/  /  /  /  / Oto Honda Jazz po zmianach
Honda Jazz

Honda Jazz

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Małe
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

Oto Honda Jazz po zmianach

Honda|
null
© Honda
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Salon w Genewie jest miejscem europejskiego debiutu odświeżonej gamy modelu Jazz. W aucie zastosowano automatyczną przekładnię CVT, co spowoduje iż Honda Jazz będzie ciekawą ofertą wśród hatchbacków z segmentu B.

Tutaj znaleźć można bliższe informacje oraz zdjęcia zmodernizowanego modelu Honda Accord, który również debiutuje podczas marcowych targów w Genewie.

Nowa automatyczna przekładnia CVT
Głównym celem inżynierów pracujących nad modyfikacją popularnego modelu Jazz było zaoferowanie klientom automatycznej skrzyni biegów, która nie wpłynęłaby negatywnie na wielkość zużycia paliwa i emisji CO2. Rozwiązaniem tego problemu okazało się połączenie przekładni CVT – podobnej to tej, którą zastosowano w pierwszej generacji modelu Jazz – z przekładnią hydrokinetyczną. Element ten zastąpił układ sprzęgła stosowany w poprzedniej jednostce CVT, zapewniając lepszą sterowalność przy niskich prędkościach i niższe zużycie paliwa podczas jazdy autostradą. Wszystko to oznacza, iż klienci mogą czerpać przyjemność z płynnej i przyjemnej jazdy samochodem z automatyczną skrzynią biegów, podczas gdy parametry ekologiczne auta pozostają na bardzo dobrym poziomie.

Stylistyka nadwozia
Zmodyfikowane nadwozie Hondy Jazz wyróżnia się przednimi światłami o nieznacznie zmienionym kształcie oraz umieszczoną pomiędzy nimi czarną, matową osłoną chłodnicy o strukturze siateczki. Przedni zderzak także został przeprojektowany, aby poprawić właściwości aerodynamiczne i wygląd nadwozia. Tylne światła mają teraz czerwone klosze w górnej i dolnej części, podczas gdy ich środkowa część pozostała biała.

Stylistyka wnętrza
Najbardziej zauważalną zmianą we wnętrzu nowego modelu Jazz jest wprowadzenie deski rozdzielczej w jednolitym, ciemniejszym kolorze, który dopasowano do nowych obić tapicerskich foteli, tworząc bardziej przytulną atmosferę w przedziale pasażerskim. Oświetlenie deski rozdzielczej ujednolicono do koloru pomarańczowego, który wyraźnie kontrastuje z jej ciemniejszym odcieniem.

Siedzenia Magic Seats
Wnętrze Hondy Jazz zachowało swoją wyjątkową praktyczność dzięki pozostawieniu zbiornika paliwa w centralnej części podwozia.

Jednym z najbardziej charakterystycznych elementów kabiny pasażerskiej modelu Jazz jest system siedzeń Magic Seats, dający możliwość złożenia siedzeń na płasko, co tworzy bardzo niską podłogę bagażnika. Co więcej, siedziska foteli można unieść o 90 stopni umożliwiając w ten sposób transport wysokich przedmiotów, jak na przykład rowery czy kwiaty w doniczkach. Oparcia tylnych siedzeń posiadają także funkcję regulacji kąta pochylenia w zakresie kilku stopni, co pozwala pasażerom dobrać najbardziej odpowiadające im ustawienie.

Wymiary nadwozia Hondy Jazz pozycjonują samochód wśród hatchbacków segmentu B, jednak duży bagażnik o pojemności 399 litrów (łącznie z powierzchnią pod podłogą), pozwala autu konkurować w tym aspekcie z pojazdami segmentu C. W przeciągu zaledwie kilku sekund - poprzez rozłożenie siedzeń - można go powiększyć do aż do 1320 litrów (z wyłączeniem powierzchni pod podłogą).

Podwozie
Zawieszenie Hondy Jazz zostało zmodyfikowane w celu podwyższenia komfortu jazdy i polepszenia charakterystyki prowadzenia. Inżynierowie z Niemiec i Wielkiej Brytanii, czyli państw, w których produkowana jest większość modeli Jazz trafiających na europejski rynek, spędzili wiele czasu na dopracowywaniu zawieszenia niewielkiej Hondy na drogach o zróżnicowanej nawierzchni. Niewielkim modyfikacjom poddano układ kierowniczy. Ich celem było polepszenie jego działania w centralnym położeniu.

Honda Jazz Hybrid
Również w Genewie Honda prezentuje model Jazz Hybrid w specyfikacji produkcyjnej. Na większości rynków europejskich nowy model wejdzie do sprzedaży już w marcu.

Najnowsze uzupełnienie gamy modelu Jazz oznacza pojawienie się pierwszego samochodu z równoległym napędem hybrydowym w segmencie B. Co ważne, Jazz w wersji Hybrid nie straci nic ze swojej funkcjonalności, gdyż zwarty system IMA pozwoli modelowi zachować praktyczny układ siedzeń Magic Seats oraz bagażnik o pojemności 300 litrów.

Akumulatory systemu IMA wraz z układem sterującym zostały umieszczone pod podłogą przedziału bagażowego, co pozwoliło zachować jego standardową pojemność i umożliwiło składanie siedzeń w sposób znany z innych wersji Hondy Jazz. Oznacza to, że siedzenia składają się tworząc całkowicie płaską powierzchnię, dzięki czemu powstaje przestrzeń ładunkowa o zaskakującej pojemności 1320 litrów (mierzonej do linii dachu).

Układ hybrydowy IMA został zapożyczony z modeli Insight i CR-Z, co gwarantuje sprawdzoną już niezawodność zastosowanych rozwiązań. Z dwudziestoletnią historią rozwoju i po dziesięciu latach obecności na różnych rynkach, opracowany przez Hondę układ hybrydowy IMA dowiódł swojej uniwersalności i niezawodności w eksploatacji. Honda sprzedała ponad 500 000 aut z napędem hybrydowym, który jest nie tylko ekonomiczny, ale również przyjazny dla środowiska naturalnego.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama

Najnowsze wiadomości - Honda Jazz