/  /  /  /  / Tak wygląda nowa Honda Civic
Honda Civic

Honda Civic

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Niższa Średnia
Cena58 400 zł - 146 800 zł (aktualizacja: 2016-06-22)
Emisja CO294 g/km - 170 g/km
Żużycie paliwa3,6 L/100km - 7,3 L/100km
 

Tak wygląda nowa Honda Civic

Honda|
null
© Honda
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Projektanci nowej Hondy Civic postanowili zachować sportowy i zarazem futurystyczny wygląd pojazdu, jednak jego poszczególne elementy zostały zaprojektowane tak, aby nowy model był bardziej elegancki i nowoczesny.

W tym celu pojazd został obniżony o 20 mm i poszerzony o 10 mm w stosunku do poprzedniego modelu, natomiast jego stylistyka dodatkowo podkreśla sportową, futurystyczną elegancję i ogólną praktyczność koncepcji.

Projektanci zadbali o to, aby zapewnić nowej, 5-drzwiowej Hondzie Civic sportowy wygląd charakterystyczny dla modeli 3-drzwiowych. W nadwoziu podkreślono kształt klina poprzez zmniejszenie ilości szklanych powierzchni, gdy patrzymy na auto z boku. Zabieg ten przyczynił się do uzyskania ekskluzywnej i bardzo nowoczesnej kabiny, która z pewnością wyróżni się na tle tych bardziej tradycyjnych, oferowanych przez 5-drzwiowe modele z europejskiego segmentu C.

Honda Civic IX - relacja z jazd testowych

Linie nadwozia nowej Hondy Civic dodatkowo podkreślają obniżoną sylwetkę samochodu. Główna linia boczna zazwyczaj biegnie równolegle do klamek, jednak w nowej Hondzie Civic linię tę poprowadzono niżej niż zazwyczaj, mniej więcej w połowie wysokości panelu drzwiowego. W rezultacie uzyskano obniżoną, jednostajną linię biegnącą od przedniego zderzaka, przez cały bok nadwozia, aż do zderzaka tylnego. Takie rozwiązanie pozwoliło na wizualne obniżenie środka ciężkości samochodu. Wydatny charakter dolnej części nadwozia kontrastuje ze stosunkowo prostym wyglądem części górnej.

Dodatkowo, dolna część nadwozia oraz progi skupiają na sobie światło, podkreślając w ten sposób nisko osadzoną sylwetkę pojazdu.

Nadkola płynnie przechodzą w boczną powierzchnię nadwozia, dzięki czemu nowa Honda Civic zyskała wyjątkowo spójny oraz elegancki wygląd. W wielu projektach samochodów nadkola wyraźnie odcinają się od reszty nadwozia niemal na całym swoim obwodzie, jednak w nowej Hondzie Civic linia oddzielająca nadkole jest tak subtelna, tak że trudno jednoznacznie stwierdzić gdzie ono się kończy, a gdzie zaczyna boczna część karoserii.

Noriyuki Ishii, główny projektant nadwozia, jest szczególnie dumny z uzyskanej spójności wszystkich jego powierzchni: "Każdy pojedynczy element nadwozia jest sam w sobie niepowtarzalny, jednak wszystkie razem tworzą jedną, spójną całość".

Przód samochodu nawiązuje do DNA stylistycznego Hondy i zawiera nowe, soczewkowe reflektory ksenonowe (HID) pełniące funkcję zarówno świateł mijania, jak i świateł drogowych. Kolejną nowością techniczną w Hondzie Civic jest system sterowania światłami drogowymi. Obsługę systemu powierzono kamerze CMOS umieszczonej za przednią szybą w okolicy wewnętrznego lusterka wstecznego kierowcy. Kamera wykrywa światła pojazdów jadących z przeciwka lub tylne światła poprzedzających pojazdów, a następnie automatycznie przełącza światła drogowe na światła mijania. Pozwala to kierowcy skupić się na warunkach drogowych bez potrzeby ręcznego przełączania świateł.

Patrząc na nową Hondę Civic, w oczy rzuca się płynna, elegancka linia mająca swój początek w przedniej części pojazdu i biegnąca pod oknami wzdłuż boku nadwozia. Linia ta jest dodatkowo zaakcentowana aerodynamicznymi elementami nadwozia.

Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama