, brak uwagi, rozproszenie myśli. Bez względu na przyczynę, konsekwencje mogą być poważne. Często skutkiem niekontrolowanej zmiany pasa ruchu jest nawet zderzenie z nadjeżdżającym z naprzeciwka pojazdem. Niekontrolowana zmiana pasa ruchu jest powodem wielu wypadków, w tym nawet tych najcięższych (z ofiarami śmiertelnymi i/lub poważnymi obrażeniami). Infiniti szacuje, że gdyby LDP było montowane we wszystkich samochodach, można by uniknąć około 12% wypadków śmiertelnych na drogach Europy, czyli co roku uratować życie około 5 000 osób.

Kiedy system działa?
Założono, że system zapobiegania niekontrolowanej zmianie pasa ruchu (LDP) nie ma pracować w czasie jazdy po mieście, ale na nudnych i nużących prostych odcinkach autostrad, i wyłącznie przy prędkościach powyżej 70 km/h, aby nie denerwować i nie rozpraszać kierowcy zbędnymi ostrzeżeniami. System może być włączany, kiedy kierowca zdecyduje, że jest on potrzebny. Jednakże, nawet gdy LDP jest wyłączony, kierowca będzie otrzymywał ostrzeżenia dźwiękowe i świetlne, sygnalizujące niekontrolowaną zmianę pasa ruchu. Kamera, montowana w górnej części przedniej szyby, rozpoznaje większość typowych oznakowań drogowych w Europie (linie białe i żółte, ciągłe i przerywane, w dzień i w nocy). Jeśli pasy ruchu nie są wyznaczone lub jeśli system nie jest w stanie rozpoznać linii (w przypadku nietypowego oznakowania robót drogowych lub błota na jezdni), nie będzie on skutecznie funkcjonował.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama