/  /  / Accord
Honda Accord

Honda Accord

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
null
© Samar
nullnullnullnullnullnullnullnullnullHonda AccordHonda AccordHonda Accord
Honda Accord to auto o bardzo bogatej historii, które początkowo zostało stworzone jako auto kompaktowe. Z czasem jednak przemieniono je tak, by mogło rywalizować w klasie średniej (segment D). Pierwsza, historyczna wersja powstała w 1976 roku, zaś pierwsze modele w Europie pojawiły się dopiero w połowie lat 80-tych. Podobnie jak model Civic, tak i Accord doczekał się już ośmiu generacji. Najnowsza została wypuszczona na rynek w 2008 roku i w porównaniu do poprzednika nie różni się zbyt wiele, choć zbudowana została na nowej płycie podłogowej. Można wręcz powiedzieć, że przypomina raczej auto po liftingu niż po generalnej modernizacji, po której można mówić o zmianie generacji. Głównym zadaniem konstruktorów było tylko nadanie bardzie sportowej sylwetki i właściwości jezdnych, dlatego też auto zostało obniżone i poszerzone. Produkcja tego modelu odbywa się w zakładach Hondy mieszczących się w Suzuka w Japonii, Greater Noida w Indiach, Nelson w Nowej Zelandii, Marysville w stanie Ohio w Stanach Zjednoczonych, Lahore w Pakistanie oraz w chińskim Guangzhou.

   Stylistycznie nowa generacja Hondy Accord to nawiązanie do poprzednika. Zmiany zewnętrzne są czysto kosmetyczne i obejmują ostre linie nadwozia, które nadają agresywności oraz licznie zastosowane chromowane elementy. W przedniej części samochodu w oczy rzuca się atrapa chłodnicy z trzema poprzecznymi listwami. W pozostałych częściach auta najbardziej zarysowane są nadkola pogłębiające wrażenie szerokości typowej dla aut sportowych. Nadwozie dostępne jest w dwóch wersjach, jako 4-drzwiowy sedan, bądź też jako 5-drzwiowe kombi (nazywane Tourer). Oferta silników obejmuje 4 jednostki, po dwie benzynowe i wysokoprężne. Najmniejszą i największą pojemność, wynoszącą 2 i 2.4 litra, mają silniki zasilane benzyną. Mniejszy z nich charakteryzuje się mocą 156 KM zaś większy rozwija moc 201 KM. Oba wyposażone są w system i-VTEC, który steruje pracą zaworów. Z kolei pozostałe jednostki wysokoprężne mają taką samą pojemność wynoszącą 2.2 litra jednak w zależności od wersji osiągają różną moc. Wynosić ona może 150 KM lub 180 KM. Wszystkie dostępne w gamie silniki spełniają normy emisji spalin Euro 5.

W roku 2011 Accord przeszedł drobny facelifting. Zmianie uległy przednie oraz tylne lampy , które otrzymały bardziej przezroczystą obudowę. Dodatkowo światło cofania zostało przeprojektowane. Zmodyfikowano również osłonę chłodnicy,  w której umieszczono dwie centralne poprzeczki wykończone chromowanym materiałem. Zmiany dotknęły również wnętrze, które otrzymało nowe obicie drzwi i foteli. Oprócz poprawek stylistycznych,  inżynierowie hondy przeprojektowali geometrię zawieszenia, tak by Accord prowadził się pewniej.

   Jak przystało na limuzynę z segmentu D Honda Accord jest bogato wyposażona w elementy zapewniające bezpieczeństwo. W podstawowej wersji w seryjnym wyposażeniu znajdują się poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, poduszki boczne, kurtyny powietrzne, system antypoślizgowy ABS z rozdziałem siły hamowania EBD, system stabilizacji toru jazdy VSA, system wspomagania nagłego hamowania BA oraz system stabilizacji toru jazdy przyczepy. Możliwe jest także dokupienie pakietu, którego zadaniem jest utrzymywanie odległości od pojazdu poprzedzającego, a także utrzymywanie się na pasie ruchu. Bogate wyposażenie przełożyło się na otrzymanie maksymalnej ilości 5 gwiazdek w testach zderzeniowych EuroNCAP. Przyznano 86% punktów za bezpieczeństwo dorosłych, 79% za bezpieczeństwo dziecka, 54% za bezpieczeństwo pieszego oraz 86% za wspomaganie bezpieczeństwa.

   Konkurencję dla modelu Accord stanowią Volvo S60, Skoda Superb, Ford Mondeo, Volkswagen Passat, Renault Laguna, Peugeot 407 czy też Citroen C5.

 

Accord najczęściej porównywana z

Citroen C5
Citroen C5
Hyundai i40
Hyundai i40
Mazda Mazda6
Mazda Mazda6
Opel Insignia
Opel Insignia
Peugeot 508
Peugeot 508
Skoda Octavia III
Skoda Octavia
Volkswagen CC
Volkswagen CC
Reklama