/  /  /  / Hyundai wśród 50 najbardziej wartościowych marek na świecie
Hyundai

Hyundai

Zmień
Południowokoreańska marka to jedna z najszybciej rozwijających się firm na świecie. W przeciwieństwie do większości czołowych firm motoryzacyjnych Hyundai nie ma blisko 100-letniej historii produkcji samochodów. W związku z tym osiągnięcie obecnej pozycji rynkowej można uznać za duży sukces.
Dowiedz się więcej o marce
 

Hyundai wśród 50 najbardziej wartościowych marek na świecie

Hyundai|
null
© Hyundai
null

Hyundai Motor Company jest najszybciej rozwijającą się marką motoryzacyjną, której wartość w ciągu roku wzrosła o 20,5% do 9 mld dolarów. Dzięki temu Hyundai zajmuje aktualnie najwyższe w historii 43. miejsce w rankingu 100 Najlepszych Globalnych Marek, opracowanym przez Interbrand.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Hyundai znalazł się w tym roku w pierwszej 50-tce, od kiedy po raz pierwszy, 9 lat temu trafił na listę 100 Najlepszych Marek Globalnych. Firma zadebiutowała w rankingu na 84. miejscu, odnotowując co roku wzrost i zdobywając tym samym coraz wyższe miejsca. W tym okresie wartość marki wzrosła o 160%, przesuwając się o 41 miejsc w górę.

Szczególnie imponujące są wyniki z ostatnich pięciu lat, w trakcie których wartość marki Hyundai wzrosła o 96% (dwa razy więcej niż średnia w branży/42%). Stało się to możliwe dzięki wprowadzeniu przez firmę w 2011 roku nowego wzorca zarządzania marką, określanego jako Modern Premium, co zapewniło coroczny wzrost o ponad 20%.

"Hyundai zdobył silną pozycję na światowym rynku i w dalszym ciągu konsekwentnie umacnia swój wizerunek, tworząc samochody o wyróżniającym stylu, designie i osiągach - uzasadniono w raporcie Interbrand. "To dzięki temu marka odnotowała taki sukces w ostatnich latach. Jednoczesne budowanie bazy lojalnych miłośników marki, ciągłe udoskonalenia produktów oraz długookresowe inwestycje we współpracę z UEFA, FIFA i WRC zapewniły Hyundaiowi miejsce wśród 50 największych marek na świecie. Nie możemy doczekać się kolejnego innowacyjnego ruchu Hyundaia".

"Znaczący wzrost wartości marki odzwierciedla naszą aktualną, mocną pozycję wśród firm motoryzacyjnych. Osiągnęliśmy ją dzięki globalnym kampaniom i zróżnicowanym działaniom marketingowym, jak na przykład sponsoring sportowy czy CSR - tłumaczy Won Hong Cho, Hyundai Chief Marketing Officer. ”

"Naszym kolejnym celem jest, aby Hyundai stał się 'ukochaną marką', dlatego będziemy wzmacniać nasze wysiłki dostarczając produkty i usługi, przekraczające oczekiwania klientów".
 
Momentem zwrotnym w zarządzaniu marką było zaprezentowanie nowej strategii marketingowej Modern Premium komunikowanej sloganem "New Thinking. New Possibilities" podczas amerykańskich targów IAS w 2011 roku.

Od tego momentu w poszczególnych działach Hyundaia (rozwoju produktu, marketingu, designu, sprzedaży) zaczęto systematycznie i spójnie wdrażać założenia strategii Modern Premium w codziennej pracy. Wzmocnione kluczowe parametry, takie jak świadomość marki i preferencje, przyczyniły się do wzrostu globalnej sprzedaży i zysków.

Rankingi Interbrand są obliczane przy pomocy finansowych bilansów spółek w połączeniu z działaniami marketingowymi, a także odzwierciedla potencjalny zysk każdej marki.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama