/  /  /  /  / Pierwsze spojrzenie na nową Hondę Civic Tourer
Honda Insight

Honda Insight

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Niższa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

Pierwsze spojrzenie na nową Hondę Civic Tourer

Honda|
null
© Materiały prasowe
nullnullnullnullnullnull

Honda ujawniła więcej informacji na temat produkcyjnej wersji nowego modelu Civic Tourer, która zadebiutuje we wrześniu br. podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie.

Nowy Civic Tourer został opracowany i skonstruowany w Europie, co umożliwiło europejskiemu centrum R&D Hondy przejęcie procesu projektowania zarówno pod kątem kreacji, jak i rozwiązań technicznych.

Civic Tourer będzie dostępny z silnikiem wysokoprężnym 1.6 i-DTEC z serii Earth Dreams Technology współpracującym z manualną skrzynią biegów oraz z jednostką benzynową 1,8 i-VTEC dostępną z przekładnią manualną lub automatyczną. Całkowicie nowy system amortyzatorów adaptacyjnych (Adaptive Damper System - ADS) przyczyni się do zwiększenia stabilności i komfortu przy różnych obciążeniach i w zróżnicowanych warunkach drogowych.

Civic Tourer będzie produkowany w zakładach Hondy w Wielkiej Brytanii, a na europejskich rynkach pojawi się na początku 2014 roku.

Civic Tourer korzysta z tego samego co Civic 5D projektu podwozia z centralnie umieszczonym zbiornikiem paliwa, który znajduje się pod przednimi fotelami, uwalniając ogromną przestrzeń wewnątrz samochodu i pozwalając na zastosowanie układu siedzeń w typowej dla Hondy konfiguracji Magic Seats.

Civic Tourer oferuje jedno z najbardziej przestronnych wnętrz nie tyko w swojej klasie, ale i w segmencie C. Przestrzeń ładunkowa mieści 2 pełnowymiarowe rowery górskie lub 3 duże walizki Samsonite pod kryjącą je przed wzrokiem przechodniów roletą bagażnika. 624 litry pojemności bagażnika (do tylnych siedzeń, do poziomu okien). 1668 litrów pojemności bagażnika (złożone tylne siedzenia, do poziomu dachu).

1,6 i-DTEC
Wysokoprężny silnik 1.6 i-DTEC po raz pierwszy został zastosowany do napędu Civica 5D, a następnie trafił pod maskę nowej generacji modelu CR-V. Jest to pierwszy silnik Hondy z serii Earth Dreams Technology, jaki wprowadzono na rynek europejski. Silnik 1,6 i-DTEC otrzymał aluminiową głowicę, co w połączeniu z aluminiowym otwartym blokiem cylindrów daje obecnie najlżejszy silnik w swojej klasie. W jednostce tej ograniczono straty tarcia do poziomu silników benzynowych. Wszystkie ruchome części starannie zoptymalizowano, starając się ograniczyć tarcie towarzyszące ich pracy, co znacząco przyczyniło się do obniżenia zużycia paliwa, nie pozbawiając kierowcy radości z jazdy.

Civic Tourer został wyposażony w system tylnych amortyzatorów adaptacyjnych, zastosowany przez markę Honda w seryjnie produkowanym samochodzie po raz pierwszy. System udostępnia trzy poziomy działania - komfortowy, normalny i dynamiczny – opracowane w celu poprawy stabilności i komfortu jazdy w przy różnych obciążeniach samochodu i w najróżniejszych warunkach drogowych. Dzięki systemowi amortyzatorów adaptacyjnych, Civic Tourer może być komfortowym samochodem w czasie jazdy po autostradzie, by po chwili zmienić się w precyzyjny, sztywno zestrojony samochód zdolny do dynamicznej jazdy po krętych drogach.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama