/  /  / Insight
Honda Insight

Honda Insight

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Niższa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
Honda Insight 2009
© IBRM Samar (autor: Tomasz Mach)
Honda Insight 2009Honda Insight 2009Honda Insight 2009Honda Insight 2009Honda Insight 2009Honda Insight 2009Honda Insight 2009Honda Insight 2009Honda Insight 2009Honda Insight 2009Honda Insight 2009Honda Insight 2009Honda Insight 2009Honda Insight 2009Honda Insight 2009Honda Insight 2009Honda Insight 2009Honda Insight 2009Honda Insight 2009
Honda Insight to pierwszy samochód hybrydowy stworzony przez konstruktorów japońskiej marki. Jego debiut nastąpił w 1999 roku, czyli 2 lata po pojawieniu się słynnej już Toyoty Prius. Jednak awangardowy wygląd auta nie przysporzył mu zbyt wielkiej popularności wśród kupujących. Dlatego też w 2006 roku został wycofany z produkcji, a konstruktorzy firmy z Suzuka przez kolejne 2 lata przygotowywali się do powrotu na rynek. Druga generacja Hondy Insight została zaprezentowana podczas październikowego salonu samochodowego w Paryżu w 2008 roku, a od połowy 2009 roku jest dostępna w salonach dealerskich. Nowy model zbudowany został na zupełnie nowej płycie podłogowej, która pozwoliła na osiągnięcie blisko 4 metrów i 40 cm, co zaowocowało zakwalifikowaniem go do klasy niższej średniej (segment C), choć typowym przeznaczeniem tego pojazdu jest jazda miejska. Dzięki temu, że konstruktorzy umieścili jednostkę sterującą i baterie pod podłogą bagażnika, środek ciężkości auta znajduje się nisko, co przekłada się na lepsze własności jezdne. Samochód ten powstaje w głównej fabryce koncernu - w japońskiej miejscowości Suzuka, w której powstaje również hybrydowa wersja modelu Civic.

   Honda Insight charakteryzuje się nowoczesnym i opływowym kształtem. W porównaniu do poprzednika to zupełnie inne auto. Obecnie w przedniej części widać wyraźną linię koncepcyjną, która podąża japoński producent. Jest to nawiązanie do większego modelu Accord, z którego inspirację czerpano również przy konstruowaniu modelu City. W oczy rzuca się duża atrapa chłodnicy z chromowanymi, poprzecznymi listwami z dużym logo w kształcie litery H oraz reflektory nachodzące aż na nadkola. Ten 5drzwiowy hatchback posiada również mocno opadającą ku tyłowi linię dachu, która łagodnie przechodzi w ułożoną pod małym kątem szybę tylną, przez którą widoczność jest raczej ograniczona. Tył jest bardzo podobny do tego z Toyoty Prius. Jako auto hybrydowe Honda Insight wyposażona jest w dwa silniki, jeden benzynowy o pojemności 1.3 litra i mocy 88 KM, a drugi elektryczny 14V o mocy 14 KM. Głównym źródłem momentu napędzającego koła jest jednostka benzynowa, a silnik elektryczny jedynie ją wspomaga w określonych warunkach, a tylko czasami całkowicie zastępuje. Układ ten Honda nazwała Integrated Motor Assist (IMA). Silnik połączono z bezstopniową przekładnią automatyczną CVT, która posiada 7 zaprogramowanych biegów.  

   Wyposażenie w elementy bezpieczeństwa biernego i czynnego w Hondzie Insight jest bardzo bogate poczynając już od wersji podstawowej. W standardzie montowanych jest 6 poduszek powietrznych – przednie, boczne oraz kurtyny powietrzne. Ponadto w każdym egzemplarzu znajduje się układ zapobiegający blokowaniu kół ABS z systemem rozdziału siły hamowania, system stabilizacji toru jazdy VSA oraz system wspomagania siły hamowania BA. To wszystko przełożyło się na otrzymanie maksymalnej ilości, 5 gwiazdek, w testach zderzeniowych organizacji EuroNCAP. Bezpieczeństwo dorosłych oceniono na 90%, dziecka na 74%, pieszego na 76%, a wspomaganie bezpieczeństwa na 86%.

   Konkurencję dla Hondy Insight stanowi tylko inna hybryda - Toyota Prius.
 

Insight najczęściej porównywana z

Citroen C4
Citroen C4
Citroen C5
Citroen C5
Honda Civic
Honda Civic
Hyundai i40
Hyundai i40
Lexus CT
Lexus CT
Peugeot 508
Peugeot 508
Toyota Yaris
Toyota Yaris
Reklama