/  /  /  / Honda CR-V ma się czym pochwalić
Honda

Honda

Zmień
Japońska firma z główną siedzibą mieszczącą się w Tokio mimo, że znana jest na świecie przede wszystkim z produkcji samochodów, to jej największym działem jest produkcja silników. Honda jest bowiem największym na świecie producentem silników, z łączną liczbą wytwarzanych 25 milionów sztuk rocznie.
Dowiedz się więcej o marce
 

Honda CR-V ma się czym pochwalić

Honda|
null
© Honda
null

Honda CR-V sprzedawana jest w ponad 160 krajach świata. Do tej pory w ręce klientów trafiło łącznie ponad 5 milionów egzemplarzy. Wersja europejska CR-V produkowana jest na Starym Kontynencie od roku 2000.

Zaprezentowana w 1995 roku podczas salonu samochodowego w Tokio, Honda CR-V szybko stała się punktem odniesienia dla innych konstrukcji z tego segmentu. Sprzedaż w Europie ruszyła w 1997 roku i wkrótce samochód stał się bestsellerem rynkowym, oferując praktyczność i wszechstronność SUV-a oraz właściwości jezdne i dynamikę samochodu osobowego.

Popyt na ten model był tak duży, że w 2000 roku Honda rozpoczęła produkcję wersji w specyfikacji europejskiej w fabryce w Swindon (Wielka Brytania), gdzie CR-V powstaje do dziś.

Druga generacja Hondy CR-V, zaprezentowana w 2001 roku, była ewolucją poprzednika, zachowując i rozwijając przy tym jego najlepsze cechy. Samochód odznaczał się lepszymi osiągami i parametrami ekologicznymi, a to za sprawą nowego silnika benzynowego i-VTEC o pojemności 2 litrów.

Nowy projekt nadwozia umożliwiał z kolei na wygospodarowanie większej przestrzeni wewnątrz, a standardem we wszystkich odmianach pozostawał układ napędu wszystkich kół Real Time 4WD. W roku 2005 Honda wprowadziła do oferty uznany silnik wysokoprężny i-CTDi.

Honda CR-V 1.6 i-DTEC – Mniejszy nie znaczy gorszy

Honda CR-V trzeciej generacji zadebiutowała na rynku w 2007 roku. Niższy, krótszy i szerszy od poprzednika, model ten oferował wyższą dynamikę na drodze przy zachowaniu praktycznych rozwiązań. Dzięki usunięciu koła zapasowego z tylnych drzwi był to pierwszy model CR-V z pokrywą bagażnika otwieraną do góry.

Wraz z liftingiem nadwozia przeprowadzonym w 2009 roku, w gamie jednostek napędowych zadebiutował diesel i-DTEC nowej generacji, który po raz pierwszy w tym modelu mógł współpracować z automatyczną skrzynią biegów.

Czwarta generacja popularnej Hondy bazuje na sukcesie poprzedników, oferując wyższą wydajność, niższe koszty eksploatacji i niższą emisję CO2.

Od wprowadzenia Hondy CR-V na rynek w 1995 roku na całym świecie sprzedano ponad pięć milionów sztuk tego modelu. CR-V pozostaje zatem jednym z najlepiej sprzedających się SUV-ów na świecie i jest oferowany w ponad 160 krajach w Europie.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama