/  /  / i30
Hyundai i30

Hyundai i30

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Niższa Średnia
Cena52 900 zł - 96 100 zł (aktualizacja: 2016-11-02)
Emisja CO294 g/km - 136 g/km
Żużycie paliwa3,6 L/100km - 5,8 L/100km
 
null
© Hyundai
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull
Hyundai i30 to pierwszy model południowokoreańskiej marki, który jest od początku do końca stworzony z myślą o kliencie europejskim. Auto zalicza się do klasy niższej średniej (C). Jest to model bliźniaczy Kii Cee’d, z którą dzieli płytę podłogową. Po raz pierwszy model ten został zaprezentowany w marcu 2007 roku podczas salonu motoryzacyjnego w Genewie. Sam projekt oparty był na modelu koncepcyjnym o nazwie „Arnejs”, który zaprezentowano w 2006 roku podczas salonu w Paryżu.

Hyundai i30 pierwszej generacji dostępny był w trzech wersjach nadwozia, którymi były 5-drzwiowy hatchback oraz 5-drzwiowe kombi, które wykazywały się jednak bardzo słabymi wynikami, jak na swoją klasę, jeżeli chodzi o pojemność bagażnika. W wersji hatchback mieściło się zaledwie 340 litrów, a w kombi 415 litrów.

Poprzednia generacja w swojej krótkiej historii została uhonorowana wieloma tytułami - w Australii była wybrana „Samochodem Roku 2007”, podobny tytuł otrzymała w Hiszpanii, tyle tylko, że była to nagroda za rok 2008. Również w Polsce samochód ten został doceniony i uhonorowany tytułem „Samochód Internetowy Roku 2008”. Dzięki dużemu zainteresowaniu na rynkach europejskich koreański koncern przeniósł produkcję z Korei do fabryki w czeskich Nošovicach. Poprzednia ewolucja w ciągi 4 lat znalazła w Europie 360 tys, nabywców.

Najnowszy Hyundai i30 pod względem stylistycznym został zaprojektowany przez Hyundai European Team w Niemczech. W porównaniu do poprzednika, nowe i30 jest szersze o 5mm, dłuższe o 55mm przy rozstawie osi wynoszącym nadal 265 cm. Wzrosła również pojemność bagażnika z 340 do 378 litrów.

Przód samochodu nabrał dynamiki. Wielki wlot powietrza sportowego zacięcia. Wrażenie to jest potęgowane przez dużych rozmiarów reflektory nachodzące aż na nadkola.

W 2015 r. do sprzedaży trafiła odświeżona wersja obecnej generacji, którą można rozpoznać głównie po mocniej zaakcentowanym, sześciokątnym grillu.

Przednie zawieszenie oparte jest na kolumnach MacPhersona, tylne zaś - na konstrukcji wielowahaczowej.

Gama silników składa się z trzech jednostek benzynowych i tyle samo diesla. Podstawowym silnikiem benzynowym jest 1.4 MPI o mocy 100 KM, mocniejszy silnik o pojemności 1.6 MPI generuje 120 KM, a 1.6 GDI z bezpośrednim wtryskiem paliwa 135 KM. Moc jednostek wysokoprężnych zaczyna się od 90 KM, która jest rozwijana przez silnik 1.4 CRDI. Mocniejszym silnikiem w ofercie jest jednostka  1.6 CRDI występująca w dwóch wariantach mocy 110 KM oraz 128 KM.

Wszystkie silniki współpracują z 6 biegową, manualną skrzynią biegów. Opcjonalnie dostępna wraz z silnikami o pojemności 1.6 MPI jest również automatyczna przekładnia posiadająca 6 przełożeń. W ofercie modelu znajduje się również 7-stopniowa dwusprzęgłowa skrzynia automatyczna (DCT), która oferowana jest opcjonalnie do silników 1.6 GDI oraz 1.6 CRDI.

Ważnym elementem oferty marki Hyundai jest program gwarancyjny 5-Year Triple Care, który obejmuje 5-letnią gwarancję bez limitu kilometrów, 5 lat opieki technicznej pojazdu oraz 5 lat assistance. Obecna generacja Hyundai i30 jest produkowana w czeskich Nošovicach.

W najbardziej rozwiniętym segmencie rynku, Hyundai musi spełniać również wysokie standardy bezpieczeństwa. Dlatego też już w podstawowej wersji i30 wyposażony jest w 6 poduszek powietrznych, po jednej dla kierowcy i pasażera, poduszki boczne przednie oraz kurtyny powietrzne chroniące głowy. W standardzie znajduje się także system antypoślizgowy ABS z rozdziałem siły hamowania EBD. W droższych i lepiej wyposażonych wersjach dostępny jest jeszcze układ stabilizacji toru jazdy ESP. W testach zderzeniowych organizacji EuroNCAP Hyundai i30 otrzymał 5 gwiazdek (2012 rok).

Konkurenci: Ford Focus, Kia cee’d, Toyota Auris, Skoda Octavia, Honda Civic, Nissan Pulsar, Renault Megane, Opel Astra, Citroen C4, Peugeot 308, Seat Leon oraz Volkswagen Golf.
 

i30 najczęściej porównywany z

Ford Focus
Ford Focus
Honda Civic
Honda Civic
Kia cee'd
Kia cee'd
Opel Astra IV
Opel Astra
Renault Megane
Renault Megane
Skoda Rapid
Skoda Rapid
Volkswagen Golf VII
Volkswagen Golf
Reklama