/  /  /  /  / Atrakcyjne ceny pierwszego diesla Infiniti
Infiniti FX

Infiniti FX

Zmień
Segment
Emisja CO2
Żużycie paliwa
 

Atrakcyjne ceny pierwszego diesla Infiniti

Infiniti|
null
null

Infiniti FX jest teraz dostępny z silnikiem Diesla pod maską. Ceny rozpoczynają się od 252 800 złotych za wersję FX30d, czyli na poziomie cen analogicznych wersji benzynowych FX37.

Jeden z najbardziej sportowych pod względem właściwości jezdnych i pod względem wyglądu dużych crossoverów - Infiniti FX jest teraz dostępny z nowym, rasowym silnikiem pod maską. Silnikiem Diesla. Nie jest to jedyna nowość Infiniti w Europie.

Wraz z tym silnikiem, na rynku pojawiają się nowe technologie bezpieczeństwa: ostrzegania przed kolizjami z przodu (Forward Collision Warning) oraz zapobiegania niekontrolowanej zmianie pasa ruchu (Lane Departure Prevention).

Wykorzystując atuty FX, nowoczesny, trzylitrowy silnik Diesla V6 oferuje jeszcze wyższy moment obrotowy, a równocześnie znaczące zmniejszenie zużycia paliwa i niższą emisję CO2, przynosząc nabywcy wymierne korzyści. Pod nazwą FX30d i w czterech wariantach wyposażenia dołącza on do modeli FX z silnikami benzynowymi V6 i V8, tworząc nową linię na rok 2010. I to w cenach na poziomie cen analogicznych wersji z silnikiem benzynowym V6.  

Ogłoszone właśnie ceny FX30d zaczynają się od 252 800 złotych. Nowy diesel jest dostępny zarówno w luksusowej wersji GT, jak i w bardziej sportowej - S. Wraz z jego pojawieniem się, Infiniti wprowadza nowe wersje Premium, wyposażone standardowo we wszystkie opcjonalne elementy. Jest wśród nich m.in. nowa zaawansowana technologia zabezpieczenia przed kolizjami, dostępna po raz pierwszy w samochodzie Infiniti w Europie.

Nowoczesna, lekka konstrukcja FX, właściwości aerodynamiczne oraz bardzo efektywny inteligentny system napędu na cztery koła (AWD - All-Wheel-Drive) doskonale współgrają z nowym silnikiem Diesla V6. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym zostało zmniejszone do 9,0 l/100 km, zaś emisja CO2 ograniczona do 238 g/km. A są to wartości w tej klasie bardzo konkurencyjne.  

FX z silnikiem Diesla pozostaje samochodem klasy performance, nastawionym na osiągi. Nowy silnik imponuje momentem obrotowym wynoszącym 550 Nm, osiąganych już przy 1 750 obr./min. Silnik z wtryskiem piezoelektycznym, sprzężony ze standardową siedmiobiegową przekładnią automatyczną z systemem adaptacyjnej kontroli przełożeń, rozpędza auto od 0 do 100 km/h już w 8,3 sekundy i pozwala na rozwinięcie prędkości do 212 km/h. Największe wrażenie robi jednak tempo wyprzedzania, które zdaje się przychodzić dieslowi bez najmniejszego trudu. Siła ciągu jest nawet większa niż siła ciągu silnika V8 w FX50.

Sportowe zalety FX szczególnie uwydatnia wersja FX30dS, której głównym celem jest zadowalanie kierowcy. Specyfikacja diesla w wersji S obejmuje 21-calowe felgi aluminiowe, sportowe fotele, sportowe zawieszenie oraz układ aktywnego sterowania tylnych kół skrętnych (RAS - Rear Active Streering). Ta wyjątkowa technologia układu jezdnego w gamie FX dostępna była dotychczas tylko we flagowym modelu FX50.

Pod względem osiągów i dopracowania FX30d nie ustępuje modelom FX z silnikami benzynowymi i zapewnia równie szeroki wachlarz wrażeń. Wydech został tak zestrojony, aby brzmiał bardzo sportowo. Silnik V6 ma blok wykonany z grafitu (znanego też jako wermikularne żeliwo grafitowe, ang. CGI - Compacted Graphite Iron). Dzięki temu blok silnika jest lekki, jak blok wykonany z aluminium, a silnik działa płynnie, jak jednostka z blokiem wykonanym z żelaza. Ponadto zastosowanie grafitu nie wymagało dodatkowych, skomplikowanych rozwiązań konstrukcyjnych.

Moc 175 kW (238 KM), jakiej dostarcza silnik, to jedna z najwyższych wartości wśród diesli V6 z pojedynczym turbodoładowaniem. Kąt rozwidlenia cylindrów wynosi nietypowo 65 stopni, co zapewnia nie tylko lepsze wyważenie i niezawodność silnika, ale także umożliwia lepsze wpasowanie turbosprężarki umieszczonej w rozwidleniu cylindrów silnika.

Nowy model z silnikiem diesla dostępny jest w czterech wersjach wyposażenia, odpowiadających wersjom modelu FX37 z silnikiem benzynowym. Uproszczona dzięki temu tabela specyfikacji odzwierciedla upodobania europejskiego klienta do FX z najwyższej półki. W praktyce zmiana oznacza więcej elementów dostępnych w standardzie, a mniej wyposażenia opcjonalnego za dodatkową opłatą oraz wprowadzenie całkowicie nowej, najbogatszej wersji wyposażenia – Premium.

Nabywcy FX mogą wybierać między luksusem wersji GT a sportowymi właściwościami wersji S. Standardowe wyposażenie wersji GT na rok 2010, zarówno dla FX30 z silnikiem Diesla jak i FX37 z silnikiem benzynowym, obejmuje m.in. siedmiobiegową przekładnię automatyczną z łopatkami zmiany biegów przy kierownicy, inteligentny system napędu na cztery koła, skórzaną tapicerkę, podgrzewane i wentylowana przednie fotele, reflektory biksenonowe z systemem doświetlania zakrętów (AFS), kamerę cofania i czujniki parkowania, elektryczną regulację przednich foteli (z pamięcią ustawienia dla fotela kierowcy), elektryczną regulację wysokości i oddalenia kolumny kierownicy, okno dachowe, 20-calowe felgi aluminiowe, inteligentny kluczyk (i-Key), tempomat, samonaprawiającą się zewnętrzną powłokę lakierniczą (Scratch Shield) oraz system nagłośnieniowy z siedmioma głośnikami, sześciopłytową zmieniarką CD, dekoderem MP3, osobnym wejściem AUX i łącznością Bluetooth do telefonów komórkowych.

Osobom szczególnie zafascynowanym sportowymi genami modelu FX dedykowana jest wersja S. Jej standardowe wyposażenie to sportowe fotele, amortyzatory systemu ciągłej kontroli tłumienia w zawieszeniu (CDC – Continuous Damping Control), 21-calowe felgi aluminiowe i (tylko w wersji S dla FX z silnikiem Diesla lub z pięciolitrowym silnikiem benzynowym V8) układ aktywnego sterowania tylnych kół skrętnych (RAS – Rear Active Streering), poprawiający zarówno stabilność, jak i zwrotność samochodu.

Elementami zewnętrznie wyróżniającymi wersję S są przyciemnione klosze lamp przednich, wykonane z ciemnego chromu boczne wloty powietrza oraz nakładki na progi.

Nowe wersje Premium to natomiast już znane, ale wzbogacone wersje GT i S. Obejmują one elementy często niedostępne u konkurentów. Szczególnie ważną rolę w wersjach Premium odgrywa bezpieczeństwo, bo to przecież właśnie FX otrzymał najwyższą z możliwych, pięciogwiazdkową ocenę w testach bezpieczeństwa Euro NCAP. Wersje GT Premium i S Premium dla FX30d, podobnie jak FX37, są wyposażone w kluczowe elementy innowacyjnej technologii Infiniti zwanej Tarczą Bezpieczeństwa (Safety Shield), takie jak inteligentny tempomat (ICC – Intelligent Cruise Control) z pełnym zakresem prędkości, inteligentne wspomaganie hamowania (IBA – Intelligent Brake Assist) czy system ostrzegania przed kolizjami z przodu (FCW – Forward Collision Warning).

Inteligentny tempomat zapewnia zachowanie bezpiecznej odległości od pojazdu znajdującego się z przodu. A jeśli tempomat jest wyłączony (jak u przeważającej części kierowców przez większość czasu jazdy), nad bezpieczeństwem czuwają systemy inteligentnego wspomagania hamowania i ostrzegania przed kolizjami z przodu. Nie tylko na bieżąco ostrzegają kierowcę o zbyt małej odległości od pojazdu z przodu, ale także utrzymują w gotowości układ wspomagania hamowania, umożliwiając awaryjne hamowanie, jeśli będzie ono konieczne.

Innym elementem bezpieczeństwa, dostępnym tylko w wersjach z silnikiem Diesla, jest wyposażenie modeli wersji Premium w system zapobiegania niekontrolowanej zmianie pasa ruchu (LDP – Lane Departure Prevention), dostępny po raz pierwszy w Europie. W odróżnieniu od stosowanych w konkurencyjnych modelach systemów, które jedynie ostrzegają kierowcę, gdy samochód zjeżdża z wytyczonego pasa ruchu, system LDP w Infiniti ostrzega, ale (co ważniejsze) również ingeruje, jeśli ostrzeżenie zostanie zignorowane. Delikatnie hamuje on koła po jednej stronie samochodu, aby przywrócić auto z powrotem na właściwy pas ruchu. System LDP działa tylko przy prędkościach powyżej 70 km/h i jest automatycznie wyłączany przez użycie kierunkowskazów. System może być również wyłączany przez kierowcę.

Wersje FX Premium są wyposażone także w takie innowacyjne rozwiązania jak panoramiczna kamera 360o, ułatwiająca parkowanie (AVM - Around View Monitor) oraz system nawigacji satelitarnej z dyskiem o pojemności 30 GB, który jest kluczowym elementem platformy informacji i rozrywki Infiniti o nazwie Connectiviti+. Nowy system nawigacji satelitarnej cieszy się uznaniem ze względu na swoje szerokie zastosowanie, intuicyjne kontrolki oraz szybkość, czterokrotnie wyższą od szybkości działania poprzedniej nawigacji, opartej na systemie DVD. Connectiviti+ ucieszy użytkownika między innymi rekomendacjami przewodnika Michelin oraz trójwymiarową grafiką. Dzięki nim podróż będzie nie tylko mniej stresująca, ale też przyjemniejsza.

W modelach Premium przyjemność podróży zapewnia także Music Box o pojemności 10 GB, który może pomieścić muzykę z 300 płyt CD, a także montowany standardowo system nagłośnieniowy Bose Premium Sound System, pozwalający rozkoszować się dźwiękiem wyjątkowej jakości.

Flagowym samochodem marki Infiniti pozostaje FX50 napędzany silnikiem V8. W jego specyfikacji na rok 2010 nie zostały wprowadzone zmiany, przy czym praktycznie wszystkie dostępne elementy opcjonalne mogą być obecnie montowane w nim standardowo. Tak wyposażony model oznaczony jest jako FX50 S Premium, co odzwierciedla nowy układ linii FX.



Modele FX z silnikami Diesla już można zamawiać. Pierwsze egzemplarze wyjadą z polskich Centrów Infiniti na początku lipca.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama