/  /  / Veloster
Hyundai Veloster

Hyundai Veloster

Zmień
SegmentSportowo Rekreacyjne / Klasa Niższa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
Hyundai Veloster
© Hyundai
Hyundai VelosterHyundai VelosterHyundai VelosterHyundai VelosterHyundai VelosterHyundai VelosterHyundai VelosterHyundai VelosterHyundai VelosterHyundai VelosterHyundai VelosterHyundai Veloster 2011
Hyndai Veloster to samochód  wywodzący się z segmentu C. Po raz pierwszy został zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych w Detroit w roku 2010.  Auto wyróżnia się niecodzienną stylistyką, dzięki zastosowaniu nieparzystej liczbie drzwi.

Veloster powstał na zmodyfikowanej płycie podłogowej Hyundaia i30, dlatego jego wymiary wynoszą 4222mm długości, 1790mm szerokości, 1400mm wysokość, przy rozstawie osi wynoszącym 2650mm. Stylistyka nowego modelu Hyundaia jest o tyle ciekawa, iż samochód posiada nie parzystą ilość bocznych drzwi. Lewe drzwi samochodu są prawie 1,5 raza dłuższe niż te z prawej. Autem bez problemu można podróżować w cztery osoby, choć osoby o wysokim wzroście mogą narzekać na ilość miejsca nad głową, za sprawą obniżającego się dachu ku tyłowi. Wnętrze samochodu jest przejrzyste, utrzymane w ciemnej tonacji, a zastosowane materiały wykończeniowe są na wysokim poziomie. Konsola środkowa zawiera elementy znane z innych modeli hyundaia. Środkową część panelu stanowi sporych rozmiarów ciekłokrystaliczny wyświetlacz.

Stylistyczna oryginalność Hyundaia Velostera została podkreślona przez duże, panoramiczne okno dachowe oraz nietypowa konfiguracja drzwi w układzie 2+1. Dodatkowymi sportowymi akcentami są duże, zachodzące na nadkola reflektory, które optycznie poszerzają Velostera oraz tylny mały spojler.

Jedyną jednostką napędową jest wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1.6l współpracujący z 6 stopniową manualną skrzynią biegów, który został wyposażony w bezpośredni wtryska paliwa oraz zmienne fazy rozrządu, co pozwoliło na osiągniecie 140 KM oraz 166 NM. Hyundai Veloster wyposażony w ten silnik potrafi osiągnąć pierwsze 100 km/h w czasie 9,7 sekundy.

Zawieszenie samochodu nie zostało zestrojone twardo, dzięki czemu samochód jest na tyle komfortowy by móc myśleć o dalszych podróżach. Trzeba dodać, że samochód podczas agresywnej torowej jazdy był w pełni przewidywalny, a przechylenia boczne nie były na tyle mocne  by spowodować zagrożenie utraty przyczepności. W „szybszych zakrętach” Veloster wykazywał lekką podsterowność, które jest zjawiskiem typowym dla samochodów z przednim napędem.

Hyundai Velsoter posiada bogate wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa czynnego oraz biernego. Na jego pokładzie już w podstawowych wersjach znajdziemy takie elementy jak czołowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera (z możliwością dezaktywacji), boczne poduszki z przodu oraz kurtyny powietrzne. Ponadto w standardzie auto wyposażone zostało w system zapobiegający blokadzie kół podczas hamowania ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania EBD, oraz system elektronicznej kontroli trakcji (TCS) i system elektronicznej stabilizacji toru jazdy (ESC).

Konkurencję dla Hyundaia Velostera stanowi: Citroen DS3, Mini Clubman, Honda CR-Z oraz Volkswagen Scirocco.
 

Veloster najczęściej porównywany z

Alfa Romeo Giulietta
Alfa Romeo Giulietta
Hyundai i30
Hyundai i30
Kia cee'd
Kia cee'd
Mazda CX-5
Mazda CX-5
Nissan Juke
Nissan Juke
Renault Megane
Renault Megane
Renault Captur
Renault Captur
Reklama