/  /  /  /  / NOWOŚĆ | Tak wygląda nowy Hyundai i10
Hyundai i10

Hyundai i10

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Mini
Cena33 800 zł - 39 600 zł (aktualizacja: 2016-11-02)
Emisja CO2108 g/km - 114 g/km
Żużycie paliwa4,7 L/100km - 4,9 L/100km
 

NOWOŚĆ | Tak wygląda nowy Hyundai i10

Hyundai|
null
© Hyundai
nullnullnull

Hyundai zaprezentował pierwsze zdjęcia modelu Hyundai i10 nowej generacji, samochodu klasy A, który zadebiutuje na rynku 5 lat po swoim poprzedniku.

Hyundai i10 nowej generacji może być wyposażony w elementy zapewniające większy komfort jazdy: np. podgrzewaną skórzaną kierownicę, automatyczną klimatyzację oraz tempomat z ogranicznikiem prędkości, a także podnoszące poziom bezpieczeństwa: przednie poduszki kurtynowe oraz system ESP w standardzie.

Dłuższy (+80mm), szerszy (+65mm) i niższy (-50mm) w porównaniu z poprzednikiem, i10 oferuje największą w swojej klasie przestrzeń na nogi pasażerów (w sumie 1890 mm) oraz pojemność bagażnika, która została zwiększona o 10% i wynosi obecnie 252 litry.

Hyundai i10 został zbudowany na całkowicie nowej płycie podłogowej. Większy o 5mm rozstaw osi oraz inaczej umieszczone tylne amortyzatory zapewniają lepszą kontrolę nad pojazdem. Zmiany te przyczyniły się także do poprawienia właściwości jezdnych i obniżenia poziomu hałasu.

Europejski zespół projektantów pod przewodnictwem Thomasa Burkle, zaprojektował i10 zgodnie z charakterystyczną dla firmy stylistyką Fluidic Sculpture (płynna rzeźba). Stworzona w ten sposób dynamiczna i wyrazista bryła samochodu współgra ze stylowym wnętrzem, wykonanym z wysokiej jakości materiałów.

Podobnie, jak w przypadku 95% innych samochodów sprzedawanych przez Hyundaia w Europie, Nowy i10 został zaprojektowany w Centrum Technologicznym Hyundai Motor Europe w niemieckim Rüsselsheim. Będzie to także pierwszy samochód Hyundaia klasy A, produkowany na Starym Kontynencie.

Po tym, jak i10 trafi do sprzedaży, 90% oferowanych w Europie samochodów Hyundai, będzie tutaj produkowanych.

Produkcja Nowego i10 rozpocznie się w fabryce w Izmit, w Turcji we wrześniu bieżącego roku. Moc produkcyjna fabryki, w której powstaje już model i20, reprezentujący segment B, wzrosła do 200 000 samochodów rocznie, dzięki kilkumilionowym inwestycjom marki w rozbudowę jej infrastruktury.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama