/  /  /  /  / Nowy Ford Ranger zdobywa teren
Ford Ranger

Ford Ranger

Zmień
SegmentLekkie dostawcze / Pick-up
Cena98 277 zł - 168 879 zł (aktualizacja: 2016-05-30)
Emisja CO2173 g/km - 231 g/km
Żużycie paliwa6,5 L/100km - 8,9 L/100km
 

Nowy Ford Ranger zdobywa teren

Ford Bemo Motors|
null
© Ford Bemo Motors
nullnullnullnull

Jak jeździ się nowym Fordem Rangerem w trudnym terenie? Znakomicie – tak przynajmniej twierdzą uczestnicy prezentacji nowego samochodu Forda, zorganizowanej na torze motocrossowym w Szczecinie przez Ford Bemo Motors w ramach akcji Ranger Tour.

Uczestnicy pokazu mieli do pokonania klika różnych tras. Dwie z nich zostały umiejscowione na torze kartingowym. "Pierwszy test to typowa próba Stewarda, czyli pokonanie na czas toru z piłką umiejscowioną na tacy, która znajdowała się na masce Forda Rangera. Jeżeli kierowca pokonywał trasę zbyt gwałtownie, piłka wypadała, a on tracił cenne sekundy na ponowne jej umieszczenie na tacy - mówi Marcin Hrymajło, specjalista ds. sprzedaży samochodów dostawczych w Ford Bemo Motors w Szczecinie.

"To zadanie miało pokazać, jaki zakres manewrowania ma nowy Ranger, jak działa system PSP i inne systemy wspomagające kierowcę, zwłaszcza na śliskiej nawierzchni".

Podobne właściwości auta można było sprawdzić przy drugim zadaniu na torze kartingowym. Jednak tym razem sprawdzano przede wszystkim umiejętności manewrowania samochodem w tym jazdy po łuku, czy cofania. Tym razem kierowcy sprawdzali się w innym pojeździe z napędem 4x4 (Ford Kuga).

Dwa kolejne zadania odbywały się już na torze off-roadowym. Najpierw zorganizowano przejazd po pętli, która ma bardzo dużo wzniesień, w tym o nachyleniu nawet do 45 stopni i bardzo wyboistych tras. Dodatkowo punktowana była spostrzegawczość: zawodnicy musieli zauważyć litery umieszczone na trasie i ułożyć z nich hasło. Z kolei na drugiej pętli kierowca miał zawiązane oczy i musiał przebyć cały odcinek według wskazówek pilota.

Nowy Ford Ranger oferta modelowa z cennikiem

"W ten sposób chcieliśmy pokazać naszym gościom, jaki kąt wejścia, zejścia i przechył może mieć Ford Ranger oraz jak manewruje się tym pickupem przy włączonym napędzie 4x4. Przydatny okazał się zwłaszcza układ HDC, który ułatwia bezpiecznie pokonywanie wzniesień i zakrętów. Można się było również przekonać, czy nierówności terenu przenoszą się na drgania w kabinie. Zarówno nasi goście, jak i ja byliśmy pod wielkim wrażeniem właściwości Rangera - mówi Marcin Hrymajło.

Kierowcy jeździli Fordem Rangerem z ekonomicznym silnikiem Duratorque 2.2 (150 KM) wyposażonym w automatyczną skrzynię biegów.

"Trzeba pamiętać, że jest to samochód nie tylko dynamiczny, ale również bardzo bezpieczny. Jako jedyny pickup na naszym rynku Ford Ranger uzyskał 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP. Jest to idealny samochód dla osób lubiących aktywnie spędzać wolny czas oraz dla służb poruszających się zarówno po asfalcie, jak i w trudnym terenie. To także bardzo kusząca propozycja dla firm, ponieważ Ranger posiada homologację ciężarową, więc można od niego odliczyć pełen VAT - dodaje Hrymajło.

Kierowcy mogli również przebyć obie pętle off-roadowe innymi pojazdami w tym Fordem Transit 4x4 i Rangerem Wildtrak z wcześniejszej serii.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama