/  /  / H-1 New
Hyundai H-1

Hyundai H-1 New

Zmień
SegmentMinibusyŚrednie dostawcze / Van
Emisja CO2--
Żużycie paliwa--
 
ext_002-new.jpg
© Hyundai
ext_002-new.jpgext_005new.jpgext_007new.jpgext_026new.jpgext_033new.jpgint_004new.jpgint_006new.jpg1.JPGhyundai-h1-2007-01.jpghyundai-h1-2007-03.jpg001.jpg002.jpg003.jpg004.jpg005.jpg006.jpg007.jpg008.jpg009.jpg010.jpg011.jpg012.jpg100.jpg101.jpg102.jpg103.jpg104.jpg105.jpg106.jpg107.jpg108.jpg109.jpg110.jpg111.jpg200.jpg201.jpg202.jpg203.jpg204.jpg205.jpg206.jpg207.jpg208.jpg
Hyundai H-1 to auto zaliczane do średnich samochodów dostawczych (segment T), bądź też jako wersja osobowa do minibusów. Model ten mimo, że na rynku istnieje od 1997 roku, kiedy to pojawiła się pierwsza generacja tego modelu, wciąż nie jest rozpoznawalny. W szczególności w Polsce, gdzie mało kto wie w ogóle o jego istnieniu. Obecnie sprzedawana jest już druga generacja H-1, którego nazwa może być myląca z samochodem marki Hummer. Najnowszy H-1 został zaprezentowany w 2007 roku podczas salonu samochodowego w Seulu. Na polski rynek auto dotarło z opóźnieniem w 2008 roku. Model ten został zaprojektowany całkowicie od nowa, wprowadzając wiele istotnych ulepszeń. Przede wszystkim jest od swojego poprzednika dłuższy o 9 cm, a także szerszy o 10 cm. Zwiększeniu o 12 cm uległo również rozstawienie osi. W wersji dostawczej samochód pomieścić może towary o wymiarach 2,38 metra długości, 1,62 szerokości oraz 1,35 metra wysokości co łącznie daje minimalną powierzchnię ładunkową na poziomie 4,3 m3. Zaś ładowność przekracza o ponad 1050 kg, a dostęp do przestrzeni cargo zapewniony jest także przez rozsuwane drzwi boczne. W wersji osobowej na pokład wejść może nawet 8 osób, a w przestrzeni bagażowej i tak pozostanie jeszcze ponad 800 litrów wolnego miejsca. Pojazd ten produkowany jest w fabryce Hyundaia w Korei Południowej.

Nowy Hyundai H-1 z zewnątrz wygląda zupełnie inaczej niż swój poprzednik. Zostały zastosowane bardziej kanciaste kształty i proste linie, zgodnie z kanonem samochodów użytkowych. Choć nadano mu również indywidualny styl poprzez zastosowanie kilku przetłoczeń oraz detali. Klasyczna, pudełkowata linia boczna została urozmaicona wystającymi nadkolami oraz polakierowanymi na kontrastujący kolor dokładki na zderzakach i progach. Z przodu charakterystycznym elementem jest sporej wielkości grill, który przecięty jest poziomą, chromowaną listwą. Grill ten zajmuje niemal połowę przestrzeni pomiędzy szybą przednią a dolnym zderzakiem. Równie imponującej wielkości zostały użyte reflektory przednie. Auto dostępne jest w trzech wersjach nadwozia, którymi są 4- i 5-drzwiowy furgon bądź też 5-drzwiowy minibus. Producent nie pozostawił potencjalnym klientom żadnego wyboru jeżeli chodzi o jednostki napędowy. Pod maską znajdować się może tylko i wyłącznie silnik wysokoprężny.

Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa czynnego i biernego prezentuje się bardzo podobnie jak w większości aut użytkowych. Seryjnie montowane są poduszki powietrzne kierowcy i pasażera. W standardzie znajduje się także system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania ABS oraz elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESP. Hyundai H-1 nie został poddany testom zderzeniowym przeprowadzanym przez niezależną organizację EuroNCAP.

Wśród potencjalnych konkurentów Hyundaia H-1 znajdują się między innymi, Mercedes Vito, Fiat Scudo, Citroen Jumpy czy też Peugeot Expert.
 

H-1 New najczęściej porównywany z

Fiat Doblo
Fiat Doblo
Fiat Scudo
Fiat Scudo
Fiat Ducato
Fiat Ducato
Mercedes Sprinter
Mercedes Sprinter
Nissan NV200
Nissan NV200
Renault Master
Renault Master
Volkswagen Crafter GP
Volkswagen Crafter
Reklama