/  /  /  /  / Honda Jazz na sportowo!
Honda Jazz

Honda Jazz

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Małe
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

Honda Jazz na sportowo!

Honda|
null
© Honda
nullnullnullnullnullnullnullnull

Latem bieżącego roku u europejskich dealerów będzie dostępna nowa Honda Jazz Si. Samochód jest równie przestronny, funkcjonalny i tani w utrzymaniu jak dostępna wersja Jazz 1.4 i-VTEC, ale stanowi jej bardziej dynamiczną odmianę.

Zmodyfikowana charakterystyka układu zawieszenia znajdzie tu swe stylistyczne rozwinięcie w nowych detalach wnętrza i nadwozia.

Wersja Jazz Si została opracowana przez centrum rozwojowo-badawcze Honda Research and Development Europe i wyprodukowana w Wielkiej Brytanii. Poszerzy ona ofertę modelu Jazz i ma być skierowana do nowego pokolenia klientów.

Dynamiczny charakter wersji Jazz Si podkreśla wyjątkowy pakiet stylizacyjny nadwozia, który obejmuje nowy przedni i tylny zderzak z wyrazistymi przetłoczeniami, stylowe 16-calowe felgi ze stopu metali lekkich, niskoprofilowe opony, przednie światła przeciwmgłowe, przyciemniane szyby oraz usportowiony układ wydechowy.

Aby wersja Si oferowała coś więcej poza ciekawą stylizacją, w pojeździe zmodyfikowano konstrukcję układu zawieszenia. Zastosowano nowe amortyzatory i większy stabilizator poprzeczny z przodu, co wpływa na poprawę stabilności oraz gwarantuje lepszą kontrolę.

Zmodyfikowano również system elektrycznego wspomagania układu kierowniczego, dzięki czemu pojazd prowadzi się jeszcze lepiej i bardziej precyzyjnie, co z pewnością docenią młodsi, bardziej dynamiczni kierowcy. Udało się to jednak osiągnąć nie rezygnując z jednej z największych zalet podstawowej odmiany modelu Jazz, czyli wysokiego komfortu jazdy.

Standardowe wyposażenie wersji Jazz Si obejmuje układ automatycznej klimatyzacji, tempomat, przednie lampy przeciwmgłowe, zespół tylnych świateł wykonanych w technologii LED, przyciski obsługi zestawu audio w kole kierownicy, głośniki wysokotonowe, gniazdo USB, komputer pokładowy, elektrycznie regulowane i składane lusterka boczne, fotel kierowcy z regulacją wysokości, elektrycznie regulowane szyby (okno kierowcy z funkcją automatycznego podnoszenia i opuszczania) oraz znany z „cywilnej” wersji modelu Jazz, niezwykle funkcjonalny system foteli Magic Seats.

Jednym z głównych założeń projektowych podczas pracy nad wersją Si było zachowanie kluczowych cech obecnej generacji modelu Jazz, za które cenią ją klienci.

Hondę Jazz Si napędza uznana jednostka 1.4 i-VTEC o mocy 100 KM (73kW), którą użytkownicy chwalą za osiągi i oszczędność paliwa. Czterocylindrowy silnik rozwija maksymalną moc przy 6000 obr./min. i generuje maksymalny moment obrotowy (127Nm) przy 4800 obr./min.

Silnik ten może współpracować z pięciostopniową skrzynią manualną lub z przekładnią CVT. Takie same konfiguracje układu napędowego oferowane są w konwencjonalnych wersjach modelu

W opcji z pięciostopniową przekładnią manualną, Honda Jazz Si osiąga takie same wartości przyśpieszenia co wersje podstawowe i może rozpędzić się do 182 km/h.

Poza większą dynamiką, wynikającą z modyfikacji układu zawieszenia, Honda Jazz Si w niczym nie ustępuje normalnym wersjom modelu pod względem łatwości prowadzenia i obsługi oraz komfortu jazdy. Innymi słowy, Honda Jazz Si reprezentuje sobą to, co najlepsze, jest bowiem niedużym, oszczędnym pojazdem, którym bez trudu i zmęczenia pokonamy dłuższą trasę, świetnie się pod przy tym bawiąc.

Wysoki poziom bezpieczeństwa konwencjonalnych odmian modelu Jazz to również domena wersji Si, która posiada nadwozie zaprojektowane w technologii zaawansowanej kompatybilności pojazdów (ACE). Nadwozie o strukturze typu ACE zmniejsza skutki kolizji pojazdów o różnych gabarytach i rozprasza energię zderzenia z dala od kabiny pasażerskiej.

Konstrukcja typu ACE należy do pakietu rozwiązań, które pomogły modelowi Jazz uzyskać maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP. W skład standardowego wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa aktywnego wchodzi system kontroli stabilności (VSA) oraz układ zapobiegający blokowaniu kół (ABS), które pomagają kierowcy uniknąć wypadku.

Jeśli jednak kolizji nie da się zapobiec, osoby znajdujące się w pojeździe chroni system sześciu poduszek powietrznych, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa wszystkich foteli (z funkcją ostrzegania kierowcy o niezapiętych pasach na każdym z zajętych foteli), system zagłówków mających zapobiegać urazom kręgosłupa szyjnego oraz punkty kotwiczenia systemu mocowania fotelików dziecięcych Isofix.

Wersja Si została w całości opracowana i zbudowana w Europie i należy postrzegać ją raczej jako model seryjny, a nie edycję specjalną o ograniczonej liczbie egzemplarzy. Pojawi się ona w salonach dealerskich pod koniec sierpnia.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama

Najnowsze wiadomości - Honda Jazz