/  /  / Civic
Honda Civic

Honda Civic

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Niższa Średnia
Cena58 400 zł - 146 800 zł (aktualizacja: 2016-06-22)
Emisja CO294 g/km - 170 g/km
Żużycie paliwa3,6 L/100km - 7,3 L/100km
 
Honda Civic
© IBRM Samar
Honda CivicHonda CivicHonda CivicHonda CivicHonda CivicHonda CivicHonda CivicHonda CivicHonda CivicHonda CivicHonda CivicHonda CivicHonda CivicHonda CivicHonda CivicHonda CivicHonda CivicHonda CivicHonda CivicHonda CivicHonda CivicHonda CivicHonda CivicHonda CivicHonda CivicHonda CivicHonda CivicHonda CivicHonda CivicHonda Civic
Honda Civic to jeden z najdłużej produkowanych przez Hondę modeli. Na rynku zadebiutował już w 1972 roku i zaliczany jest do segmentu C. Najnowsza, IX generacja została po raz pierwszy zaprezentowana podczas salonu  motoryzacyjnego we Frankfurcie w 2011 roku, a na polskim rynku pojawiła się rok później. Produkcja tego modelu została ulokowana w angielskiej fabryce w Swindon. Auto pozycjonuje się w klasie kompakt (C)

Honda Civic poprzedniej generacji debiutując w roku 2006, otrzymała bardziej sportową sylwetkę w porównaniu do swojego poprzednika. Stylistycznie była to zupełna nowość, która wprowadziła nowy trend nie tylko wśród aut japońskiego producenta ale również u konkurencji. W niedługim czasie po debiucie, auto zostało uznane za „Samochód roku 2006” w Ameryce Północnej. Produkcja tego modelu odbywała się na różnych kontynentach poczynając od Azji gdzie zakłady mieszczą się w Greater Noida w Indiach, Gebze w Turcji, Lahore w Pakistanie i w Wuhan w Chinach, przez kontynent Australijski, gdzie produkcja została ulokowana w miejscowości Nelson w Nowej Zelandii, Amerykę Północną i Południową z zakładami w Indaiatuba w Brazylii, Greenburg w stanie Indiana i East Liberty w stanie Ohio w USA, Alliston (Ontario) w Kanadzie po Europę z zakładem w Swindon w Anglii. W porównaniu z poprzednią generacją, zawieszenie z tyłu zostało zmienione z wielowahaczowego na zależną belkę. W oczy rzucał się w szczególności duży przedni zderzak ze światłami przeciwmgielnymi oraz reflektory, które połączone były przezroczystą osłoną umieszczoną w tradycyjnym miejscu grilla. Auto występowało w trzech wersjach nadwozia jako 3- lub 5-drzwiowy hatchback albo 4-drzwiowy sedan. Wersja 3-drzwiowa została wprowadzona z rocznym opóźnieniem w porównaniu do 5-drzwiowej, czyli w roku 2007. Pod maską mogły znajdować się zarówno silniki benzynowe jak i wysokoprężne. Istniała również możliwość wyboru również ekologicznej wersji hybrydowej, w której pracował silnik benzynowy 1.3 litra o mocy 95 KM wraz z silnikiem elektrycznym 20V o mocy 20 KM. Jedyną dostępną jednostka wysokoprężną był silnik 2.2l o mocy 150KM. Zwolennicy sportowych doznań mogli kupi wersję Type-R, która wyposażona była w 2 litrową, wolnossącą jednostkę o mocy 201KM. Wersja ta ze względu na normy emisji spalin, została wycofana z europejskiego rynku na początku 2011 roku.

Najnowsza, IX generacja Civica została zaprezentowana w roku 2011 na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie, a na polskim rynku zadebiutowała rok później. Civic IX generacji pomimo zastosowania nowej płyty podłogowej i wielu nowych rozwiązań technologicznych, stylistycznie jest rozwinięciem koncepcji poprzednika. Zwłaszcza dotyczy to wersji hatchback, gdzie zachowano klinowaty kształt przodu. Ponadto zespolone lampy wchodzące głęboko w błotniki, zostały wyposażone w światła typu LED do jazdy dziennej.

W porównaniu do poprzednika, skrócono rozstaw osi o 25 mm, nadwozie obniżono o 20mm  i poszerzono 10 mm. Powiększyła się również pojemność bagażnika, która teraz wynosi 477l. Zawieszenie z przodu oparto o kolumny McPhersona. Tylne otrzymało mocowania hydrauliczne, które zastąpiły standardowe elementy gumowo-metalowe, poprawiające komfort jazdy. Wzrosła również stabilność samochodu przy hamowaniu, dzięki ograniczeniu unoszenia tylnej części nadwozia na sprężynach zawieszenia.

Nowością jest przycisk ECO, którego uaktywnienie umożliwia  obniżenie zużycia paliwa w codziennej eksploatacji, a także informuje kierowcę, jak posługiwanie się pedałem przyspieszenia wpływa na chwilowe zużycie paliwa i emisję spalin.

Gama jednostek napędowych opiera się na silnikach przejętych z poprzedniej generacji. Do wyboru są dwie jednostki benzynowe. Podstawowa o pojemności 1.4 generuje 100 KM, mocniejsza o pojemności 1.8l -142KM. Dla zwolenników jednostek wysokoprężnych Honda oferuje diesla o pojemności 2.2l i mocy 150KM.

W skład wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa wchodzi układ antypoślizgowy ABS, elektroniczny system rozdziału siły hamowania EBD z asystentem hamowania BA, VSA (układ kontroli stabilności jazdy), przednie i boczne poduszki powietrzne, poduszki kurtynowe. W testach zderzeniowych EuroNCAP Honda Civic otrzymała maksymalną ilość 5 gwiazdek (94% punktów za bezpieczeństwo dorosłych, 83% za bezpieczeństwo dzieci, 69% za bezpieczeństwo pieszych i 86% za wspomaganie bezpieczeństwa).

  Konkurencję dla Hondy Civic stanowią m.in. Volkswagen Golf, Renault Megane, Opel Astra, Citroen C4, Ford Focus, Kia Cee’d, Mitsubishi Lancer oraz Toyota Corolla.
 

Civic najczęściej porównywana z

Ford Focus
Ford Focus
Hyundai i30
Hyundai i30
Kia cee'd
Kia cee'd
Mazda Mazda3
Mazda Mazda3
Opel Astra IV
Opel Astra
Skoda Rapid
Skoda Rapid
Volkswagen Golf VII
Volkswagen Golf
Reklama