/  /  /  /  / Honda Civic Tourer czyli pojemne japońskie kombi
Honda Civic

Honda Civic

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Niższa Średnia
Cena58 400 zł - 146 800 zł (aktualizacja: 2016-06-22)
Emisja CO294 g/km - 170 g/km
Żużycie paliwa3,6 L/100km - 7,3 L/100km
 

Honda Civic Tourer czyli pojemne japońskie kombi

Honda|
null
© Honda
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Salon IAA Frankfurt 2013 jest miejscem premiery nowego modelu Honda Civic Tourer. To kompaktowe kombi zaprojektowano z myślą o klientach w Europie. Auto oferuje wiodącą w klasie przestrzeń bagażową o pojemności od 624 do nawet 1668 litrów.

Nowy Civic Tourer został opracowany i skonstruowany w Europie, co umożliwiło europejskiemu centrum R&D Hondy przejęcie procesu projektowania zarówno pod kątem kreacji, jak i rozwiązań technicznych. Elegancki i wyrafinowany profil Hondy Civic Tourer nie powstał kosztem walorów użytkowych samochodu.

Jak podkreśla producent, wyjątkowo uniwersalne i funkcjonalne auto zapewnia wiodącą w swojej klasie przestrzeń bagażową o pojemności 624 l (mierzona do wysokości rolety bagażnika, tylne siedzenia w normalnej pozycji).

Civic Tourer będzie dostępny z nowym silnikiem wysokoprężnym 1.6 i-DTEC z opracowanej przez Hondę serii Earth Dreams Technology. Ta najlżejsza w klasie jednostka napędowa produkuje 300 Nm momentu obrotowego i emituje zaledwie 99 gramów CO2 na kilometr.

Do napędu posłuży alternatywnie jednostka benzynowa 1.8 i-VTEC dostępna z przekładnią manualną lub automatyczną, emitująca od 148 gramów CO2 na kilometr.

Całkowicie nowy system amortyzatorów adaptacyjnych ADS (Adaptive Damper System) przyczyni się do zwiększenia stabilności i komfortu przy różnych obciążeniach i w zróżnicowanych warunkach drogowych. Z kolei zaawansowane systemy bezpieczeństwa aktywnego zapewnią podróżującym wysoki poziom bezpieczeństwa.



Funkcjonalność i forma
"Jestem bardzo dumny ze sportowych, eleganckich i dynamicznych proporcji Civica Tourer, które z zewnątrz nieco maskują wyjątkową uniwersalność i wielofunkcyjność samochodu. Aby osiągnąć najwyższe walory użytkowe samochodu kompaktowego, należy zastanowić się, jak uzyskać maksimum miejsca w kabinie, co przekłada się również na stylizację nadwozia - mówi Adrian Killham, lider projektu.

"Dzięki sprytnej koncepcji całej platformy Civica mieliśmy swobodę w optymalnym rozplanowaniu elementów nadwozia. Rezultatem jest samochód, który ma niemal sportową sylwetkę. Dla mnie jego atutem jest synergia funkcjonalności, uniwersalności i dynamicznej ekspresji".

Wygląd zewnętrzny auta jest wyrafinowany i sportowy, a jego niepowtarzalny styl określa wyraźna linia, która przebiega nieprzerwanie od przodu aż do słupka D, tworząc wrażenie płynności.

Zespół opracowujący model Civic Tourer spędził wiele czasu nad nową formą tego fragmentu nadwozia, gdyż jego zadaniem było podkreślenie wrażenia wyjątkowego charakteru samochodu. Szkło szyby bocznej za tylnymi drzwiami „rozciągnięto” aż na słupek D, by zamaskować stalową jego konstrukcję, a tylne skrzydło drzwi podniesiono o 17 mm w porównaniu do Civica 5D w celu uzyskania mocnej, charakterystycznej linii nadwozia i dodania autu elegancji.

"Już na pierwszy rzut oka widać, że Civic Tourer nie przypomina innych samochodów kombi. Ostatnio skonstruowane auta z tego typu nadwoziami utrzymane są w podobnym do siebie stylu. Civic Tourer ma inaczej rozłożone akcenty i inny charakter - twierdzi Killham.

Za tym wyrafinowanym i sportowym stylem kryje się wszechstronność, która wynika ze starannie przemyślanej, bezkonkurencyjnej funkcjonalności wnętrza.

Civic Tourer korzysta z tego samego co Civic 5D, unikalnego projektu podwozia z centralnie umieszczonym zbiornikiem paliwa, który znajduje się pod przednimi fotelami, uwalniając ogromną przestrzeń wewnątrz samochodu i pozwalając na zastosowanie układu siedzeń w typowej dla marki konfiguracji Magic Seats.

Civic Tourer oferuje jedno z najbardziej przestronnych wnętrz nie tyko w swojej klasie, ale i w segmencie D. Przestrzeń ładunkowa mieści dwa pełnowymiarowe rowery górskie lub trzy duże walizki Samsonite pod kryjącą je przed wzrokiem przechodniów roletą bagażnika:
- 624 litry pojemności bagażnika (do tylnych siedzeń, do poziomu okien)
- 1668 litrów pojemności bagażnika (złożone tylne siedzenia, do poziomu dachu).

Przewidziano też mały schowek na roletę bagażnika, którą można wyjąć i schować, gdy nie jest potrzebna.

Ponadto, wygospodarowano dodatkową przestrzeń pod podłogą bagażnika, umożliwiając przewożenie w nim wysokich przedmiotów. Dodatkowe ułatwienie stanowi obniżenie krawędzi załadunku o 137 mm w porównaniu do Civica 5D, dzięki czemu umiejscowienie cięższych przedmiotów w przedziale bagażowym wymaga mniejszego wysiłku.

Unikalny, stworzony przez Hondę system siedzeń Magic Seats zwiększa przestrzeń w aucie, umożliwiając wybór jednej z wielu konfiguracji siedzeń. Złożenia tylnej kanapy można dokonać jednym prostym ruchem ręki, a podłoga bagażnika nowego modelu została podniesiona w stosunku wersji 5-drzwiowej, aby stworzyć całkowicie płaską powierzchnię ładunkową.

Tylne siedziska mogą być składane do pozycji pionowej, pozwalając na przewożenie wysokich przedmiotów. Podział kanapy w proporcji 60:40 pozwala na jeszcze więcej wariantów przewozu zarówno pasażerów, jak i dużego bagażu oraz zapewnia alternatywny otwór załadunkowy, jeżeli dostęp przez drzwi bagażnika jest ograniczony.

Osiągi
Civic Tourer będzie dostępny z nowym silnikiem wysokoprężnym 1.6 i-DTEC z serii Earth Dreams Technology (przekładnia manualna). Ta pierwsza w Europie jednostka z opracowanej przez Hondę serii Earth Dreams Technology została również zastosowana do napędu Civica 5D oraz modelu CR-V.

Jak podkreśla producent, jest to najlżejszy silnik w klasie, generujący 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego i emitujący w modelu Civic Tourer według danych fabrycznych zaledwie 99 gramów CO2 na kilometr.

Ideą przewodnią serii Earth Dreams Technology jest uzyskanie równowagi między niskim zużyciem paliwa a osiągami samochodu, czego przykładem jest właśnie Civic Tourer, który gwarantuje niskie koszty eksploatacji.

Silnik 1.6 i-DTEC otrzymał aluminiową głowicę, co w połączeniu z aluminiowym otwartym blokiem cylindrów daje obecnie najlżejszy silnik w swojej klasie. W jednostce tej ograniczono straty tarcia do poziomu silników benzynowych.

Wszystkie ruchome części zoptymalizowano pod katem ograniczenia tarcia towarzyszącego ich pracy, co znacząco przyczyniło się do obniżenia zużycia paliwa, nie pozbawiając kierowcy radości z jazdy.

Do napędu Hondy Civic Tourer posłuży również jednostka benzynowa 1.8 i-VTEC dostępna z przekładnią manualną lub automatyczną, emitująca od 148 gramów CO2 na kilometr.

System amortyzatorów adaptacyjnych ADS
Civic Tourer został wyposażony w system tylnych amortyzatorów adaptacyjnych, zastosowany przez markę Honda w seryjnie produkowanym samochodzie po raz pierwszy. System udostępnia trzy poziomy działania (komfortowy, normalny i dynamiczny), opracowane w celu poprawy stabilności i komfortu jazdy w przy różnych obciążeniach samochodu i w najróżniejszych warunkach drogowych.

Dzięki systemowi amortyzatorów adaptacyjnych Civic Tourer może być komfortowym samochodem w czasie jazdy po autostradzie, by po chwili zmienić się w precyzyjny, sztywno zestrojony pojazd zdolny do dynamicznej jazdy po krętych drogach.

Bezpieczeństwo
Tak jak w przypadku wszystkich modeli marki, wysoki poziom bezpieczeństwa (szczególnie integracja zaawansowanych systemów bezpieczeństwa czynnego, znanych pod nazwą Advanced Driver Assist Systems) był priorytetem dla zespołu odpowiedzialnego za tworzenie Hondy Civic Tourer.

Honda wprowadziła szereg systemów bezpieczeństwa czynnego pracujących zarówno w oparciu o kamery, jaki i czujniki radarowe i lidarowe (radar laserowy). Dzięki wykorzystaniu tych i wielu innych rozwiązań oraz zgodnie z filozofią firmy dotyczącą bezpieczeństwa dla wszystkich (Safety for Everyone), Civic Tourer oraz odświeżona Honda Civic 5D będą samochodami bezpiecznymi dla kierowcy, pasażerów, pieszych oraz innych użytkowników dróg.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama