/  /  / Jazz
Honda Jazz

Honda Jazz

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Małe
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
Honda Jazz
© Honda
Honda JazzHonda JazzHonda JazzHonda JazzHonda JazzHonda JazzHonda JazzHonda JazzHonda JazzHonda JazzHonda JazzHonda JazzHonda JazzHonda JazzHonda JazzHonda JazzHonda JazzHonda JazzHonda JazzHonda JazzHonda JazzHonda JazzHonda JazzHonda JazzHonda JazzHonda JazzHonda JazzHonda JazzHonda JazzHonda JazzHonda JazzHonda Jazz
Honda Jazz to najmniejszy pojazd oferowany przez japońskiego producenta. Jest to typowe auto miejskie, dlatego też zakwalifikowane zostało do klasy aut małych (segment B). Debiut na światowych rynkach model ten zaliczył w 2002 roku, a dzięki sukcesom jakie na nim odniósł, podczas salonu samochodowego w Tokio w 2007 roku została zaprezentowana jego druga generacja. W Polsce w sprzedaży znalazła się pod koniec 2008 roku. Mimo, że z zewnątrz zmiany nie są bardzo widoczne, to wewnątrz są one istotne. Nowa Honda Jazz została zbudowana na zupełnie nowej płycie podłogowej, dzięki której mogły zwiększyć się wymiary nadwozia. Długość zwiększyła się więc o 5,5 cm, szerokość o 2 cm, a rozstaw osi o 5 cm. Wszystko to zaowocowało wzrostem ilości miejsca w środku, a przez to wpłynęło również na wygodę i komfort podróżowania. Zmiany objęły również gamę silników oraz wnętrze. Auto jak dotychczas sprzedało się na całym świecie w ponad 2 milionach egzemplarzy, a o jego popularności może świadczyć fakt otrzymania tytułu „Samochodu Roku 2009” w Grecji. Produkcja Hondy Jazz na rynki europejskie została przeniesiona w 2009 roku z fabryki w Japonii do zakładów Hondy w brytyjskim Swindon. Pod nazwą Honda Fit produkowany jest także w zakładach w Suzuka w Japonii, Sumare w Brazylii, Guangzhou w Chinach, Karawang w Indonezji, a także Ayutthaya w Tajlandii.

   Nadwozie nowej Hondy Jazz to wyraźne odniesienie stylistyczne do poprzedniej generacji. Zmiany zewnętrzne jakie zaszły w 2008 roku można określić jako znikome. Przeprojektowane zostały klosze reflektorów oraz atrapa chłodnicy. Małe okienka w drzwiach stały się nieco większe, zaś szyba przednia została bardziej pochylona. Model ten dostępny jest tylko jako 5-drzwiowy hatchback i wyposażony może zostać w jeden z dwóch silników benzynowych. Oba silniki wyposażone są w system i-VTEC, który steruje zaworami dolotowymi, optymalizując zarówno wydajność objętościową, jak i proces spalania mieszanki powietrzno-paliwowej.

   Projektanci Hondy Jazz przyłożyli ogromną wagę do spraw bezpieczeństwa. Oprócz zabezpieczenia przed deformacją kabiny model ten wyposażony jest standardowo w 6 poduszek powietrznych - kierowcy i pasażera, poduszki boczne przednia oraz kurtyny powietrzne. Seryjnie montowany jest także system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania ABS, system stabilizacji toru jazdy VSC (inna forma ESP) oraz wspomaganie hamowania BA. W testach zderzeniowych EuroNCAP model nowej generacji otrzymał maksymalną ilość 5 gwiazdek (78% za bezpieczeństwo dorosłych, 79% za bezpieczeństwo dziecka). Wskazano jedynie, że niektóre elementy deski rozdzielczej stwarzają potencjalne zagrożenie dla ud i kolan kierowcy. Słabo wypadła również ochrona przed urazami kręgów szyjnych w zderzeniu tylnym.

   Wśród głównych konkurentów Hondy Jazz wymienić należy między innymi Forda Fiesta, Seata Ibiza, Hyundaia i20, Opla Corsa, Toyotę Yaris, Volkswagena Polo czy też Citroena C3.

 

Jazz najczęściej porównywana z

Ford C-Max
Ford C-Max
Hyundai ix20
Hyundai ix20
Kia Rio
Kia Rio
Kia Venga
Kia Venga
Suzuki Swift
Suzuki Swift
Toyota Yaris
Toyota Yaris
Toyota Prius+
Toyota Prius+
Reklama