/  /  / CR-Z
Honda CR-Z

Honda CR-Z

Zmień
SegmentSportowo Rekreacyjne / Klasa Małe
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
null
nullnullnullnullnullnull
Projektanci starali się aby nowy produkt jak najbardziej nawiązywał do produkowanego od pierwszej połowy lat osiemdziesiątych  modelu CR-X i już na pierwszy rzut oka widać, iż zamierzenie to udało się im zrealizować. Jednak CR-X jest samochodem spokojniejszym od swojej poprzedniczki. Zmieniły się czasy, zmieniły standardy, inny jest również napęd nowego modelu. Honda CR-Z jest kolejnym autem hybrydowym japońskiego koncernu, tym razem w klasie B- samochodów małych. Produkowany w mieście Suzuka, w Japonii model wykorzystuje półtoralitrowy silnik spalinowy (114 KM) oraz elektryczny (14 KM), którego pełen moment obrotowy (78 Nm) dostępny jest w niskim zakresie obrotów (od 1 tys.)

Opływowe nadwozie w kształcie kropli, reflektory wyraźnie zachodzące na nadkola, głębokie przetłoczenia wzdłuż linii bocznej oraz "wcięty" mocno tył samochodu tworzą prawdziwie sportową sylwetkę. Z przodu uwagę zwraca jednoczęściowa osłona chłodnicy oraz obszerne reflektory, wyposażone w diody LED do jazdy dziennej. Tył auta to przede wszystkim rozdzielona załamaniem tylna szyba, która z jednej strony jest częścią  pokrywy bagażnika, a z drugiej elementem dachu auta. Rozwiązanie jest o tyle efektowne, co niepraktyczne, skutecznie bowiem ogranicza pole widzenia w lusterku wstecznym. Wrażenia nie mniejsze niż na zewnątrz auta czekają kierowcę we wnętrzu. Wszelkie przyciski potrzebne kierowcy zostały zgrupowane po obu stronach wyprofilowanej, grubej kierownicy, za którą, jak na prawdziwego sportowca przystało, widoczny jest zegar obrotomierza, z wpisanym w jego środek cyfrowym prędkościomierzem podświetlonym w różnych kolorach w zależności od wybranego trybu jazdy- ekonomicznego,  sportowego lub normal, stanowiącego kompromis między tymi dwoma. Wybór odpowiedniego trybu powoduje zmianę sposobu pracy min. przepustnicy, układu kierowniczego, czasu zatrzymywania silnika spalinowego na postoju (idle stop), klimatyzacji.

Mała, sportowa honda pochwalić się może bogatym wyposażeniem z zakresu bezpieczeństwa czynnego. Znajdziemy tu takie systemy jak ABS- układ zapobiegający blokowaniu kół, EBD- układ elektronicznego rozdziału siły hamowania, BA- układ wspomagania siły hamowania, VSA - system kontroli stabilności jazdy, HSA - system wspomagania ruszania na wzniesieniu. CR-Z wyposażona jest również w czujniki parkowania z tyłu pojazdu, co może okazać się bardzo przydatne z racji na ograniczoną widoczność do tyłu. Również jeśli chodzi o bezpieczeństwo bierne niczego tu nie brakuje.  Pasażera i kierowcę chronią czołowe (poduszka po stronie pasażera może być dezaktywowana)  oraz boczne poduszki powietrzne. Głowy podróżujących z przodu, jak i z tyłu auta chronią kurtyny powietrzne.

Biorąc pod uwagę hybrydowy napęd Hondy nie ma na rynku równorzędnych konkurentów. Jeśli zaś pominąć kwestie napędu, konkurować może choćby z takimi autami jak Volkswagen Scirocco, Audi A1 czy Volvo C30.
 

CR-Z najczęściej porównywana z

Alfa Romeo Giulietta
Alfa Romeo Giulietta
Honda Civic
Honda Civic
Lexus CT
Lexus CT
Nissan Juke
Nissan Juke
Toyota Yaris
Toyota Yaris
Toyota Prius+
Toyota Prius+
Volvo V40
Volvo V40
Reklama