/  /  / Więcej o marce
Hyundai

Hyundai

Zmień
Południowokoreańska marka to jedna z najszybciej rozwijających się firm na świecie. W przeciwieństwie do większości czołowych firm motoryzacyjnych Hyundai nie ma blisko 100-letniej historii produkcji samochodów. W związku z tym osiągnięcie obecnej pozycji rynkowej można uznać za duży sukces.
Dowiedz się więcej o marce
 
Hyundai Elantra 2015
© IBRM Samar
Hyundai Elantra 2015Hyundai i10 - 2013Hyundai i20 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2014Hyundai i30 - 2013Hyundai i40 - 2013Hyundai ix20Hyundai iX35 - 2013Hyundai Santa Fe 2013Hyundai Veloster 2013DSC_8194.JPGDSC_8705.JPGprawy przód.JPGFRT-View.jpg02.jpgnullP1010466.JPGnullDSC_1886.JPG007.jpgPrawy przod.JPGprawy przód.jpg003.jpgPrawy przód.JPGnullix35prawy przód.JPGnullprawy przód.JPGprawy przód.JPG20080514_3.JPGHyundai ix55
Południowo koreańska marka to jedna z najszybciej rozwijających się firm na świecie. W przeciwieństwie do większości czołowych firm motoryzacyjnych Hyundai nie ma blisko 100-letniej historii produkcji samochodów. W związku z tym osiągnięcie obecnej pozycji rynkowej można uznać za duży sukces.

Przedsiębiorstwo o nazwie Hyundai powstało w roku 1947, jednak jego podstawowym profilem działalności była branża budowlana. Zaczątki oddziału motoryzacyjnego datuje się na 1967 rok, kiedy to wydzielono część firmy o nazwie Hyundai Motor Co. Ltd, która już w kolejnym roku rozpoczęła produkcję samochodów opartych na licencji Forda. Pierwsze auto własnej konstrukcji zjechało z linii produkcyjnych w 1975 roku. Z czasem ekspansja marki była coraz większa, by w ostateczności posiadać swoje placówki sprzedaży w blisko 200 krajach na całym świecie. W sukcesie na skalę światową swój udział miała krótka obecność koncernu Daimler-Chrysler w przedsiębiorstwie, a także wysoko oceniana bezawaryjność, doceniona m. in. przez niemiecki magazyn Auto Bild. Równie ważny był również fakt, że Hyundai jako jedna z nielicznych marek oferuje tak długi okres gwarancyjny na swoje auta. Spowodowało to, iż Hyundai jest jednym z największych producentów motoryzacyjnych na świecie, który dodatkowy nacisk kładzie na rynek europejski. Widoczne jest to w akcjach promocyjnych i marketingowych, a także w zaangażowaniu w duże przedsięwzięcia sportowe, takie jak Mistrzostwa Europy w piłce nożnej. Oprócz macierzystej fabryki w Ulsan, położonej w Korei Południowej, samochody z przekrzywionym znaczkiem „H” produkowane są jeszcze w czeskiej fabryce w Nosovicach, a także w Ameryce Północnej, Chinach, Pakistanie i Indiach.