/  /  / CR-V
Honda CR-V

Honda CR-V

Zmień
SegmentTerenowo Rekreacyjne / Klasa Niższa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
CRV New.jpg
© Honda
CRV New.jpg60.jpg06.jpg07.jpg09.jpg10.jpg11.jpg12.jpg14.jpg15.jpg16.jpg17.jpg18.jpg19.jpg20.jpg22.jpg23.jpg24.jpg25.jpg26.jpg28.jpg32.jpg33.jpg34.jpg35.jpg37.jpg38.jpg40.jpgHonda CR-V - bagażnik.JPGHonda CR-V - deska po stronie kierowcy.JPGHonda CR-V - deska po stronie pasażera.JPGHonda CR-V - deska przód.JPGHonda CR-V - deska rozdzielcza bok.JPGHonda CR-V - dźwignia zmiany biegów.JPGHonda CR-V - elektryczna regulacja szyb.JPGHonda CR-V - fotel kierowcy.JPGHonda CR-V - kanapa.JPGHonda CR-V - klamka kierowcy.JPGHonda CR-V - klamka pasażera.JPGHonda CR-V - klimatyzacja.JPGHonda CR-V - komora silnika.JPGHonda CR-V - komputer pokładowy.JPGHonda CR-V - koło.JPGHonda CR-V - lewy bok.JPGHonda CR-V - lewy przód.JPGHonda CR-V - lewy tył.JPGHonda CR-V - lusterko boczne.JPGHonda CR-V - lusterko wsteczne.JPGHonda CR-V - osłona przeciwsłoneczna.JPGHonda CR-V - podłokietnik przód.JPGHonda CR-V - podłokietnik tył.JPGHonda CR-V - prawy przód.JPGHonda CR-V - prawy tył.JPGHonda CR-V - przeciwmgielne.JPGHonda CR-V - przedni reflektor.JPGHonda CR-V - przedni zderzak.JPGHonda CR-V - przednia lampa.JPGHonda CR-V - przód.JPGHonda CR-V - regulacja kolumny kierownicy.JPGHonda CR-V - regulacja pasów.JPGHonda CR-V - schowek.JPGHonda CR-V - tapicerka drzwi kierowcy.JPGHonda CR-V - tapicerka drzwi pasażera.JPGHonda CR-V - tylna lampa.JPGHonda CR-V - tylne przeciwmgielne.JPGHonda CR-V - tylny zderzak.JPGHonda CR-V - tył.JPGHonda CR-V - wlew paliwa.JPGHonda CR-V - wlot powietrza.JPGHonda CR-V - zagłowek kierowcy.JPGHonda CR-V - zestaw audio.JPGHonda CR-V - zestaw wskaźników.JPGHonda CR-V - prawy bok.JPG
Honda CR-V to samochód klasy niższej średniej (segment C) w grupie aut terenowo-rekreacyjnych. Po raz pierwszy została zaprezentowana podczas targów motoryzacyjnych w Tokio w 1995 i była jednym z prekursorów segmentu aut rekreacyjnych, który cieszy się dziś w Europie dużą popularnością. Od początku produkcji nastąpiły już dwie zmiany generacyjne. Ostatnia miała miejsce w 2006 roku, kiedy to podczas salonu motoryzacyjnego w Paryżu zaprezentowano trzecią generację. Na polskich drogach dostępna była ona praktycznie od początku 2007 roku. Od swojego poprzednika, nowa Honda CR-V jest niższa o 3 cm i krótsza o 10,5 cm, ale za to szersza 3,5 cm. Przy okazji tej zmiany zrezygnowano z koła zapasowego umieszczonego na tylnej klapie, gdyż konstruktorzy doszli do wniosku, że taki sposób używany jest w autach typowo terenowych, a CR-V do takich nie należy. Jego przeznaczeniem jest raczej jazda miejska z możliwością zjechania poza drogi utwardzone. W 2009 roku model ten został poddany faceliftingowi, który objął przede wszystkim wygląd zewnętrzny przodu auta. Pojazd ten produkowany jest w kilku lokalizacjach, do których należą m.in. Swindon w Anglii, Greater Noida w Indiach, Suzuka w Japonii, Lahore w Pakistanie, East Liberty w stanie Ohio w Stanach Zjednoczonych oraz w Wuhan w Chinach.

   O ile druga generacja Hondy CR-V wyraźnie odnosiła się do modelu Civic, tak trzecia oprócz odniesień do swojego poprzednika nie wzoruje się na żadnym dotychczasowym modelu japońskiej marki. W porównaniu do wcześniejszej wersji auto wyposażono w bardziej zaokrąglone linie, które nadają mu więcej dynamizmu. Identyczne zadanie ma klinowy kształt nadwozia ze zwężającymi się szybami bocznymi. Zastosowano duży przedni zderzak, tak jak w większości aut typu SUV, a także podwójną atrapę chłodnicy, na środku której znajduje się logo producenta. W lusterkach bocznych umieszczono kierunkowskazy z diodami LED, co stosuje się w wielu nowoczesnych autach. Wnętrze z kolei jest teraz bardziej eleganckie, dzięki lepszym materiałom, użytym do jego wykończenia. Ponadto zmianie uległ panel radia na konsoli centralnej, a cała kabina została lepiej wyciszona. Wszystkie jednostki silnikowe współpracują z 6-biegową skrzynią manualną lub 5-biegową skrzynią automatyczną.

   Honda CR-V jest już w podstawowej wersji bogato wyposażona w elementy bezpieczeństwa czynnego i biernego. Seryjnie montowane są poduszki powietrzne czołowe kierowcy i pasażera, poduszki boczne oraz poduszki kurtynowe. Ponadto znajdują się w nim: system antypoślizgowy ABS z układem rozdziału siły hamowania EBD, system wspomagania nagłego hamowanie BA, a także układ kontroli stabilności jazdy VSA. Kierowca nie musi się również obawiać o swoje bezpieczeństwo gdy auto ciągnie przyczepę, gdyż Honda wyposażona jest w układ stabilizacji przyczepy (TSA). W testach zderzeniowych EuroNCAP, CRV zdobyła wystarczającą ilość punktów, aby uzyskać 5 gwiazdek, jednak zanotowała zbyt słaby wynik w zderzeniu czołowym, dlatego też przyznano jej tylko 4 gwiazdki.

   Konkurencję dla Hondy CR-V stanowi m.in. Toyota RAV4, Volkswagen Iguan, Hyundai Tucson, Kia Sportage oraz Subaru Forester.

 

CR-V najczęściej porównywana z

Mazda CX-5
Mazda CX-5
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Mitsubishi Outlander
Mitsubishi Outlander
Skoda Yeti
Skoda Yeti
Ssangyong Korando
Ssangyong Korando
Subaru XV
Subaru XV
Toyota Prius+
Toyota Prius+
Reklama