/  /  /  / Peter Schreyer laureatem nagrody Złota Kierownica 2013
Hyundai

Hyundai

Zmień
Południowokoreańska marka to jedna z najszybciej rozwijających się firm na świecie. W przeciwieństwie do większości czołowych firm motoryzacyjnych Hyundai nie ma blisko 100-letniej historii produkcji samochodów. W związku z tym osiągnięcie obecnej pozycji rynkowej można uznać za duży sukces.
Dowiedz się więcej o marce
 

Peter Schreyer laureatem nagrody Złota Kierownica 2013

KIA|
null
© KIA
null

Jeszcze nigdy przedtem design nie odgrywał tak ważnej roli w przemyśle motoryzacyjnym, a znaczącą podbudowę tego stwierdzenia stanowi werdykt jury dorocznej nagrody Golden Steering Wheel.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
W ramach zaliczanego do najbardziej prestiżowych programów konkursowych branży samochodowej za wybitny wkład w rozwój światowego przemysłu motoryzacyjnego nagrodę Honorary Golden Steering Wheel (Honorowej Złotej Kierownicy) otrzymał Peter Schreyer, prezydent ds. designu i główny stylista (CDO) w Hyundai Motor Group.

Urodzony w Bawarii, Peter Schreyer pracuje na stanowisku głównego stylisty Kia Motors Corporation od roku 2006, a od początku bieżącego roku jest szefem i koordynatorem wszystkich ośrodków projektowych Hyundai-Kia z tytułem ich prezydenta.

Odpowiedzialny za całość przedsięwzięć stylistyczno-designerskich piątego w skali światowej producenta samochodów, Schreyer został drugim dopiero stylistą-projektantem samochodowym, który dzierży laur nagrody Golden Steering Wheel podczas jej 31-letniej historii. Pierwszym był Giorgetto Giugiaro w roku 1995.

Wyróżnienie to otrzymali ostatnio: Ferdinand Piech, przewodniczący rady nadzorczej Volkswagen AG (rok 2012), Alan Mulally, dyrektor wykonawczy (CEO) Ford Motor Company (2011) oraz Norbert Reithofer, CEO koncernu BMW (2010).

Omawiany konkurs organizowany jest przez redakcje pism Bild am Sonntag oraz AutoBild. Oficjalna ceremonia wręczenia nagród edycja 2013 odbędzie się 12 listopada w Berlinie.

"Jestem niezmiernie dumny z tej nagrody, ponieważ to nie tylko wielki zaszczyt dla mnie, ale i wyraz uznania dla osiągnięć naszych zespołów designerskich na całym świecie - powiedział Schreyer.

Do jego zasług należy stworzenie specyficznego dla marki Kia i cieszącego się wielkim uznaniem stylu (albo języka) projektowego oraz charakterystycznej atrapy chłodnicy Tiger Nose (tygrysi nos), która stała się szczególnym wyróżnikiem marki Kia.

"Kia Motors Corporation dała mi niezwykłą szansę startu od zera, aby wykreować nową i unikalną tożsamość dla marki Kia. Designerski nadzór nad całością Hyundai Motor Group był dla mnie kolejnym zawodowym wyzwaniem, które pozwoliło zróżnicować strategie projektowe obu marek - wyjaśnia 60-letni stylista Hyundai Motor Group.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama