/  /  / Elantra
Hyundai Elantra

Hyundai Elantra

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Niższa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
Hyundai Elantra 2015
© IBRM Samar
Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015Hyundai Elantra 2015
Kompaktowy sedan koreańskiej marki (klasa C) obecny jest w Polsce pod nazwą Elantra od 2002 roku, wcześniej reprezentant Hyundaia w grupie kompaktowych sedanów nosił nazwę Lantra. Pierwsza generacja zaprezentowana została w 1990 roku. Był to klasyczny, trójbryłowy sedan, którego długość nie przekraczała 4,4 m. Auto mogło być napędzane jednym z czterech silników benzynowych o mocy od 90 do 139 KM. Pięć lat później światło dzienne ujrzała druga generacja. W porównaniu do poprzednika, nadwozie auta robiło wrażenie nowoczesnego. Obecne były w nim łuki, elipsy oraz przetłoczenia, co na tle konkurencji lat 90 pozwalało kompaktowemu Hyundaiowi wyzbyć się kompleksów, przynajmniej jeśli chodzi o wygląd. Model ten był również pierwszym w ofercie marki mogącym występować w odmianie kombi. Podstawowym wariantem nadwozia był oczywiście sedan. Do napędu ponownie użyto jedynie silników benzynowych o pojemnościach od półtora, do dwóch litrów i mocach od 86 do 140 KM. W stosunku do pierwszej generacji auto urosło nieco, mierząc w wersji sedan 4419 mm długości, 1676 mm szerokości oraz 1371 mm wysokości. Zaprezentowana w 2000 roku trzecia generacja (nosząca odtąd nazwę Elantra) nie była z pewnością najbardziej rewolucyjnym samochodem w tych czasach. Klasyczna sylwetka w odmianie sedan podobnie jak w przypadku drugiego wariantu nadwozia- liftback, adresowana była raczej do odbiorców ceniących sobie takie powszechnie znane zalety Hyundaia jak niska cena zakupu i niezłe wyposażenie standardowe. Atutem tej wersji było również przestronne, jak na klasę kompakt wnętrze, na co wpływ miała z pewnością długość nadwozia, która po raz pierwszy przekroczyła 4,5 metra. W teście zderzeniowym EuroNCAP pojazd otrzymał notę trzech gwiazdek, na pięć możliwych do zdobycia. To właśnie w tej Elantrze jako pierwszej zastosowano jednostkę wysokoprężną. Motor o pojemności 2 litrów rozwijał moc 113 KM. Czwarta generacja modelu, dostępna w sprzedaży od 2006 r., oferowała to, za co poprzednicy cenieni byli najbardziej, a zatem sporą ilość miejsca dla pasażerów, w atrakcyjnej cenie. Jednak w oczy najbardziej rzucają się zmiany w stylistyce auta, która nabierała coraz więcej cech europejskich zarówno na zewnątrz, jak i w kabinie. Samochód napędzany mógł być silnikiem benzynowym pojemności 1.6 lub 2.0 l, bądź dieslem CRDI o pojemności 1.6 l. Auto występowało w nadwoziu typu sedan, zaś jako Elantra Touring na niektórych rynkach oferowano pojazd znany u nas pod nazwa i30 SW. W roku 2011 do sprzedaży trafiła piąta generacja  Elantry, a w 2014 r. wersja po face-liftingu.

Podobnie jak inne modele koncernu, również Elantra przeszła całkowitą metamorfozę. Znane choćby  z i40 odważne kształty, smukłe linie, przywodzące na myśl sportowe samochody, przetłoczenia na całej powierzchni auta, smukłe reflektory rozciągające się od zderzaka niemal do słupków A, wszystko to odnajdziemy w tym kompaktowym sedanie. Podobnie jak nadwozie auta, również wnętrze zaprojektowano dość odważnie. Zegary umieszczono w tubach, na konsoli centralnej dominuje wyświetlacz systemu audio, a po jego bokach znalazły się kratki nawiewu. 4530 mm długości to wartość plasująca Elantrę dokładnie pośrodku klasy C; jest dłuższa niż większość hatchbacków segmentu, jednak o około 100 mm krótsza niż "wyrośnięte" sedany VW Jetta, czy Renault Fluence. Pozostałe wymiary nadwozia to 1775 mm szerokości oraz 1445 mm wysokości. Minimalna pojemność bagażnika wynosi 485 l.

W bogatym wyposażeniu seryjnym z zakresu bezpieczeństwa znalazły się poduszki czołowe i boczne dla  siedzących z przodu, kurtyny powietrzne chroniące głowy podróżujących z przodu i z tyłu pojazdu, system ABS z asystentem hamowania, system kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy ESC/VSM, jak również mocowanie fotelików dziecięcych.

Konkurenci: Renault Fluence, Toyota Corolla, Volkswagen Jetta.
 

Elantra najczęściej porównywana z

Citroen C4
Citroen C4
Ford Focus
Ford Focus
Honda Civic
Honda Civic
Hyundai i30
Hyundai i30
Kia cee'd
Kia cee'd
Mazda Mazda3
Mazda Mazda3
Skoda Octavia III
Skoda Octavia
Reklama