/  /  /  /  / Polska: Infiniti EX diesel z cenami
Infiniti EX

Infiniti EX

Zmień
SegmentTerenowo Rekreacyjne / Klasa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

Polska: Infiniti EX diesel z cenami

Infiniti|
null
null

Po modelu FX marka Infiniti wyposaża w silnik Diesla także mniejszego ze swoich crossoverów - EX. Infiniti EX30d to bez cienia wątpliwości atrakcyjna propozycja rynkowa. Jego ceny są na poziomie cen analogicznych wersji benzynowych.

Infiniti szacuje, że modele z silnikami Diesla będą stanowiły 80% sprzedaży wszystkich egzemplarzy EX w Polsce. Atrakcyjność oferty będzie jeszcze podniesiona homologacją ciężarową.

Oto najważniejsze liczby i fakty:
• moment obrotowy 550 Nm już przy 1 750 obr./min.
• moc 175 kW (238 KM)
• 8,5 l / 100 km w cyklu mieszanym
• 0-100 km/h w 7,9 sekund
• 224 g/km emisji CO2
• od 207 000 PLN
• zamówienia już można składać, realizacja na początku lipca

Trzylitrowy silnik Diesla V6 z wtryskiem piezoelektrycznym ma blok wykonany z grafitu (znanego też jako wermikularne żeliwo grafitowe). Zastosowanie tego materiału pozwoliło na zmniejszenie wagi, a równocześnie zapewniło najwyższą kulturę jego pracy – niezaprzeczalny atut modelu EX30d.

Wraz z wprowadzeniem modelu EX30d, linia EX zostaje rozszerzona o topową wersję wyposażenia - GT Premium. Wersja ta została wprowadzona po analizie oczekiwań klientów, którzy najczęściej zamawiają właśnie najpełniejsze opcje. Nowa wersja EX GT Premium, dostępna zarówno dla modeli z silnikiem diesla EX30 jak i z silnikiem benzynowym EX37, łączy elementy wyposażenia wersji GT z technologiami innowacyjnego pakietu Tarczy Bezpieczeństwa (Safety Shield), takimi jak inteligentny tempomat (ICC - Intelligent Cruise Control) z pełnym zakresem prędkości, inteligentne wspomagania hamowania (IBA - Intelligent Brake Assist) oraz system ostrzegania przed kolizjami z przodu (FCW - Forward Collision Warning).

Innym elementem bezpieczeństwa, dostępnym tylko w wersjach z silnikiem Diesla, jest wyposażenie modeli wersji EX30d GT Premium w system zapobiegania niekontrolowanej zmianie pasa ruchu (LDP - Lane Departure Prevention), dostępny po raz pierwszy w Europie. W odróżnieniu od systemów stosowanych w konkurencyjnych modelach, które jedynie ostrzegają kierowcę, gdy samochód zjeżdża z wytyczonego pasa ruchu, system LDP w Infiniti ostrzega, ale (co ważniejsze) również ingeruje, jeśli ostrzeżenie zostanie zlekceważone. Delikatnie hamuje koła po jednej stronie samochodu, aby przywrócić auto z powrotem na właściwy pas ruchu.

Oczekuje się, że w całej Europie GT Premium staną się najlepiej sprzedawanymi wersjami Infiniti.



Modele z silnikiem Diesla można rozpoznać po zmienionym profilu przedniego zderzaka. Zawiera on dodatkowe wloty powietrza, których wprowadzenie wiąże się z innymi wymaganiami chłodzenia nowego silnika. Jest to jedyna zmiana zewnętrzna w uznawanej za ponadczasową i wyjątkowo niebanalną stylistyce tego crossovera-coupe.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama