/  /  /  /  / Infiniti już oficjalnie w Polsce (artykuł z cennikiem)
Infiniti EX

Infiniti EX

Zmień
SegmentTerenowo Rekreacyjne / Klasa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

Infiniti już oficjalnie w Polsce (artykuł z cennikiem)

IBRM Samar| Grupa PGD| Centralna Ewidencja Pojazdów|(2008-09-18 12:46)
002HiRes.jpg
© Infiniti
002HiRes.jpg003HiRes.jpgEX37HiRes2.jpgEX37HiRes3.jpgEX_exterior_DSC0396.jpgFX37_HighRes_Exterior21.jpgFX37_HighRes_Exterior22.jpgFX37_HighRes_interior.jpgFX50_exterior_DSC0167.jpgFX50_interior_DSC0028.jpgFX_HighRes_GHS7651.jpgFX_HighRes_GHS7679.jpgG37Coupe_HighRes_Exterior1.jpgG37Coupe_HighRes_Exterior2.jpgG37_Coupe_HighRes_interior.jpgG37_HighRes_Exterior2.jpgG37_HighRes_Interior.jpgG_COUPE_interior_DSC0274.jpgnull

Infiniti, najnowsza europejska marka samochodów klasy Premium, która w październiku zadebiutuje w Polsce, ujawnia ostateczną ogólnoeuropejską specyfikację i ceny swoich aut na polskim rynku.

Polska będzie jednym z pierwszych krajów w Europie, oferujących klientom samochody Infiniti, a w strategii marki będzie także jednym z najważniejszych krajów.

Wysoka pozycja Polski w strategii Infiniti nie jest przypadkowa. Polscy fani marki już dawno poznali wysoką wartość pojazdów. Świadczą o tym liczby.
Rejestracje nowych aut tej japońskiej marki kształtują się w Polsce następująco:
W 2006 w naszym kraju zarejestrowano 29 nowych Infiniti (łącznie 145 pojazdów, uwzględniając egzemplarze używane), w 2007 roku - 10 szt. (łącznie z używanymi - 195 szt.), a w pierwszych siedmiu miesiącach 2008 roku były to już 23 sztuki (łącznie 215 szt.). Dokładne dane prezentuje poniższy wykres:



Jeśli chodzi o rejestracje nowych pojazdów, najczęściej importowanym modelem był FX (2006 r. – 20 szt.; 2007 r. – 8 szt.; I-VII 2008 model FX i EX – po 6 szt.).
Uwzględniając rejestracje pojazdów nowych i używanych, najbardziej popularnym modelem jest również FX (2006 – 90 szt.; 2007 – 122 szt.; I-VII 2008 – 143 szt.)

Cztery modele Infiniti będą dostępne w jedenastu wersjach. Ceny w Polsce będą zaczynały się od 160 900 złotych za model G37 Sedan i kończyły na 280 000 złotych za w pełni wyposażony model FX50S z szeroką gamą opcji, pozwalającą klientom dopasować samochód Infiniti dokładnie do ich potrzeb. Jednocześnie zostały potwierdzone specyfikacje wyposażenia i dane o osiągach dla wszystkich europejskich modeli. Przykładowo G37 Coupé do 100 km/h rozpędza się w 5,8 sekundy, a tam, gdzie jest to możliwe osiągnie maksymalną prędkość 249 km/h.

Zdaniem przedstawicieli marki Infiniti w Polsce, w najbliższym czasie najczęściej kupowanymi modelami będą FX50 i FX37. Nie tylko z uwagi na niepowtarzalną stylistykę i efekt nowości, ale także z uwagi na dużą popularność w Polsce segmentu sportowych SUV-ów.

Polska nie jest jedynym rynkiem, gdzie rozpocznie się sprzedaż Infiniti. W październiku otworzą swoje drzwi Centra w Belgii, Bułgarii, Francji, we Włoszech, Szwajcarii i w Grecji.

Infiniti wkracza do Europy prawie 20 lat po powstaniu marki, ale warto było nań czekać. Samochody zostały idealnie dopasowane do europejskich warunków jazdy, natomiast awangardowe salony sprzedaży – charakteryzujące się nowoczesną architekturą, eksponującą naturalne materiały i światło – są tak zaprojektowane, aby zapewniać unikalne doświadczenia związane z posiadaniem samochodu. Aby wprowadzić swoje samochody na rynek, Infiniti Europe znalazło partnerów wśród kilku najbardziej prestiżowych firm na rynku motoryzacyjnym. Tak jest też na polskim rynku – partner Infiniti, czyli Grupa PGD – jest liderem wśród dystrybutorów samochodów w Polsce.

Ostateczne dane techniczne i wersje wyposażenia modeli jednego z najbardziej wyróżniających się asortymentów zostały właśnie zatwierdzone. Każdy z modeli – bez względu na to, w którym z europejskich krajów będzie sprzedawany – będzie reprezentował ten sam poziom wyposażenia i jakości oraz spełniał te same parametry techniczne.

Ceny detaliczne zawierające podatek VAT i akcyzę są następujące:

G37 Sedan     
G37                         160 900 PLN
G37 GT                    166 300 PLN
G37S                       175 900 PLN

G37 Coupe   
G37                         170 200 PLN
G37 GT                   175 600 PLN
G37S                       185 200 PLN

EX37
EX37                       191 000 PLN
EX37 GT                  197 300 PLN

FX
FX37 GT                  218 000 PLN
FX37S                     226 900 PLN
FX50S                     280 000 PLN

G37 Sedan
Podstawowy model nowej gamy Infiniti, czterodrzwiowy G37 jest zaprojektowany na dostarczanie czystej przyjemności kierowania jednostką o mocy 320 koni mechanicznych, czyli o dużo więcej niż moc rywali w jego segmencie. Istnieje możliwość wyboru między modelami z napędem na tylne koła lub z napędem na wszystkie koła, przenoszonym przez 6-biegową przekładnię manualną lub przez zaawansowaną technicznie, nową, 7-biegową przekładnię automatyczną. G37 Sedan został szczegółowo dopracowany pod kątem oczekiwań klientów w Europie, gdzie z uwagi na wyższe średnie prędkości rosną wymagania związane z aerodynamiką, stabilnością przy dużych prędkościach, jakością prowadzenia i skutecznością hamowania.

Podstawowym silnikiem w asortymencie Infiniti jest nowa wersja 24-zaworowego silnika V6
o pojemności 3,7 litra z wielokrotnie nagradzanej rodziny silników VQ Infiniti. Najnowocześniejszy silnik wyposażony jest w system zmiennych faz rozrządu i zmiennego stopnia otwarcia zaworów VVEL (Variable Valve Event and Lift), aby zoptymalizować wydajność oraz równowagę między mocą, reakcją, zużyciem paliwa i emisją spalin.

G37 Coupe
Infiniti G37 Coupe, zaprojektowany od samego początku jako model czysto sportowy, oferuje wspaniałe osiągi w perfekcyjnie kuszących kształtach, zupełnie innych od kształtów siostrzanego sedana. G37 Coupe, będący w wielu aspektach odzwierciedleniem G37 Sedan, oferuje wybór między napędem na tylne koła i napędem na tylne koła z systemem czterech kół skrętnych, przenoszonym przez 6-biegową przekładnię manualną albo 7-biegową przekładnię automatyczną.

Silnik V6 o pojemności 3,7 litra dostarcza 235 kW (320 KM) mocy przy 7000 obrotów na minutę,
a jego maksymalny moment obrotowy wynosi 360 Nm przy 5300 obrotów na minutę. Zużycie paliwa dla modelu z napędem na tylne koła w wersji z przekładnią manualną w cyklu mieszanym to 10,5 l/100 km, a poziom emisji CO2 – 249 g/km. Prędkość maksymalna to 250 km/h, natomiast czas rozpędzania do 100 km/h to zaledwie 5,8 sekundy.

EX37
Gdy zestawimy ze sobą styl coupe, wszechstronność kompaktowego samochodu kombi i charakter SUV-a z napędem na cztery koła, okaże się, że obecnie nie ma na rynku samochodu podobnego do Infiniti EX37. Wraz z wprowadzeniem EX37, pierwszego na świecie kompaktowego crossovera coupé, najnowsza w Europie marka samochodów otwiera całkowicie nowy segment rynku.

Moc pochodzi z silnika V6 o pojemności 3,7 litra – tego samego, co w modelach G37. Silnik ten dostarcza mocy 235 kW (320 KM) przy 7000 obrotów na minutę oraz osiąga 360 Nm momentu obrotowego przy 5300 obrotach na minutę. Zużycie paliwa dla EX37 w cyklu mieszanym to 11,2 l/100 km, a poziom CO2 – 267 g/km. Prędkość maksymalna wynosi 240 km/h, a czas przyspieszenia do 100 km/h – 6,4 sekundy.

EX37 dostępny jest w dwóch wersjach: EX37 and EX37 GT. Identyczne pod względem mechanicznym, różnią się tylko wyposażeniem. Podstawowe elementy pełnego pakietu wyposażenia standardowego to inteligentny system napędu na wszystkie koła (Intelligent All-Wheel Drive), 7-biegowa przekładnia automatyczna, aktywne wspomaganie kierownicy, uzależnione od prędkości pojazdu i sześć poduszek powietrznych.

FX
Znaczenie rynku europejskiego dla Infiniti zostało podkreślone przez wybór marcowych Targów Motoryzacyjnych w Genewie na miejsce światowego debiutu całkowicie nowego FX50S, najważniejszego auta w ofercie Infiniti. Kilka tygodni później Infiniti Europe ogłosiło również, że będą mu towarzyszyły FX37 GT i FX37S wyposażone w silnik V6.

FX50S jest zasilany nowym 32-zaworowym silnikiem V8 o pojemności 5,0 litra, wyposażonym w zaawansowaną technologię Infiniti – system zmiennych faz rozrządu i zmiennego stopnia otwarcia zaworów (VVEL). Zapewnia on 287kW (390 KM) mocy i nadzwyczajny moment obrotowy – 500 Nm. Silnik współpracuje z nową 7-biegową przekładnią automatyczną, z systemem adaptacji do stylu jazdy kierowcy (Adaptive Shift Control) i magnezowymi łopatkami do zmiany biegów przy kierownicy. Rezultaty są oszałamiające. Maksymalna prędkość to 250km/h, a czas rozpędzania od 0 do 100 km/h to tylko 5,8 sekundy. FX50S zużywa 13,0 litrów na 100 km i emituje 310 g CO2 na kilometr. Dobrze nam już znany silnik V6 o pojemności 3,7 litra również jest dostępny w modelu FX. Pozwala on osiągnąć 233 km/h maksymalnej prędkości i rozpędzić samochód od 0 do 100 km/h w 6,8 sekundy. Zużycie paliwa w FX37 to 12,0 l/100km, a emisja CO2  – 284 g/km.

Model FX37 jest dostępny w dwóch wersjach: FX37 GT i FX37S.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama