/  /  /  /  / PREZENTACJA | Hyundai i30 1.4 MPI (100 KM) Base
Hyundai i30

Hyundai i30

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Niższa Średnia
Cena52 900 zł - 96 100 zł (aktualizacja: 2016-11-02)
Emisja CO294 g/km - 136 g/km
Żużycie paliwa3,6 L/100km - 5,8 L/100km
 

PREZENTACJA | Hyundai i30 1.4 MPI (100 KM) Base

IBRM Samar|
Hyundai i30 - 2013
© IBRM Samar
Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013Hyundai i30 - 2013

Kompaktowy model celuje w takich konkurentów jak Chevrolet Cruze, Citroen C4 czy Fiat Bravo. By odebrać klientów rywalom Hyundai zadbał w modelu i30 o dynamiczną stylizację i dobry poziom bezpieczeństwa. Jednak prawdziwym asem w rękawie jest pięcioletnia gwarancja mechaniczna.

Zbudowany z myślą o rynkach europejskich Hyundai i30 pierwszej generacji został zaprojektowany na Starym Kontynencie przez Hyundai European Team. W zamyśle producenta było stworzenie wygodnego i funkcjonalnego samochodu, będącego w stanie rywalizować z tańszymi kompaktami popularnych (masowych) producentów, jak Chevrolet Lacetti czy Fiat Bravo.
Pierwsza generacja (jak i obecna) była modelem bliźniaczym dla Kii Cee’d. Oba auta – z tego samego koncernu - różniły się tylko nieznacznie, głównie stylizacją, nastawami zawieszenia i warunkami gwarancji. Oficjalnej prezentacji pierwszej generacji i30 dokonano na Salonie Samochodowym w Genewie w 2007 roku.
Wyczekiwane przez fanów azjatyckiej motoryzacji drugie wcielenie i30 zadebiutowało we wrześniu 2011 roku, podczas salonu we Frankfurcie. Nowa generacja kompaktu pod względem stylizacji nawiązuje do modeli i40 oraz Elantra. Do polskich klientów i30 drugiej generacji trafił wiosną 2012 roku. Tak jak w przypadku poprzednika i30 dzieli płytę podłogową i większość podzespołów z bliźniaczą Kią Cee’d.

Gdzie jest produkowany?
Hyundai i30 – przewidziany na Stary Kontynent – opuszcza zakłady w czeskich Noszowicach. Koreańskie auto produkowane jest także w Korei Południowej i Egipcie.

Segment i konkurenci
Azjatycki pojazd należy do segmentu C. W wersji nadwoziowej hatchback rywalizuje w Polsce głównie z takimi autami jak Chevrolet Cruze, Citroen C4, Fiat Bravo, Mitsubishi Lancer czy Renault Megane. Oczywiście konkurencję stanowi dla niego też bliźniacza Kia Cee’d.

Kto kupuje prezentowany model?
Hyundai i30 – mimo relatywnie wysokich cen - sprzedaje się w Polsce nadspodziewanie dobrze. W zeszłym roku do nabywców trafiło 3924 aut (2204 samochody zakupiły firmy, natomiast 1720 do osób prywatnych. W tym roku firmy nabyły 371 aut, klienci indywidualni zakupili 319 Hyundaiów i30 (łącznie sprzedano 690 sztuk).

Podstawowe informacje
Hyundai i30 oferowany jest jako 3- i 5-drzwiowy hatchback oraz 5-drzwiowe kombi. W ofercie jest też Elantra, który uzupełnia gamę kompaktowych Hyundaiów o wersję nadwoziową typu sedan (konkurent m.in. dla Citroena C-Elysee oraz Skody Rapid). W artykule prezentujemy 5-drzwiowego hatchbacka, odmianę cieszącą się w Polsce dużym zainteresowaniem.
Nowe wcielenie otrzymało ciekawsze, bardziej dynamiczne nadwozie oraz lepsze wyposażenie, szczególnie z zakresu bezpieczeństwa. Koreańskie auto nieco urosło, a duża atrapa chłodnicy i ostro nakreślone linie nadwozia sprawiają, że upodobniło się do większych i droższych modeli azjatyckiego producenta.
Największą zaletą Hyundaia i30 jest bez wątpienia pięcioletnia gwarancja mechaniczna bez limitu kilometrów (wyłączając z tego taksówki oraz firmy wynajmujące auta). Obecnie zaledwie kilku producentów oferuje podobne lub lepsze warunki gwarancyjne. Oprócz zadziornej stylizacji i długiej gwarancji mocną stroną i30 jest dobry poziom bezpieczeństwa.
Hyundai i30 – podobnie jak Chevrolet Cruze czy Fiat Bravo – został pomyślany o „przeciętnym Kowalskim”. W ofercie Hyundaia nie znajdziemy wersji budzących emocje (sportowych, uterenowionych czy odmiany z odkrytym dachem), próżno też  szukać innowacyjnych rozwiązań technicznych.  
Koreański pojazd oferowany jest w sześciu wariantach silnikowych oraz sześciu wersjach wyposażenia (Base, Classic, Classic Plus, Comfort, Style, Premium). Tańsze wersje nie są wyposażone najlepiej, natomiast odmiany Comfort, Style i Premium wyceniono już relatywnie wysoko. Słabo na tle aut segmentu C wypadają możliwości doposażenia auta, ale też trzeba pamiętać, że Hyundai i30 – przynajmniej na razie – nie ma ambicji konkurować z czołowymi modelami segmentu C.

Wymiary, masy i objętości
Prezentowany Hyundai mierzy na długość 4.300 mm, co nie czyni go największym hatchbackiem tego segmentu (dla porównania: Chevrolet Cruze – 4.510; Citroen C4 – 4.329; Fiat Bravo – 4.336 mm). Rozstaw osi w i30 równy 2.650 mm należy do  większych w klasie, ograniczając się do hatchbacków (dla porównania: Chevrolet Cruze – 2.685; Citroen C4 – 2.606; Fiat Bravo – 2.600 mm).
Masa własna auta to 1.185 kg, ładowność jest duża na tle rywali i wynosi 635 kg.
Pod względem objętości bagażnika i30 trafia w środek stawki aut segmentu C oferując przestrzeń o pojemności 378 litrów (po złożeniu oparcia tylnej kanapy uzyskuje się 1.316 litrów).

Bezpieczeństwo
Standardowe wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa w Hyundaiu i30 wypada dobrze. Bez dopłaty nabywca otrzymuje cztery poduszki powietrzne oraz nadokienne kurtyny. Systemy ABS, ESC (stabilizacja toru jazdy) oraz VSM (kontrola trakcji) a także HAC (system ułatwiający podjazd pod wzniesienia) są dostępne od najtańszej wersji Base. Wyposażenie nie wypada źle, ale tacy konkurenci jak np. Skoda Rapid oferują za podobne pieniądze więcej elektronicznych systemów bezpieczeństwa.
Z crashtestów przeprowadzonych przez organizację Euro NCAP wynika, że pod względem bezpieczeństwa biernego Hyundai i30 wypada dobrze. Pojazd zakończył badanie wynikiem pięciu gwiazdek (najwyższa nota). W kategorii „ochrona dorosłych pasażerów” i30 oceniono wysoko (na 90 procent), natomiast w dziedzinie bezpieczeństwa aktywnego uzyskał wynik równy 86 procent.

Innowacje i cechy wyróżniające pojazd
W koreańskim kompakcie trudno doszukać się nowatorskich rozwiązań technicznych czy elementów wyposażenia rzadko  stosowanych w tym segmencie.

Napęd
Hyundai do napędu i30 proponuje jeden z czterech silników (w sześciu wariantach mocy). W ofercie znajdziemy dwa silniki benzynowe (1.4 i 1.6) oraz dwa diesle (1.4 i 1.6). W obu przypadkach silniki o pojemności 1,6 litra oferowane są w dwóch wariantach mocy. Spektrum mocy jednostek wynosi od 90 do 135 KM.
Wszystkie jednostki mają po cztery cylindry w rzędzie. Turbodiesle korzystają z wtrysku w technice common-rail i zostały wyposażone w filtr cząstek stałych DPF.
Napęd przenoszony jest na przednią oś za pośrednictwem 6-stopniowych przekładni manualnych lub automatycznych (opcjonalne „automaty” zarezerwowano dla jednostek 1.6).
Poniżej przedstawione zostały dane techniczne dla odmian z manualnymi skrzyniami biegów.

Silniki benzynowe – zestawienie podstawowych informacji:
1.4 o mocy 74 kW/ 100 KM. Podstawowy silnik w ofercie zapewnia autu przeciętne osiągi. Hyundai i30 1.4 MPI zużywa w cyklu mieszanym 6 litrów benzyny na 100 km (emisja CO2 wynosi 139 g/km). Kompakt osiąga maksymalnie 182 km/h, a setkę uzyskuje w 13,2 s.
1.6 o mocy 88 kW/ 120 KM. Z jednostką 1.6 MPI hatchback spala w cyklu mieszanym 6,4 litra benzyny na 100 km (emisja CO2 wynosi 146 g/km). „Setkę” pojazd uzyskuje w 10 sekund, a prędkość maksymalna sięga 192 km/h.
1.6 o mocy 99 kW/ 135 KM. Z silnikiem 1.6 GDI i30 zużywa średnio 5,7 l/100 km (emisja CO2 wynosi 134 g/km). Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zabiera 9,9 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 195 km/h.

Silniki wysokoprężne – zestawienie podstawowych informacji:
1.4 o mocy 66 kW/ 90 KM. Podstawowy turbodiesel zapewnia autu przeciętne osiągi, ale jest oszczędny. Zużywa w cyklu mieszanym 4,1 litra ON na 100 km (emisja CO2 wynosi 109 g/km). Hatchback osiąga maksymalnie 170 km/h, a setkę uzyskuje w 13,5 s.
1.6 o mocy 81 kW/ 110 KM. Większy turbodiesel zapewnia już lepsze osiągi. Auto spala w cyklu mieszanym 4,1 litra ON na 100 km (emisja CO2 wynosi 109 g/km). „Setkę” samochód uzyskuje w czasie 11,5 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 185 km/h.
1.6 o mocy 94 kW/ 128 KM. Najmocniejszy silnik wysokoprężny  w cyklu mieszanym „konsumuje” 4,1 litra ON na 100 km (emisja CO2 wynosi 109 g/km). Kompaktowy pojazd osiąga maksymalnie 197 km/h, a setkę uzyskuje w 10,9 s.

Grupa emisyjna
Prezentowany Hyundai i30 1.4 MPI zużywa w cyklu mieszanym 6 litrów benzyny na 100 km. W mieście „konsumuje” 7,9 litra, na trasie 4,9. Emisja CO2 w wysokości 139 g/km stawia go w grupie emisyjnej C.

Koszty
Ceny Hyundaia i30 nie należą do zbyt atrakcyjnych. Wprawdzie prezentowana najtańsza wersja (1.4 MPI Base) kosztuje „tylko” 51.900 zł, to jednak jej wyposażenie jest przeciętne. Z kolei lepiej wyposażone odmiany są już dość drogie. Cena najdroższego wariantu koreańskiego kompaktu (1.6 CRDi Premium) to 88.400 zł.



Robert Steinbarth

Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama