/  /  /  / Ciężka próba nowej Fiesty
Ford

Ford

Zmień
Ford to jeden z największych i najbardziej znanych koncernów na całym świecie. Mająca swoja siedzibę w Dearborn, na przedmieściach Detroit w stanie Michigan w USA, firma w swoim profilu działalności oprócz samochodów ma również oddziały zajmujące się maszynami rolniczymi, czy też sprzętem informatycznym.
Dowiedz się więcej o marce
 

Ciężka próba nowej Fiesty

Ford|
null
© Ford
nullnullnull

Ford Fiesta został poddany serii zakrojonych na szeroką skalę testów wytrzymałościowych w celu przygotowania go do eksploatacji w najbardziej ekstremalnych warunkach i zadbania o to, aby samochód odznaczał się ponadprzeciętną niezawodnością przez wiele lat codziennego użytkowania.

Łącznie podczas testów Ford przebył około 1 200 000 kilometrów po publicznych drogach i 850 000 kilometrów po torach testowych obfitujących w dziury i wyboje. Testy prowadzone były w temperaturach od -40 C do +82 C.

"Połączenie zaawansowanych symulacji laboratoryjnych, wymagających prób torowych oraz testów w rzeczywistych warunkach drogowych pomogło nam opracować wytrzymały samochód, który przetrwa wszystkie trudy codziennej eksploatacji - twierdzi Glen Goold, główny inżynier projektu nowego Forda Fiesta, Ford of Europe.

Testy wytrzymałościowe w należącym do Forda ośrodku Lommel Proving Ground w Belgii były prowadzone na nawierzchniach odzwierciedlających drogi w Wielkiej Brytanii, Francji i Stanach Zjednoczonych. Jeden z torów testowych jest dokładną kopią dziurawej drogi biegnącej nieopodal centrum Ford Dunton Technical Centre w Wielkiej Brytanii.

Nowy Ford Fiesta kosztuje w Polsce od 43 950 złotych

Testy symulowały najgorsze warunki drogowe, z jakimi mogą spotkać się kierowcy i obejmowały przejazdy po sztucznych przeszkodach zaprojektowanych tak, aby wywierać kontrolowane obciążenia na poszczególnych podzespołach auta.

Testy komponentów i systemów, prowadzone w laboratorium przez wiele tygodni, a nawet miesięcy, symulowały intensywną eksploatację w całym cyklu życia pojazdu. W jednym z takich testów specjalne ramię robota nacisnęło maskę silnika 3 000 razy, odzwierciedlając naciskanie jej oburącz z siłą odpowiadającą 36 kg.

Stworzony przez Forda program Voice of Customer Fleet skupia się na testach w rzeczywistych warunkach eksploatacji zarówno na drogach miejskich, jak i pozamiejskich. Celem programu opracowanego w Stanach Zjednoczonych i wprowadzonego do Europy w 2010 roku jest wyodrębnienie trzasków i pisków docierających do kabiny pasażerskiej podczas jazdy, ocena pozycji siedzącej, a także ocena solidności systemu paliwowego i działania wskaźnika poziomu paliwa po wyczerpaniu paliwa dostępnego w baku.

Ford zatrudnił stu kierowców w różnym wieku i o różnej posturze ciała w celu przeprowadzenia testów 115 egzemplarzy nowej Fiesty. Kierowcy zostali wyposażeni w specjalne rejestratory trasy, a także mogli zgłaszać wszelkie sugestie i zastrzeżenia odnośnie funkcjonowania pojazdu.

W jednym z 31 testów uczestnicy musieli wykonać określone czynności, które zostały opisane w instrukcji obsługi pojazdu.

"Przywiązujemy dużą uwagę do wszystkich aspektów nowego Forda Fiesty, dlatego możemy zaoferować samochód spełniający oczekiwania klienta w codziennej eksploatacji - podkreśla Thomas Schlimbach, inżynier w programie Voice of Customer Fleet, Ford of Europe. "Wszyscy mieli kiedyś problemy z rozszyfrowaniem poleceń zawartych w instrukcji niezależnie od tego, czy była to instrukcja obsługi pojazdu, czy instrukcja składania mebli".
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama