/  /  / Gazela
GAZ-AVC Gazela

GAZ-AVC Gazela

Zmień
SegmentŚrednie dostawcze / VanŚrednie dostawcze / Podwozie
Emisja CO2--
Żużycie paliwa--
 
null
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull
Gaz-AVC Gazela to bliźniaczy model rosyjskiej wersji Gaz Gazela. Różnice między tymi modelami są niewielkie. Poczynając od tego, że inny jest dystrybutor w Polsce. Opisywany model sprzedawany jest od roku 2003 przez firmę AVC Polska, która jest przedstawicielem firmy UAB AVC-Litwa. Z kolei ona jest przedstawicielem marki GAZ na Litwie i w Europie. AVC (Automasinu Verslo Centras) prowadzi na Litwie montaż przemysłowy rosyjskich samochodów dostawczych Gazela - z zestawów pozyskiwanych bezpośrednio z fabryki GAZ w Niżnym Nowogrodzie w Rosji. Auto wyposażone zostało w ramową wytrzymałą konstrukcję, a w tylnej osi zastosowana bliźniacze koła, które umożliwiają zapakowanie większej ilości ładunku niż pozwala dokumentacja techniczna. Według producenta na przestrzeni ładunkowej umieścić można do 1,5 tony towaru, którego objętość nie przekroczy 8,2 m3. Rozmiary części towarowej wynoszą 3,13 metra długości i 1,72 metra szerokości, osiągnięty został dzięki dużym rozmiarom samego auta. Gazela może pochwalić się długością całkowitą wynoszącą ponad 5,5 metra, co przekłada się także na masę pojazdu wynoszącą 2 tony.

Stylistyka Gaz-AVC Gazela jest podobnie jak innego modelu dostępnego na polskim rynku pod tą samą nazwą bardzo „spokojna”. Nadwozie często porównywane jest do poprzednich generacji Forda Transita. Rozsuwane drzwi boczne oraz duże tylne drzwi z progiem na wysokości 73 cm zapewniają dostęp do części towarowej. W oczy rzuca się jedynie duży grill z przodu auta, masywny zderzak, a także spore reflektory. Gazela może być napędzana na tylną oś, bądź też na wszystkie 4 koła, co ułatwia poruszanie się po nieutwardzonych drogach. Dostępne są trzy wersje nadwozia, którymi są 4-drzwiowy furgon, 2-drzwiowe podwozie oraz 4-drzwiowe podwozie do zabudowy. Najważniejszą różnicę w porównaniu do modelu produkowanego w Rosji stanowi silnik. Jednostka wysokoprężna o pojemności 2.6 litra produkowana jest w zakładach Andoria-Mot w Andrychowie. Posiada ona system wtryskowy firmy Bosch, common rail, a także spełnia normy emisji spalin Euro 4. Z pojemności 2.6 litra jednostka ta wyciąga 115 KM oraz maksymalny moment obrotowy 250 Nm, który dostępny jest już od 1800 obrotów. Silnik współpracuje z 5-biegową manualną skrzynią biegów.

Niestety wyposażenie w elementy bezpieczeństwa czynnego i biernego jest takie samo jak w przypadku wersji nie montowanej na Litwie, czyli praktycznie nie istnieje. W samochodzie tym nie ma ani jednej poduszki powietrznej, czy też systemów elektronicznych wspomagających kierowanie. Można więc powiedzieć, że jest to konstrukcja przestarzała, gdyż samochody dostawcze XXI wieku obecnie wyposażane są podobnie do samochodów osobowych. Model Gaz-AVC Gazela nie został do tej pory poddany testom zderzeniowym organizacji EuroNCAP.

Jedynym konkurentem dla tego modelu jest bliźniaczy Gaz Gazela.

 

Gazela najczęściej porównywana z

Fiat Scudo
Fiat Scudo
Fiat Ducato
Fiat Ducato
Ford Transit
Ford Transit
Isuzu D-Max
Isuzu D-Max
Mercedes Sprinter
Mercedes Sprinter
Volkswagen Crafter GP
Volkswagen Crafter
Reklama