/  /  /  / Ciężkie testy nowego Forda Transit Custom
Ford

Ford

Zmień
Ford to jeden z największych i najbardziej znanych koncernów na całym świecie. Mająca swoja siedzibę w Dearborn, na przedmieściach Detroit w stanie Michigan w USA, firma w swoim profilu działalności oprócz samochodów ma również oddziały zajmujące się maszynami rolniczymi, czy też sprzętem informatycznym.
Dowiedz się więcej o marce
 

Ciężkie testy nowego Forda Transit Custom

Ford|
null
© Ford
nullnull

Konstruktorzy Forda Transita znani są ze swego zamiłowania do tworzenia modeli użytkowych. Jednak w przypadku nowego Forda Transita Custom była to raczej szorstka miłość.

Ponad 150 zawodowych kierowców testowych oraz klientów flotowych i inżynierów z firmy Ford poddało model Transit Custom niezwykle rygorystycznym i trudnym testom, które łącznie wymagały pokonania około 5 mln kilometrów. Próby te obejmowały sześć miesięcy nieustannych jazd symulujących 10-letni okres intensywnej eksploatacji.

Część tego dystansu samochód musiał pokonać w niezwykle trudnych warunkach (sól i błoto).

"Wątpię, aby wielu klientów miało świadomość, do czego został zmuszony ten pojazd - podkreśla Barry Gale, główny konstruktor pojazdów użytkowych, Ford of Europe. "Potraktowaliśmy go w najgorszy możliwy sposób i możemy z niemałą satysfakcją stwierdzić, że ten trudny egzamin został zaliczony na piątkę, bowiem Ford Transit Custom wypadł naprawdę znakomicie".

Przeanalizowano również dane z ponad 600 użytkowanych pojazdów, obejmujących dystans ponad 10 mln kilometrów, pochodzących z siedmiu światowych rynków. Pomogły one wyznaczyć najbardziej rygorystyczne kryteria eksploatacji pojazdu podczas 10-letniego cyklu życia (240 000 kilometrów).

Intensywne testy wytrzymałościowe (ponad 30 różnych prób), które odbyły się w centrum testowym firmy Ford w belgijskim Lommel, obejmowały jazdę z przyczepą, w zaledwie pół roku symulując niezwykle intensywną 10-letnią eksploatację pojazdu użytkowego.
 
Przykładowe, ekstremalne testy, jakim został poddany Ford Transit Custom to:
• test jazdy autostradowej: utrzymywanie maksymalnej prędkości non-stop przez okres dwóch miesięcy
• test ósemki: 30-dniowa, nieustanna jazda po ósemce
• test wytrzymałości podwozia: wjazd na 14 centymetrowy krawężnik przy prędkości 60 km/h
• jazda po drogach kiepskiej jakości: przejazd po dziurach i nierównościach z prędkością dochodzącą do 70 km/h (5 200 powtórzeń)
• test odporności na działanie czynników korozyjnych: jazda po nawierzchniach żwirowych, kąpiele w solance i błocie, testy w komorach o wysokiej wilgotności (12 tygodni)

W czasie prac rozwojowych nad Transitem Custom jego prototypy musiały sprostać rzeczywistym, ekstremalnym warunkom pogodowym (plus 40 stopni Celsjusza w Dubaju oraz minus 40 stopni w Finlandii) oraz pokonać wiele kilometrów w towarzystwie zawodowych kierowców flotowych.

W laboratoriach firmy Ford w ramach tysięcy godzin ogólnych testów jednostek napędowych silnik wysokoprężny 2.2 Duratorq poddano 46-dniowej próbie obciążeń typowych dla jazdy miejskiej. Tego rodzaju test pozwala na symulację rzeczywistej, 10-letniej eksploatacji w zaledwie 30 dni.

Bezpośrednim efektem wymienionych powyżej testów było ponad 100 poprawek, jakie firma Ford wprowadziła w nowym modelu Transit Custom. Objęły one między innymi modyfikację i wzmocnienie wsporników montażowych silnika oraz profili progowych karoserii.

Podobny reżim testowy pomoże udoskonalić konstrukcję nowych Fordów Transit oraz Transit Connect, które mają pojawić się w salonach dealerskich pod koniec roku.

Nowy Ford Transit Custom to pierwszy model w segmencie, który otrzymał pięć gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama