/  /  /  /  / PREZENTACJA | Hyundai Elantra 1.6 MPI (132 KM) Classic Plus
Hyundai Elantra

Hyundai Elantra

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Niższa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

PREZENTACJA | Hyundai Elantra 1.6 MPI (132 KM) Classic Plus

IBRM Samar|
Hyundai Elantra 2013
© IBRM Samar
Hyundai Elantra 2013Hyundai Elantra 2013Hyundai Elantra 2013Hyundai Elantra 2013Hyundai Elantra 2013Hyundai Elantra 2013Hyundai Elantra 2013Hyundai Elantra 2013Hyundai Elantra 2013Hyundai Elantra 2013Hyundai Elantra 2013Hyundai Elantra 2013Hyundai Elantra 2013Hyundai Elantra 2013Hyundai Elantra 2013Hyundai Elantra 2013Hyundai Elantra 2013Hyundai Elantra 2013Hyundai Elantra 2013Hyundai Elantra 2013Hyundai Elantra 2013Hyundai Elantra 2013Hyundai Elantra 2013Hyundai Elantra 2013Hyundai Elantra 2013Hyundai Elantra 2013Hyundai Elantra 2013Hyundai Elantra 2013Hyundai Elantra 2013Hyundai Elantra 2013Hyundai Elantra 2013Hyundai Elantra 2013Hyundai Elantra 2013Hyundai Elantra 2013Hyundai Elantra 2013Hyundai Elantra 2013Hyundai Elantra 2013Hyundai Elantra 2013Hyundai Elantra 2013Hyundai Elantra 2013Hyundai Elantra 2013Hyundai Elantra 2013Hyundai Elantra 2013Hyundai Elantra 2013Hyundai Elantra 2013Hyundai Elantra 2013Hyundai Elantra 2013Hyundai Elantra 2013Hyundai Elantra 2013Hyundai Elantra 2013Hyundai Elantra 2013Hyundai Elantra 2013Hyundai Elantra 2013Hyundai Elantra 2013Hyundai Elantra 2013Hyundai Elantra 2013Hyundai Elantra 2013Hyundai Elantra 2013Hyundai Elantra 2013Hyundai Elantra 2013Hyundai Elantra 2013Hyundai Elantra 2013Hyundai Elantra 2013Hyundai Elantra 2013Hyundai Elantra 2013Hyundai Elantra 2013Hyundai Elantra 2013Hyundai Elantra 2013Hyundai Elantra 2013Hyundai Elantra 2013Hyundai Elantra 2013Hyundai Elantra 2013Hyundai Elantra 2013Hyundai Elantra 2013Hyundai Elantra 2013Hyundai Elantra 2013Hyundai Elantra 2013Hyundai Elantra 2013Hyundai Elantra 2013Hyundai Elantra 2013

Od 2007 roku, gdy z oferty w Polsce wycofano Elantrę, klienci Hyundaia nie mogli kupić kompaktowego sedana. Ponad rok temu ten oryginalny model powrócił do oferty. Azjatycki kompakt oferowany jest tylko z jednym silnikiem i tylko w jednej wersji nadwoziowej.

Hyundai Elantra to model produkowany od 1990 roku. Ostatnia,  piąta generacja auta (oznaczenie fabryczne MD) została zaprezentowana na wystawie w Busan w Korei Południowej w 2010 roku. Sprzedaż Elantry V na rynku koreańskim rozpoczęła się w połowie 2010 roku, w USA na początku 2011 roku, a w Europie latem 2011 roku.  
Obecna, piąta generacja Elantry została opracowana na nowej przednionapędowej płycie podłogowej i według nowej filozofii designerskiej „fluidic sculpture” („rzeźba w ruchu”). Stylizacja nawiązuje też trochę do modelu i40.
W historii tego modelu używano dla niego wielu różnych nazw. Obecnie, na innych rynkach Elantra sprzedawana jest jako Hyundai Avante MD czy Hyundai i35.

Gdzie jest produkowany?
Hyundai Elantra zjeżdża z taśm zakładów w Montgomery w stanie Alabama w USA, a także w Ulsan w Korei Południowej oraz na  Tajwanie.

Segment i konkurenci
Koreański sedan reprezentuje segment C. Kompaktowe, budżetowe auto konkuruje przede wszystkim z podobnymi samochodami powstałymi z myślą o kryzysowych latach. Do najważniejszych rywali Hyundaia Elantra należą: Chevrolet Cruze, Citroen C-Elysee, Fiat Linea, Peugeot 301, Seat Toledo oraz Skoda Rapid.

Kto kupuje prezentowany model?
O ile poprzednie cztery generacje modelu cieszyły się słabym zainteresowaniem klientów na polskim rynku, o tyle piąta sprzedaje się – mimo wysokich cen - zaskakująco dobrze.
Samochód wybierają głównie osoby prywatne, w zeszłym roku trafiło do nich 369 aut, w tym czasie firmy kupiły 180 aut. W bieżącym roku do firm trafiło 30, a do osób prywatnych 53 pojazdy.

Podstawowe informacje
Elantra oferowana jest w Polsce wyłącznie jako 4-drzwiowy sedan. Na wybranych rynkach dostępne jest też 2-drzwiowe coupe (od 2012 roku), ponadto pod nazwą Elantra sprzedawany jest hatchback i kombi, u nas znane jako i30.
Pierwsze cztery generacje Elantry prezentowały się słabo i choć obecna generacja tego auta nadal nie zachwyca to jednak trzeba przyznać, iż designerzy powoli idą w dobrym kierunku.
Kompaktowe sedany nie należą do hitów sprzedaży w Polsce. Mimo, że są znacznie rzadziej wybierane od hatchbacków czy kombi, kilku producentów pozostawia je w ofercie. Tak jest z Hyundaiem, który po kilku latach nieobecności wrócił do polskich salonów.
Po dwóch latach od rozpoczęcia sprzedaży Elantra V przeszła drobny lifting. W roku modelowym 2013 otrzymała diodowe tylne światła zespolone, przednie reflektory ukryto pod ciemniejszym szkłem. Wprowadzono nowe obręcze kół oraz zmodyfikowano wycieraczki szyby przedniej. Wyposażenie standardowe zostało poszerzone o system elektronicznej stabilizacji jazdy VDC. Modyfikacje objęły w pierwszej kolejności samochody produkowane na rynek południowokoreański, a następnie te sprzedawane w USA i Europie.
Jak wspominaliśmy, sedan Hyundaia jest konkurentem dla budżetowych kompaktów, których w ostatnich latach przybywa.  Elantra stanowi alternatywę dla tanich aut koncernu PSA (Citroen C-Elysee i Peugeot 301) oraz Chevroleta Cruze. Mimo, że w tego typu samochodach priorytetem jest obniżenie kosztów produkcji, Hyundai zbudowany jest dość solidnie.
Cechą wyróżniającą azjatycki samochód na tle konkurencji jest 5-letni okres gwarancji mechanicznej (bez limitu kilometrów – z wyjątkiem taksówek i aut do wynajmu). To najważniejsza z zalet Elantry.
W aucie oferowana jest tylko jedna jednostka napędowa i mniej elektronicznych systemów bezpieczeństwa niż w kilku innych  kompaktach za podobne pieniądze. Pojazd oferowany jest do wyboru w jednej z trzech wersji wyposażeniowych (Classic Plus, Comfort, Style). W przypadku większości modeli budżetowych, możliwości doposażenia samochodu są niewielkie, tu są wręcz bardzo skromne. Na liście opcji znajdują się tylko trzy pozycje: lakier metalizowany, „mistrzowski pakiet multimediów” (system audio i nawigacja) oraz kamera cofania.

Wymiary, masy i objętości
Koreański samochód oferuje obszerną kabinę, spory bagażnik i wysoką ładowność. Te cechy powinny spodobać się polskim klientom.
Hyundai Elantra jest długi na 4.530 mm (dla porównania: Chevrolet Cruze – 4.597; Citroen C-Elysee – 4.427; Skoda Rapid  – 4.483 mm) co stawia go w grupie większych aut. Również rozstaw osi – równy 2.700 mm – jest jednym z większych (Chevrolet Cruze – 2.685; Citroen C-Elysee – 2.652; Skoda Rapid – 2.602 mm). Duży rozstaw między osiami obiecuje sporo miejsca na nogi pasażerów.
W opisywanej wersji pojazd waży 1.161 kg. Ładowność, jak na auto tej klasy, jest wysoka (609 kg).
Bagażnik o pojemności 485 litrów pozwoli zabrać spory bagaż.

Bezpieczeństwo
Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa – jak na tą klasę aut – jest przyzwoite. W najtańszej wersji Classic Plus zastosowano cztery poduszki powietrzne oraz dwie kurtyny, a także kilka najważniejszych elektronicznych systemów bezpieczeństwa aktywnego. Oprócz obowiązkowego ABS połączonego z asystentem hamowania, w standardzie znajdują się ESC (system stabilizacji jazdy) i VSM (układ kontroli trakcji).
Hyundai Elantra V jest mało popularnym autem w Europie i nie został poddany crashtestom przez organizację Euro NCAP.

Innowacje i cechy wyróżniające pojazd
W tym samochodzie – jak w większości aut budżetowych – trudno jest doszukać się innowacyjnych rozwiązań technicznych. Tego typu samochody najczęściej pozbawione są wyrafinowanej techniki, tak jest właśnie w przypadku tego kompaktu.

Napęd
Koreański sedan oferowany jest tylko z jednym silnikiem.
To jedno z niewielu kompaktowych aut, w którym jest tak ubogi wybór (nie ma ani diesla, ani cieszących się ostatnio rosnącą popularnością małych, turbodoładowanych jednostek benzynowych).
Czterocylindrowa, rzędowa, benzynowa jednostka 1.6 o mocy 132 KM napędza za pośrednictwem manualnej 6-biegowej skrzyni przednie koła. W ramach opcji będzie można wkrótce zamawiać 6-stopniową skrzynię automatyczną z funkcją sekwencyjnej zmiany biegów.

Silnik benzynowy – zestawienie podstawowych informacji:
1.6 o mocy 97 kW/ 132 KM. Czterocylindrowa jednostka benzynowa oferuje przyzwoite osiągi i charakteryzuje się umiarkowanym spalaniem. Elantra zużywa w cyklu mieszanym 6,4 litra benzyny na 100 km (emisja CO2 wynosi 148 g/km). Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zabiera 10,7 sekundy, a prędkość maksymalna auta wynosi 200 km/h.

Grupa emisyjna
Prezentowany Hyundai Elantra zużywa w cyklu mieszanym 6,4 litra benzyny na 100 km. W mieście „konsumuje” 8,5 litra, na trasie 5,2. Emisja CO2 w wysokości 148 g/km stawia pojazd w grupie emisyjnej D.

Koszty
Samochód nie należy do tanich, już za bazową wersję trzeba zapłacić 61.900 zł (1.6 MPI Classic Plus). W najdroższej wersji wyposażeniowej Style sedan kosztuje 74.900 zł. Ceny są więc wysokie w porównaniu z konkurencją.


Robert Steinbarth

Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama