/  /  /  /  / Hyundai wyprzedza europejski motorynek
Hyundai i30

Hyundai i30

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Niższa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

Hyundai wyprzedza europejski motorynek

Hyundai|
null
© Hyundai
null

Marka Hyundai kontynuuje dobrą passę sprzedażową w Europie. W maju firma znalazła nabywców na 28 674 samochody, podczas gdy cały rynek zanotował spadek o 9,3%.

Koreański producent zwiększył swój udział w rynku z 2,4% w 2009 roku do aktualnego 2,6% i odnotował 13,7% wzrost sprzedaży w ciągu pierwszych pięciu miesięcy roku bieżącego.

Kompaktowe i wydajne modele z rodziny ‘i’ stanowiły podstawę sprzedaży spółki w tym roku, zwiększając stale swą popularność wśród europejskich nabywców. Hyundai i30 osiągnął w maju 3% wzrost sprzedaży w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku. Od stycznia na rynek trafiło ponad 49 000 egzemplarzy tego modelu, co stanowi 46% wzrost w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedzającego.

Kolejny produkowany w Europie samochód to Hyundai ix35. Dotychczasowa liczba zamówień na to wprowadzonego niedawno na rynek auto zbliża się Starym Kontynencie do poziomu  60 000 egzemplarzy.

W zestawieniu z tym samym okresem roku poprzedzającego zwiększyła się także sprzedaż mniejszych modeli Hyundai (i10 oraz i20), które zanotowały odpowiednio 14% i 51% wzrost.

"Hyundai jest obecnie na właściwej drodze do osiągnięcia założonego na rok 2010 celu, jakim jest zdobycie 2,75% udziału w rynku w Europie. Spodziewaliśmy się załamania rynku w połowie roku ze względu na wygaśnięcie rządowych programów wspierających. Wprowadzenie ix35 w pierwszym kwartale musiało zmierzyć się ze spadkiem popytu, jaki dotknął innych producentów - powiedział Allan Rushforth, wiceprezes Hyundai Motor Europe. "Oczekujemy, że trend ten utrzyma się również w miesiącach letnich, aż do ostatniego kwartału, kiedy europejski rynek samochodowy powinien zacząć wykazywać pierwsze oznaki ożywienia, spodziewane również w całej gospodarce. Hyundai jest na idealnej pozycji, aby w pełni wykorzystać swój potencjał, rozpoczynając w czwartym kwartale tego roku najbardziej intensywny w historii okres wprowadzania 10 nowych modeli samochodów”.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama