/  /  / i40
Hyundai i40

Hyundai i40

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Średnia
Cena79 000 zł - 138 000 zł (aktualizacja: 2016-11-02)
Emisja CO2127 g/km - 176 g/km
Żużycie paliwa4,8 L/100km - 7,5 L/100km
 
null
© Hyundai
nullnullnullnull
Premiera Hyundaia i40 w wersji kombi odbyła się podczas targów w Genewie, w marcu 2011 roku. Kilka miesięcy później, na targach w Barcelonie, koreański producent zaprezentował odmianę sedan. Nazwa auta spełnia wymagania obecnego nazewnictwa Hyundai, zastępując dotychczasowego przedstawiciela Hyundai w klasie D- Sonatę.

Auto powstało zresztą na tej samej platformie, co model Sonata oferowany w USA. Można zatem uznać i40 za naturalnego następcę Sonaty, której pierwsza generacja zaprezentowana została w połowie lat osiemdziesiątych, jako kanciasta, trójbryłowa limuzyna klasy średniej i oferowana była jedynie klientom koreańskim. Pierwsze wcielenie przeznaczone również dla amerykańskiej publiczności do produkcji weszło w 1988 roku. Mierzące niecałe 4,7m długości auto produkowane było do 1994, wówczas do produkcji weszła wersja nr 3 i była pierwszą Sonatą oficjalnie oferowaną w Europie. Rozmiarami bardzo zbliżone do poprzednika auto przeszło modernizację w połowie okresu produkcji i w tej formie wytrwało do 1998 roku, zastąpione przez czwartą generację. W tym wypadku również obeszło się bez trzęsienia ziemi i model zachował swoje dotychczasowe kształty klasycznego sedana klasy średniej. Piąta generacja oferowana była do roku 2005 (w 2001r. przeszła modernizację). Dostępne do 2010 roku na polskim rynku wcielenie modelu produkowane było od roku 2005. Auto zachowało bardzo charakterystyczne, konserwatywne kształty, które nie budziły większych emocji. Ten stan rzeczy miał się jednak zmienić wraz z nową linią stylistyczną koreańskiej marki. Mimo, iż w Europie model Sonata przestał być oferowany, kształty przyszłego reprezentanta Hyundaia w klasie średniej w Europie, zdemaskowane zostały przez szóstą generację Sonaty przeznaczoną na rynek amerykański. Model i40 zrywa z zachowawczą stylistyką poprzedniczki. Auto jest masywne, jego karoseria hojnie obdarzona przetłoczniami. Sylwetka wygląda bardzo dynamicznie, co podkreślają detale choćby takie jak przednie reflektory wyposażone w światła do jazdy dziennej, w technologii LED, rozciągające się daleko na nadkola. Diod LED użyto również przy tworzeniu lamp tylnych, co udanie uzupełnia wizerunek i40 jako pojazdu nowoczesnego. Auto występuje w dwóch wersjach nadwoziowych- jako sedan oraz kombi. W 2015 r. przeprowadzono face-lifting modelu, podczas którego zmodernizowano głównie przód auta. Wprowadzono nowy przedni grill oraz przednie reflektory, a także odświeżono gamę jednostek silnikowych, które spełniają teraz normę emisji spalin Euro VI.  Wymiary nadwozia w wersji kombi to 4775mm długości, 1815mm szerokości, 1470mm wysokości. W wersji  sedan auto jest minimalnie krótsze, mierząc 4745mm. Do napędu posłużyć może jeden z dwóch silników diesla o pojemności 1.7l oraz mocy 115 lub 141KM, bądź benzynowych: 1.6 (135KM) lub 2.0 (165KM).

W wyposażeniu seryjnym z zakresu bezpieczeństwa Hyundaia i40 znajdziemy ABS z asystentem hamowania, ESC/VSM - systemy kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy, mocowanie fotelików dziecięcych, poduszkę powietrzną kolanową kierowcy, poduszki powietrzne czołowe dla kierowcy i pasażera (z opcją dezaktywacji poduszki pasażera), poduszki powietrzne boczne dla przednich siedzeń, poduszki powietrzne kurtynowe dla przednich i tylnych siedzeń.

Konkurenci: Ford Mondeo, Skoda Superb, Toyota Avensis, Mazda 6, Honda Accord, Volkswagen Passat, Opel Insignia, czy Peugeot 508.
 

i40 najczęściej porównywany z

Citroen C5
Citroen C5
Ford Mondeo
Ford Mondeo
Mazda Mazda6
Mazda Mazda6
Opel Insignia
Opel Insignia
Peugeot 508
Peugeot 508
Skoda Octavia III
Skoda Octavia
Volkswagen CC
Volkswagen CC
Reklama