/  /  / Transit
Ford Transit

Ford Transit

Zmień
SegmentMinibusyŚrednie dostawcze / VanŚrednie dostawcze / Podwozie
Emisja CO2---
Żużycie paliwa---
 
null
© Ford
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull
Ford Transit to jeden z najstarszych samochodów dostępnych na rynku, a zarazem największy dostępny w gamie amerykańskiego producenta. Jego historia rozpoczęła się w już w roku 1965. Obecny model został oznaczony już numerem siódmym i zaprezentowany został w 2006 roku. Od swojego początku był bardzo popularnym modelem o czym świadczy chociażby fakt, że sprzedanych zostało już ponad 5 milionów egzemplarzy. Dwukrotnie został również uhonorowany tytułem „Van of The Year” w roku 2001, a ostatnia generacja w roku 2007. Ford Transit w klasyfikacji zaliczany jest do średnich aut dostawczych. W zależności od wersji model ten może mieć cztery długości nadwozia (4863, 5230, 5680 lub 6403 mm), trzy różne rozstawy osi (2933, 3300 lub 3750 mm) i trzy różne wysokości. Pojemność przestrzeni ładunkowej zaś wynosić może od 5,8 do 14,2 m3. Maksymalna długość ładunku jaki zmieścić się może w Fordzie wynosi 258 cm, w wersji krótkiej, a w wersji długiej nawet 411 cm. Istnieje również możliwość przystosowania pojazdu do przewozu osób, wtedy też zmieścić się może aż do 17 osób. Produkcja Forda Transit odbywa się w tureckiej miejscowości Kocaeli oraz w angielskim mieście Southampton.

Nadwozie to typowa konstrukcja jednobryłowa, z płaskimi ścianami bocznymi i ścianą tylną. Jedyne elementy charakterystyczne dla marki Ford znajdują się na przedzie. A są nimi przede wszystkim duże reflektory oraz podzielona na trzy części przednia kratka wlotu powietrza, na której środku umieszczono duże, owalne logo producenta. Ford Transit na rynku polskim dostępny jest w 5 wersjach nadwozia, jako 4-drzwiowy furgon, 4-drzwiowy minibus, 4-drzwiowy minibus M2, 2-drzwiowe podwozie oraz 4-drzwiwoe podwozie z podwójną kabiną. Pod maską znaleźć się może jeden z 8 silników wysokoprężnych o 3 pojemnościach. Najmniejszą pojemnością jest 2.2 litra i tego silnika są 4 wersje, które osiągają moc 85, 115, 140 KM oraz wersja z filtrem cząstek stałych również 115 KM. Silnik o pojemności 2.4 litra występować może w trzech wersjach o mocach 100, 115 oraz 140 KM. Największym i zarazem najmocniejszym jest diesel o pojemności 3.2 litra, który charakteryzuje się mocą 200 KM i maksymalnym momentem obrotowym 470 Nm dostępny od 1700 obrotów na minutę. Napęd przenoszony jest na tylną oś za pomocą 5- lub 6-biegowej manualnej skrzyni biegów.

W standardowym wyposażeniu w elementy zapewniające bezpieczeństwo podróżnym Ford Transit oferuje poduszkę powietrzną kierowcy oraz system przeciwdziałający blokadzie kół podczas hamowania ABS wraz z systemem rozdziału siły hamowania EBD. Ponadto seryjnie montowany jest układ stabilizacji toru jazdy ESP, system kontroli trakcji BTCS oraz wspomaganie podjazdu pod górę HLA. Za dodatkową opłatą nabyć można jeszcze poduszkę powietrzną pasażera. Na modelu Ford Transit nie przeprowadzono jak dotąd testów zderzeniowych niezależnej organizacji EuroNCAP.

Konkurencję dla tego modelu stanowią Mercedes Sprinter, Opel Vivaro, Volkswagen Crafter, Peugeot Boxer oraz Renault Master i Citroen Jumper.
 

Transit najczęściej porównywany z

Fiat Ducato
Fiat Ducato
Mercedes Sprinter
Mercedes Sprinter
Opel Movano
Opel Movano
Renault Master
Renault Master
Renault Trucks Master
Renault Trucks Master
Renault Trucks Maxity
Renault Trucks Maxity
Volkswagen Crafter GP
Volkswagen Crafter
Reklama