/  /  /  / Oto przedsmak nowej Hondy NSX
Honda

Honda

Zmień
Japońska firma z główną siedzibą mieszczącą się w Tokio mimo, że znana jest na świecie przede wszystkim z produkcji samochodów, to jej największym działem jest produkcja silników. Honda jest bowiem największym na świecie producentem silników, z łączną liczbą wytwarzanych 25 milionów sztuk rocznie.
Dowiedz się więcej o marce
 

Oto przedsmak nowej Hondy NSX

Honda|
null
© Honda
nullnullnullnullnull

Jak zapowiada Honda, nowa wersja modelu NSX ma trafić do salonów dealerskich w ciągu trzech lat. Wóz zostanie opracowany przez firmę Honda R&D Americas i będzie produkowany w Ohio. Ma to być auto przeznaczone dla prawdziwych entuzjastów sportowej jazdy na całym świecie.

Z okazji marcowej wystawy w Genewie Honda po raz pierwszy w Europie zaprezentowała koncepcyjny model NSX, który zdradza rozwiązania konstrukcyjne i techniczne przyszłości w klasie super samochodów.

Dynamicznie wystylizowana Honda NSX Concept jest zapowiedzią kolejnego sportowego modelu tej marki. Pojazd ma lekką konstrukcję, centralnie montowany silnik V-6 i wykorzystuje szereg nowoczesnych rozwiązań technicznych, takich jak np. innowacyjny układ napędowy Sport Hybrid SH-AWD (Super Handling All Wheel Drive).

Takanobu Ito, prezes i dyrektor generalny firmy Honda Motor Co., który kierował pracami nad pierwszym super samochodem serii NSX, przedstawił zalety nowej wersji tego modelu: "Podobnie jak w wypadku pierwszego NSX, chcemy uzyskać najlepsze osiągi poprzez technologiczną wydajność. W dzisiejszych czasach nawet takie samochody jak NSX, które przede wszystkim mają dawać radość z jazdy, muszą być tworzone z myślą o środowisku naturalnym".

Honda zwiększa zatrudnienie

Podczas gdy większość super samochodów generuje niesamowite osiągi dzięki wykorzystaniu ogromnych jednostek napędowych, nowa koncepcyjna Honda NSX zawdzięcza swoje rajdowe parametry niezwykle korzystnemu stosunkowi mocy silnika do masy.

Dzięki wykorzystaniu napędu z dwiema jednostkami elektrycznymi i systemem zwrotnej kontroli momentu napędowego, nowy hybrydowy układ napędowy 4WD może swobodnie modyfikować moment obrotowy dla kół osi przedniej podczas pokonywania zakrętów. Takie rozwiązanie ma wynieść jakość prowadzenia na poziom niedostępny dla samochodów z poprzednimi wersjami systemu AWD.

Oprócz poprawiającego charakterystykę prowadzenia systemu Sport Hybrid SH-AWD, pojazd wyposażono w nową wersję dynamicznego silnika VTEC V-6, który posiada bezpośredni wtrysk paliwa i współpracuje z dwusprzęgłową przekładnią z wbudowaną jednostką elektryczną. W rezultacie kierowca ma do dyspozycji osiągi samochodu sportowego generowane przez niezwykle wydajny układ napędowy.

"Dzięki zastosowaniu systemu Sport Hybrid SH-AWD nowa Honda NSX stanowić będzie kwintesencję synergii człowieka z maszyną - wyjaśnia prezes Ito. "NSX pozwoli kierowcy poczuć niebywałą jedność z samochodem".
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama