/  /  / Transit Connect
Ford Transit Connect

Ford Transit Connect

Zmień
SegmentKombi VanLekkie dostawcze / Van
Emisja CO2--
Żużycie paliwa--
 
null
© Samar
nullnullnullnull
Ford Transit Connect to samochód przeznaczony dla ludzi, którzy przewożą niezbyt duże ładunki w warunkach miejskich, a którym przestrzeń ładunkowa w samochodach typu Ford Fiesta Van jest niewystarczająca. Model ten sklasyfikowany został w kategorii T- lekkich furgonów w grupie aut dostawczych, choć posiada również wersję do przewozu do 8 osób, która nazywa się Tourneo Connect. W przeciwieństwie do wielu aut z tej klasy został od początku do końca zaprojektowany jako samochód dostawczy i zbudowany na specjalnej płycie podłogowej spełniającej wymagania takich pojazdów. Po raz pierwszy został zaprezentowany podczas targów samochodów użytkowych w Hanowerze w 2002 i szybko uhonorowany został tytułem „Van of The Year 2003”. W Polsce dostępny jest dopiero od 2005 roku. W roku 2006 przeprowadzono w tym modelu facelifting dostosowując go do aktualnych wymogów stylistycznych w Fordzie. Długość ładowni to 190 cm, wysokość niemal 140 cm, a łączna pojemność to 3,7 m3, co oznacza, że na pokład zmieszczą się dwie europalety. Ford Transit Connect przewieźć może 900 kg ładunku. Produkcja tego auta odbywa się w Turcji w miejscowości Kocaeli.

Wraz z modernizacją z 2006 roku Transit Connect otrzymał linię nadwozia zgodną ze stylistyką „Kinetic Design”. Przód otrzymał nowy kształt zderzaka wlotu powietrza, który przyjął kształt trapezu. Nowy wygląd pojawił się także w reflektorach zarówno przednich jak i tylnych. Potencjalny klient wybierać może spośród czterech wersji nadwozia. Do dyspozycji jest 3- lub 4-drzwiowy furgon oraz 4- lub 5-drzwiowy kombi-van. W gamie silników występuje tylko jedna jednostka wysokoprężna Duratec TDCi o pojemności 1.8 litra. Dostępne są za to aż trzy warianty mocy – 75, 90 i 115 KM. Różnią się one od siebie również osiąganym maksymalnym momentem obrotowym. Najsłabszy wariant osiąga 175 Nm przy 1800 obrotach, silniejsza osiąga 220 Nm przy 1750 obrotach, a najsilniejsza zaś 250 Nm już przy 1500 obrotów na minutę. Wszystkie silniki współpracują z 5-biegową manualną skrzynią biegów.

W wyposażeniu standardowym Forda Transita Connect znajduje się tylko jedna poduszka powietrzna, a także system zapobiegający blokadzie kół podczas hamowania ABS z rozdziałem siły hamowania EBD. Jednak za dodatkową opłatą można uzyskać jeszcze poduszkę powietrzną pasażera, a w wersjach Tourneo również poduszki boczne montowane w przednich fotelach. Jako opcja występuje także system stabilizacji toru jazdy ESP, system wspomagania gwałtownego hamowania EBA. Ponadto całość może zostać doposażona o funkcję aktywnej kontroli kąta znoszenia AYC i dwie funkcje ROM i RMI, których zadaniem jest wykrywanie i przeciwdziałanie warunkom, które zagrażają stabilności samego pojazdu i grożą jego wywróceniem się. Dotychczas nie przeprowadzono testów zderzeniowych organizowanych przez EuroNCAP.

Według producenta samochód konkurować ma ze średnimi samochodami dostawczymi takimi jak Peugeot Export, Volkswagen Caddy, a także mniejsze Renault Kangoo lub Opel Combo.
 

Transit Connect najczęściej porównywany z

Reklama