/  /  /  / Umowa o recyklingu akumulatorów z aut hybrydowych Hondy
Honda

Honda

Zmień
Japońska firma z główną siedzibą mieszczącą się w Tokio mimo, że znana jest na świecie przede wszystkim z produkcji samochodów, to jej największym działem jest produkcja silników. Honda jest bowiem największym na świecie producentem silników, z łączną liczbą wytwarzanych 25 milionów sztuk rocznie.
Dowiedz się więcej o marce
 

Umowa o recyklingu akumulatorów z aut hybrydowych Hondy

Honda|
null
© Honda
null

Firmy Honda Motor Europe oraz francuska SNAM podpisały właśnie umowę o długoterminowej współpracy. Uroczystość odbyła się w europejskiej siedzibie Hondy w brytyjskim Slough.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Francuska firma SNAM (Societe Nouvelle d'Affinage des Metaux) będzie odpowiedzialna za zbiórkę oraz recykling akumulatorów pochodzących z hybrydowych modeli marki Honda w Europie (wysokonapięciowych, przemysłowych baterii niklowo-metalowo-wodorkowych oraz litowo-jonowych).

Obie firmy współpracują przy tworzeniu systemu śledzenia cyklu życia zużytych akumulatorów od chwili ich odbioru z salonów dealerskich Hondy oraz demontażu ze złomowanych pojazdów do momentu ich recyklingu w specjalistycznych zakładach.

Każdy akumulator po demontażu będzie przetwarzany w zakładach firmy SNAM w St. Quentin-Fallavier (Isere) oraz Viviez (Aveyron).

Wszystkie punkty zbiórki akumulatorów należące do Hondy będą ściśle współpracować z firmą SNAM, co ma zapewnić recykling baterii niklowo-metalowo-wodorkowych oraz litowo-jonowych zgodny z europejskimi normami ekologicznymi.

Zbiórkę i recykling przemysłowych akumulatorów w Europie regulują przepisy dyrektywy UE w sprawie baterii i akumulatorów (2006/66/EC), która zyskała moc prawną 26 września 2006 roku i która zobowiązywała kraje członkowskie do dostosowania wewnętrznego prawa do przepisów narzucanych przez wspomnianą dyrektywę w terminie dwóch lat od jej wprowadzenia.

Choć treść samej dyrektywy nie narzuca minimalnego procentowego progu zbiórki akumulatorów przemysłowych, wydajność recyklingowa powinna wynosić minimum 50% masy akumulatorów wprowadzonych do obrotu.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama