/  /  / ix55
Hyundai ix55

Hyundai ix55

Zmień
SegmentTerenowo Rekreacyjne / Klasa Wyższa
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
Hyundai ix55
© Hyundai
Hyundai ix55Hyundai ix55Hyundai ix55Hyundai ix55Hyundai ix55Hyundai ix55Hyundai ix55Hyundai ix55Hyundai ix55Hyundai ix55Hyundai ix55Hyundai ix55Hyundai ix55Hyundai ix55Hyundai ix55Hyundai ix55
Hyundai ix55 to trzeci, a przy okazji największy SUV w europejskiej ofercie południowokoreańskiej marki. Zbudowany został na bazie amerykańskiego Hyundaia Veracruz, który zastąpić miał model Terracan. Jedna w porównaniu do wersji amerykańskiej został on poddany wielu modyfikacjom, które miały przygotować ten model do konkurencji na rynku europejskim. Dostosowane zostało zawieszenie oraz bardziej bezpośredni układ kierowniczy, które pozwalają pokonywać ciasne zakręty. Pod kątem europejskim przygotowano również specjalnie wysokoprężny silnik i skrzynię biegów. Tak przygotowany samochód został zaprezentowany podczas salonu samochodowego w Paryżu w 2008 roku, zaś do salonów dealerskich w Polsce trafił wiosną 2009 roku. Technicznie bazuje jednak na przedłużonej i rozwiniętej płycie podłogowej mniejszego Santa Fe, dlatego też jego przeznaczeniem jest głównie jazda po drogach utwardzonych. Model ten pozycjonowany jest powyżej Tucsona oraz Santa Fe i trafił do klasy wyższej (segment E) wśród aut terenowo-rekreacyjnych. O takim umiejscowieniu ix55 decydują chociażby wymiary porównywalne z tymi jakie posiadają limuzyny, długość wynosi 4,84 metra, szerokość 1,94 metra, zaś wysokość 1,81 metra. Rozmiary te pozwalają na umieszczenie 3 rzędów siedzeń oraz przewóz dzięki temu do 7 osób. Produkcja ix55 odbywa się w południowokoreańskich zakładach położonych w miejscowości Ulsan.

Hyundai ix55 podobnie jak pozostałe auta koreańskiej marki z kategorii SUV stylistycznie oparty jest o rozwiązania stosowane przede wszystkim wśród niemieckiej konkurencji. Jednak jest to pierwszy model wpisujący się również w nową linię designu Hyundaia, dzięki której wszystkie takie auta otrzymują alfanumeryczną oznaczenie z literką „i” oraz dwoma cyframi. Wyraźne nawiązanie do pozostałych modeli rozpoczynających się taką samą literką widać w szczególności na przedzie pojazdu. Reflektory przypominają krople wody, które zostały rozciągnięta przez pęd powietrza aż na nadkola. Podobnie wygląda również grill ze znaczkiem producenta. Jednak jak przystało na kanony w tej klasie pojazdów, ix55 wygląda także bardzo masywnie. Zapewnia mu to duży przedni zderzak z dwoma wlotami powietrza oraz muskularne nadkola i zwiększony prześwit. Całość zakończona jest dwoma końcówkami wydechu, nadającymi sportowy charakter.

Hyundai ix55 jest bardzo bogato wyposażony w elementy zapewniające bezpieczeństwo podróżującym, a wszystko znajduje się już w standardzie. Ten elegancki SUV oferuje poduszki czołowe dla kierowcy i pasażera, poduszki boczne oraz poduszki kurtynowe chroniące głowy dla trzech rzędów siedzeń. Ponadto seryjnie montowany jest system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania ABS z systemem rozdziału siły hamowania EBD, elektroniczny system kontroli stabilności pojazdu ESP, a także system kontroli trakcji TCS. Dotychczas na opisywanym modelu nie przeprowadzono testów zderzeniowych organizacji EuroNCAP.

Główną konkurencją dla Hyundaia ix55 jest Kia Sorento, Nissan Murano, Subaru B9 Tribeca, Volvo XC90 czy też Audi Q7.
 

ix55 najczęściej porównywany z

BMW X3
BMW X3
Hyundai Santa Fe
Hyundai Santa Fe
Jeep Grand Cherokee
Jeep Grand Cherokee
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi Pajero
Mitsubishi Pajero
Opel Insignia
Opel Insignia
Toyota Land Cruiser
Toyota Land Cruiser
Reklama