Infiniti EX

Infiniti EX

Zmień
SegmentTerenowo Rekreacyjne / Klasa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
EX_exterior_DSC0396.jpg
© Infiniti
EX_exterior_DSC0396.jpgEX37_HighRes_Exterior1.jpgEX37_HighRes_Exterior2.jpgEX37_HighRes_interior3.jpgEX37HiRes2.jpgEX37HiRes3.jpgEX37HiRes5.jpgEX37_HighRes_Exterior3.jpgEX37HiRes1.jpgEX37HiRes4.jpgEX ikonka.jpg
Infiniti EX to samochód zaliczany do klasy średniej (segment D) wśród aut terenowo-rekreacyjnych. Ten luksusowy, średniej wielkości SUV w gamie marki pozycjonowany jest poniżej większego brata, modelu FX. Pojazd ten został stworzony przez luksusowy oddział Nissana, do którego należy marka, a po raz pierwszy został zaprezentowany jako auto koncepcyjne w 2007 roku podczas salonu samochodowego w Nowym Jorku. Jeszcze tego samego roku trafił do salonów, ale tylko w Stanach Zjednoczonych, gdzie otrzymał nazwę EX35. Wersja europejska, pod nazwą Infiniti EX37, została zaprezentowana podczas salonu samochodowego w Genewie w 2008 roku, a w sprzedaży pojawiła się jesienią tego samego roku. Japońska wersja EX37 sprzedawana jest na tamtejszym rynku pod nazwą Nissan Skyline Corssover. Nazwa ta nie jest dzielona bezpodstawnie, gdyż model EX został zbudowany na płycie podłogowej właśnie Nissana Skyline V35-series. Również „crossover” nie znalazł się w nazwie przypadkowo, Infiniti EX łączy bowiem w sobie cechy klasycznego SUV-a, linii nadwozia charakterystycznej dla modeli coupe, o wnętrzu przypominającym komfortową limuzynę. Mimo, że jest to najmniejszy SUV w gamie japońskiego producenta to jego wymiary do małych nie należą, długość to przeszło 4,64 metra, szerokość 1,80 metra, zaś wysokość 1,60 metra. Model ten produkowany jest w fabryce Nissana w japońskiej miejscowości Tochigi.

Infiniti EX zostało zaprojektowane przez centrum stylistyczne Infiniti w stolicy Japonii Tokio. Dlatego też wyglądem zewnętrznym nawiązuje do pozostałych modeli japońskiego producenta, nie jest może tak awangardowy jak w przypadku modelu FX, ale też wzbudza powszechne zainteresowanie. Charakterystycznymi cechami są między innymi duży grill wraz z dużą ilością chromowanych, poziomych listewek, a na środku atrapy chłodnicy również chromowany, duży znaczkiem marki. Z przodu wyróżnia się także masywny zderzak oraz długie reflektory zachodzące aż na nadkola. Widoczna z boku, mocno opadająca linia dachu zakończona jest niewielkim spojlerem. Z tyłu wyróżniają się za to poziomo ułożone światła diodowe. Model ten występuje tylko w jednej wersji nadwozia, którą jest 5-drzwiowy SUV, wyposażony w inteligentny napęd na wszystkie koła o nazwie ATTESA E-TS (Advanced Total Traction Engineering System for All Electronic Torque Split).

Jak przystało na auto luksusowe Infiniti EX już w standardzie wyposażone jest bardzo bogato w elementy zapewniające bezpieczeństwo. Znajduje się w nim 6 poduszek powietrznych, po 1 dla kierowcy i pasażera, boczne poduszki powietrzne dwukomorowe, chroniące osobno biodra i klatkę piersiową z przodu oraz kurtyny powietrzne dla dwóch rzędów siedzeń. Dodatkowo montowany jest system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania ABS oraz system stabilizacji toru jazdy ESP. Za dodatkową opłatą otrzymać można inteligentny tempomat utrzymujący odległość od pojazdu poprzedzającego oraz system wspomagania hamowania. Model ten nie został do tej pory poddany testom zderzeniowym EuroNCAP.

Głównymi konkurentami Infiniti EX w swojej klasie są BMW X3, Audi Q5 oraz Volvo XC60.

 

EX najczęściej porównywany z

Audi Q5
Audi Q5
BMW X3
BMW X3
Infiniti QX50
Infiniti QX50
Infiniti QX70
Infiniti QX70
Jeep Grand Cherokee
Jeep Grand Cherokee
Land Rover Range Rover Evoque
Land Rover Range Rover Evoque
Volvo XC60
Volvo XC60
Reklama