/  /  /  / Nowa Honda Civic sedan z bliska
Honda

Honda

Zmień
Japońska firma z główną siedzibą mieszczącą się w Tokio mimo, że znana jest na świecie przede wszystkim z produkcji samochodów, to jej największym działem jest produkcja silników. Honda jest bowiem największym na świecie producentem silników, z łączną liczbą wytwarzanych 25 milionów sztuk rocznie.
Dowiedz się więcej o marce
 

Nowa Honda Civic sedan z bliska

Honda|
null
© Honda
nullnullnullnullnullnull

Czterodrzwiowa wersja dziewiątej generacji modelu Honda Civic, bazująca na sukcesie swej poprzedniczki, oferuje szereg udoskonaleń i nowatorskich rozwiązań w zakresie komfortu, wykonania, ekonomiki eksploatacji oraz stylistyki.

W zamyśle producenta Civic sedan, wraz z pięciodrzwiową wersją hatchback, podniesie atrakcyjność oferty firmy Honda w europejskim segmencie aut klasy C.

Bardziej zwarta, atletyczna linia nowej Hondy Civic sedan stanowi reinterpretację „jednobryłowej” sylwetki, której kształt podkreśla funkcjonalność pojazdu bez kompromisów w kwestii stylistyki. Dużo uwagi poświęcono właściwościom aerodynamicznym, dzięki czemu pojazd posiada płaskie podwozie i opływowe lusterka.

Takie rozwiązania pozwalają ograniczyć wpływ oporu powietrza, zmniejszyć zużycie paliwa oraz poprawić wygląd auta. Wąskie słupki A zapewniają lepszą widoczność, a szeroko otwierane drzwi wygodniejszy dostęp do wnętrza pojazdu.

Wewnątrz podróżni znajdą kabinę z innowacyjną deską rozdzielczą, którą zgodnie z filozofią inteligentnego interfejsu firmy Honda podzielono na kilka stref. Znajdziemy tam m.in. kolorowy, 5-calowy wyświetlacz systemu i-MID. Najważniejsze wskaźniki i zegary umieszczono ponad kołem kierownicy, a mniej istotne nieco niżej. Na prawo od kierowcy, w strefie „informacyjnej”, ulokowano przełączniki zestawu audio i układu klimatyzacji.

Granice poszczególnych stref wyznaczają materiały, z jakich je wykonano oraz stylistyka rozplanowanej ergonomicznie tablicy rozdzielczej, której obsługa jest niezwykle intuicyjna.

Jak zapewnia Honda, wszystkie egzemplarze są bogato wyposażone. Każda Honda Civic w wersji sedan posiada immobiliser, centralny zamek sterowany pilotem, system i-MID, elektryczne szyby z przodu i z tyłu, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne oraz wejście umożliwiające podłączenie odtwarzacza MP3.

W wersji Comfort lista wyposażenia została rozbudowana o układ automatycznej klimatyzacji, a we flagowej odmianie Executive o tempomat, koło kierownicy obszyte skórą, czujniki parkowania oraz automatyczne reflektory i wycieraczki.

W porównaniu z poprzedniczką, najnowsza wersja Hondy Civic sedan oferuje również więcej przestrzeni. Pojemność kabiny zwiększyła się o 105 litrów, co przekłada się na większą ilość miejsca na wysokości ramion i bioder z przodu i z tyłu. Gruntownie przeprojektowano przednie fotele, dzięki czemu zapewniają lepsze podparcie. Dzięki regulacji wysokości fotela kierowcy oraz dwupłaszczyznowej regulacji ustawienia koła kierownicy każdy kierowca bez trudu znajdzie wygodną pozycję.

Czterodrzwiowa Honda Civic to samochód pięcioosobowy o płaskiej podłodze, dzięki czemu nawet środkowemu pasażerowi tylnego rzędu foteli nie zabraknie miejsca na nogi. Oparcie tylnej kanapy można składać w stosunku 60:40, co znacznie poprawia funkcjonalność przestronnego, 440-litrowego bagażnika.

Honda Civic sedan dostępna jest z benzynowym silnikiem o pojemności 1,8 litra, który rozwija moc maksymalną 104 kW (142 KM) przy 6500 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 17 4 Nm przy 4300 obr./min. Wersja S z manualną skrzynią biegów osiąga 100 km/h w czasie 8,7 sekundy oraz rozwija prędkość maksymalną 200 km/h. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 6,7 litra na 100 km, a emisja CO2 154 g/km.

Jednostka napędowa współpracuje z sześciobiegową przekładnią manualną lub pięciobiegową przekładnią automatyczną, w której kierujący może zmieniać przełożenia w trybie sekwencyjnym przy pomocy łopatek przy kole kierownicy.

Wszystkie wersje posiadają na wyposażeniu podstawowym system Eco Assist oraz tryb jazdy ECON. Wykorzystując panel instrumentów, system Eco Assist pomaga kierowcy w oszczędnej jeździe. Zależnie od stylu jazdy zmienia się podświetlenie zegarów: kolor zielony oznacza bardziej ekonomiczną jazdę, a niebieski wyższe zużycie paliwa. W trybie jazdy ECON aktywowane są najbardziej ekonomiczne nastawy niektórych systemów samochodu, co pozwala na dalszą oszczędność paliwa.

Aby zapewnić lepszą ekonomikę eksploatacji, zmienia się charakterystyka pracy elektronicznie sterowanej przepustnicy, układu klimatyzacji oraz (w wersjach z przekładnią automatyczną) charakterystyka zmiany przełożeń.

Inżynierowie Hondy wykonali ogromną pracę by jeszcze bardziej poprawić jakość jazdy i charakterystykę prowadzenia najnowszej wersji modelu Civic. Wyraźne zmiany zaszły również w kabinie, a zastosowanie nowatorskich rozwiązań konstrukcyjnych pozwoliło obniżyć masę własną pojazdu, co przekłada się na poprawę ekonomiki eksploatacji i lepszą dynamikę jazdy.

Zastosowano lżejszy, adaptacyjny elektryczny system wspomagania układu kierowniczego (EPS), który pozwala obniżyć zużycie paliwa oraz umożliwia wykorzystanie zmiennej siły wspomagania zależnie od prędkości jazdy.

Układ zawieszenia oparto na kolumnach MacPhersona z przodu oraz konstrukcji wielowahaczowej z tyłu. W porównaniu z poprzednią generacją modelu Civic, zawieszenie kół zestrojono tak, by zapewniało jeszcze lepsze tłumienie drgań i wykazywało większą odporność na przechyły nadwozia.

W efekcie kierowca ma do dyspozycji pojazd, który zapewnia większy komfort i radość z jazdy.

Odpowiednia konstrukcja podwozia ma również ogromny wpływ na bezpieczeństwo, które od debiutu modelu Civic w 1973 roku, zawsze traktowano priorytetowo. Omawiana generacja modelu posiada na wyposażeniu standardowym szereg rozwiązań technicznych, które mają pomóc kierowcy uniknąć wypadku.

Najnowsza wersja systemu kontroli stabilności toru jazdy (VSA) automatycznie wykrywa utratę przyczepności i wyhamowuje poszczególne koła pomagając kierującemu zachować pełną kontrolę nad pojazdem. System ten współpracuje z układem EPS pomagając kierowcy odpowiednio dostosować skręt kół.

System VSA współpracuje również z układem zapobiegającym blokowaniu kół podczas hamowania (ABS) oraz układem wspomagania nagłego hamowania (BA). System czujników wykrywa sytuacje, w których konieczne jest nagłe hamowanie i układ BA automatycznie zwiększa siłę hamowania, co pozwala skrócić jego drogę.

Jeśli już dojdzie do wypadku, nowa Honda Civic posiada szereg rozwiązań, które mają pomóc zminimalizować jego skutki. Nadwozie zaprojektowane w technologii zaawansowanej kompatybilności pojazdów (ACE) redukuje intensywność sił działających na pasażerów w trakcie zderzenia czołowego oraz umożliwia zmniejszenie niewspółosiowego ustawienia się pojazdów o różnej wielkości.

Ponadto podróżnych chroni sześć poduszek powietrznych: po dwie przednie, boczne i kurtynowe. Przednie fotele wyposażono w system zagłówków, które mają zapobiegać urazom kręgosłupa szyjnego. Pojazd w wersji podstawowej wyposażono również w system mocowania fotelików dziecięcych Isofix.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama