/  /  /  /  / Komplet gwiazdek NCAP dla Hondy Insight
Honda Insight

Honda Insight

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Niższa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

Komplet gwiazdek NCAP dla Hondy Insight

Honda|
null
© Honda
null

Zgodnie z wynikami nowych, niezależnych testów bezpieczeństwa Euro NCAP, nowa Honda Insight została uznana jednym z najbezpieczniejszych samochodów oferowanych na rynku europejskim. Tym samym model ten ustanowił nowe standardy w klasie pojazdów hybrydowych.

Schemat testów zderzeniowych Euro NCAP skupia się na ogólnym poziomie bezpieczeństwa pojazdu, dzięki czemu użytkownik otrzymuje łatwiejszy do zinterpretowania wynik w postaci pojedynczej oceny. Nowy system uwzględnia poziom bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów w czasie zderzenia czołowego, bocznego, tylnego i uderzenia w słup; poziom ochrony dzieci przewożonych w samochodzie, pieszych, a także dostępność systemów wspomagających bezpieczeństwo. Honda Insight otrzymała maksymalną ocenę 5 gwiazdek.

Nowy schemat testów wprowadzono w życie w lutym 2009 roku. Ogólna ocena jest średnią ważoną ocen uzyskanych w czterech kategoriach. Są to: bezpieczeństwo dorosłych (50%), bezpieczeństwo dzieci (20%), bezpieczeństwo pieszych (20%) oraz dostępność systemów wspomagających bezpieczeństwo (10%). Zakwalifikowanie czwartej z wymienionych kategorii do oceny jest możliwe pod warunkiem wprowadzenia systemów wspomagających bezpieczeństwo (VSA w przypadku Hondy) do standardowego wyposażenia 85% modeli z rocznika 2009, przeznaczonych na rynki Unii Europejskiej.

Insight to najnowszy model Hondy, który otrzymał najwyższe noty w testach Euro NCAP. Od czasu wprowadzenia w życie nowego schematu testów, eksperci z Instytutu Euro NCAP przetestowali też 3 inne modele Hondy: Civic, Accord i Jazz. Wszystkie otrzymały maksymalną ocenę 5 gwiazdek.

Ocena w testach Euro NCAP, przeprowadzona zgodnie z nowymi zasadami, odzwierciedla zaangażowanie Hondy w kwestię ogólnego bezpieczeństwa w pojazdach tej marki oraz jest swoistym uznaniem dla długiej tradycji wewnętrznych testów zderzeniowych Hondy. W centrum testów zderzeniowych Hondy w Tochigi analizowane są zderzenia pojazdów o różnych masach i rozmiarach. Na podstawie analiz inżynierowie opracowują systemy, pozwalające zredukować obrażenia wszystkich osób biorących udział w zderzeniu.

Bezpieczeństwo w Hondzie Insight
System kontroli stabilności jazdy VSA
VSA został zaprojektowany, aby pomóc kierowcy w utrzymaniu panowania nad samochodem w ostrych zakrętach, w czasie przyspieszania i przy wykonywaniu gwałtownych manewrów, poprzez odpowiednie przyhamowywanie prawych bądź lewych kół oraz sterowanie przepustnicą i układem hamulcowym.

Układ hamulcowy
Na obu osiach samochodu zastosowano 14-calowe tarcze hamulcowe, wentylowane na osi przedniej. W skład układu hamulcowego wchodzą także: układ zapobiegający blokowaniu się kół podczas hamowania ABS, system elektronicznego rozdziału siły hamowania EBD oraz układ wspomagający nagłe hamowanie BA.

Struktura nadwozia typu ACE
Zaprojektowana w ośrodku rozwojowo-badawczym Hondy w Tochigi struktura nadwozia Advanced Compatibility Engineering (ACE) jest już dobrze znanym elementem poprawiającym bezpieczeństwo pojazdów Hondy.

Struktura nadwozia ACE zapewnia wyraźną poprawę bezpieczeństwa pasażerów w przypadku czołowych kolizji oraz zmniejsza ryzyko niewspółosiowego ułożenia się pojazdów biorących udział w zderzeniu. Strukturę ACE tworzy sieć połączonych elementów strukturalnych, które równomiernie rozdzielają siły uderzenia na całą powierzchnię przedniej części pojazdu. Taki układ pozwala zminimalizować ryzyko deformacji kabiny pasażerskiej, a także pomaga równomiernie rozproszyć siły uderzenia działające na drugi pojazd biorący udział w zderzeniu.

Ochrona pieszych
Nowa Honda Insight zawiera również wiele rozwiązań chroniących pieszych w razie wypadku. Badania dowodzą, iż stosowanie tych elementów w znaczący sposób zwiększa szanse pieszego na przeżycie wypadku. Do elementów tych należą osie ramion wycieraczek łamiące się w razie kolizji z pieszym, mocowania błotników przednich absorbujące energię uderzenia, łatwo deformowalna konstrukcja zawiasów maski silnika oraz pusta przestrzeń bezpośrednio pod powierzchnią maski silnika.

Poduszki powietrzne i pasy bezpieczeństwa
Standardem we wszystkich wersjach są czołowe i boczne poduszki powietrzne, pełnowymiarowe kurtyny powietrzne oraz trzypunktowe pasy bezpieczeństwa przy wszystkich pięciu siedzeniach - te z przodu są dodatkowo wyposażone w napinacze z ogranicznikami siły napięcia. Mocowania Isofix umieszczone na tylnych siedzeniach pozwalają poprawnie zainstalować fotelik dziecięcy.

Aktywne zagłówki
Przednie siedzenia nowej Hondy Insight wyposażono w aktywne zagłówki redukujące obrażenia kręgosłupa szyjnego w trakcie uderzenia w tył pojazdu. Gdy kierowca (lub pasażer) wciskany jest w fotel przez siłę zderzenia, jego bezwładność oddziałuje na wbudowaną w fotel sztywną płytę, która została połączona z zagłówkiem tak, by wypychać go do przodu, ograniczając odchylenie głowy i obciążenie kręgów szyjnych w czasie zderzenia.

Dodatkowe informacje
Pierwsza Honda Insight Hybrid trafiła na rynek w 1999 roku, natomiast sprzedaż najnowszej wersji tego modelu rozpoczęła się wiosną 2009 roku. Nowa Honda Insight to ukoronowanie ponad 20 lat doświadczeń w opracowywaniu napędów hybrydowych oraz 35 lat projektowania ekologicznych silników benzynowych, których protoplastą jest model CVCC z 1972 roku.

Doświadczenie i wiedza techniczna umożliwiły Hondzie opracowanie podzespołów systemu IMA w taki sposób, aby ich produkcja pochłonęła jak najmniej kosztów, przy jednoczesnym zachowaniu odpowiednich osiągów, bezpieczeństwa i wytrzymałości układu.

Zużycie paliwa i emisja CO2 w Hondzie Insight
Honda Insight jest nie tylko bezpieczna, co potwierdzają wyniki najnowszych testów Euro NCAP, ale także niezwykle ekonomiczna i ekologiczna. Średnie zużycie paliwa wynosi 4,4 litra/100 km, a emisję CO2 obniżono do poziomu 101 g/km.

Honda skoncentrowała się na opracowaniu samochodu, który uzyska niskie spalanie w rzeczywistych warunkach drogowych, biorąc pod uwagę warunki, w jakich samochód będzie eksploatowany.

Honda wyprodukowała przystępny cenowo, wydajny i niezwykle oszczędny pojazd, jednak pełne wykorzystanie możliwości hybrydowego układu możliwe jest dopiero po przyjęciu przez kierowcę odpowiedniego stylu jazdy. Opracowany specjalnie dla modelu Insight system Eco Assist uczy kierującego, jak osiągnąć najniższe zużycie paliwa.

Ten unikalny system szkolenia kierowcy jest początkiem nowej ery motoryzacji, w której producenci i użytkownicy dzielą się odpowiedzialnością za ostateczny poziom zużycia paliwa.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama