/  /  /  / 40-letnim GAZem przez Rosję i Mongolię
GAZ
GAZ to powstała w 1929 roku na mocy porozumienia z firmą Ford rosyjska marka produkująca samochody osobowe, ciężarowe i terenowe. Jej siedziba odgórną decyzją władz ZSRR została umieszczona w Niżnym Nowogrodzie (dawniej Gorki).
Dowiedz się więcej o marce
 

40-letnim GAZem przez Rosję i Mongolię

BFGoodrich|
null
© BFGoodrich/Pentetrator
nullnull

Zespół Pentetrator, jadący 40-letnim autem terenowym GAZ wyposażonym w opony BFGoodrich Mud Terrain T/A KM2, w 76 dni pokonał trasę z Warszawy do Władywostoku (27 000 km).

Aby pokonać jedną z najbardziej wymagających tras na świecie, przez bezdroża i dzikie tereny w Rosji i Mongolii, wcale nie trzeba mieć najnowocześniejszego samochodu terenowego. Wystarczą pasja, zgrany zespół i opony przystosowane do najtrudniejszych warunków drogowych i pogodowych. Dwuosobowy zespół Penetrator, podróżujący 40-letnim GAZem na oponach BFGoodrich Mud Terrain T/A KM2 udowodnił, że dzięki profesjonalnemu ogumieniu, nawet zabytkowy samochód może zdobywać pozornie niemożliwe cele.

W wyprawie wzięli udział Mirosław Pasoń i Przemysław Maciążek, członkowie Warszawskiego Klubu Turystyki Samochodowej Penetrator, mającego w swojej historii szereg międzynarodowych wypraw samochodowych.

Członkowie klubu Penetrator postanowili, że pokonają ponad 27 000 km z Warszawy do Władywostoku lekko przerobionym, radzieckim samochodem terenowym GAZ-69 Zabytkowy już wóz wyposażony w części, które w większości miały już ponad 30 lat, poza nowym silnikiem, wyruszył z warszawskich Włoch 15 maja. Po 76 dniach przygód, zmiennej pogody, trudnych dróg i pięknych widoków zespół Pentetratora dotarł do Władywostoku. Jak mówią podróżnicy, była to podróż ich życia.

Wyjeżdżając z Warszawy, Władywostok wydawał się mglistym celem, a zespół nie miał pewności, czy uda się do niego dotrzeć. Do pokonania było przecież ponad 27 000 km m.in. przez Ural i pustynię Gobi. Ponadto, 40-letni samochód terenowy gwarantował przygodę samą w sobie. Jednak dzięki pasji, dobremu przygotowaniu i niezawodnym oponom cel został osiągnięty.

„Chcąc poznać Rosję i Mongolię, unikaliśmy głównych dróg. Podróż odbywała się przez małe miasteczka i wsie, dzięki czemu udało się zwiedzić i zrozumieć te tereny, poznać mieszkających tam ludzi i doświadczyć niebywałej gościnności i serdeczności. Dzięki temu również przekonaliśmy się, jak niezawodne są używane przez nas opony - opowiada Mirosław Pasoń. Spotykani ludzie podziwiali samochód, doceniali również wytrwałość podróżników. Wielokrotnie podczas podróży rolę przewodników przyjmowali na siebie członkowie lokalnych klubów 4x4 lub przypadkowi przechodnie zainteresowani nietypowymi gośćmi.

„W taką podróż może się wybrać każdy. Jednak nie jest to łatwa trasa, dlatego należy się odpowiednio przygotować. Po pierwsze, należy bardzo dobrze przygotować samochód, części, ogumienie. Trasę należy wnikliwie przestudiować, najlepiej czerpiąc informacje z lokalnych źródeł. Do tego, powinno się spakować najpotrzebniejsze rzeczy takie jak przenośny prysznic, baniak wody, oraz kartę kredytową - instruuje Przemysław Maciążek. Jak udowodnili członkowie klubu Penetrator, z takim przygotowaniem pasjonaci 4x4 mogą zdobywać nawet najtrudniejsze cele.
 
BFGoodrich Mud Terrain T/A KM2 to opona z masywnymi klockami barkowymi zachodzącymi w strefę boku, dzięki czemu opona uzyskała więcej atakujących krawędzi i lepszą ochronę. Technologie wzmacniające wytrzymałość w oponie BFGoodrich Mud Terrain T/A KM2 zostały zaczerpnięte z opony BFGoodrich Krawler T/A KX, wykorzystywanej w rajdach górskich Ameryki Północnej i Południowej. Masywne klocki barkowe zwiększają przyczepność opon z obniżonym ciśnieniem szczególnie przy przeprawach w grząskim terenie, a nowy komponent, którym wzmocniono boki opony, pomaga chronić konstrukcję opony przed uszkodzeniami na ostrych i chropowatych skałach.

Opona BFGoodrich Mud Terrain T/A KM2 posiada o 33% wyższe wywinięcie kordów osnowy na bokach niż w oponie Mud Terrain T/A KM. Wysokie wywinięcie chroni wewnętrzne warstwy osnowy na bokach podczas użytkowania w ekstremalnych warunkach off-road.

„Opona BFGoodrich Mud Terrain T/A KM2 to idealna opona dla entuzjastów napędu na cztery koła, którzy wymagają najwyższych osiągów opon terenowych. Ta opona zastępuje legendę (BFGoodrich Mud Terrain T/A KM), która przez wiele lat stanowiła referencję na rynku off-road - powiedział Tomasz Młodawski, menedżer produktu w BFGoodrich.

Opona BFGoodrich Mud Terrain T/A KM2 zastępuje europejskiego lidera w kategorii off-road: BFGoodrich Mud Terrain T/A KM. Ten główny produkt w marce BFGoodrich w Europie był przez kilkanaście lat wzorcową oponą i zwycięzcą większości testów w swojej klasie.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama