/  /  /  /  / Nowy Ford Ranger coraz bliżej debiutu
Ford Ranger

Ford Ranger

Zmień
SegmentLekkie dostawcze / Pick-up
Cena98 277 zł - 168 879 zł (aktualizacja: 2016-05-30)
Emisja CO2173 g/km - 231 g/km
Żużycie paliwa6,5 L/100km - 8,9 L/100km
 

Nowy Ford Ranger coraz bliżej debiutu

Ford|
null
© Ford
nullnullnullnullnullnullnullnull

Nowy Ford Ranger Wildtrak, jako kompaktowy pickup w sportowym stylu debiutujący na targach w Genewie, akcentuje swoją atletyczną posturę najnowocześniejszymi technologiami i wysokim komfortem podróżowania.

Nowy, globalny Ford Ranger zawiera szeroką gamę wiodących w klasie „inteligentnych” rozwiązań, które czynią go łatwiejszym w prowadzeniu, bezpieczniejszym i przyjemniejszym w eksploatacji. W modelu zastosowano także kamerę cofania, która w dużym stopniu poprawia widoczność do tyłu i ułatwia dołączanie przyczepy. Obraz z kamery wyświetlany jest na powierzchni wewnętrznego lusterka wstecznego.

Najwyższy poziom bezpieczeństwa w nowym Fordzie Ranger zapewniają liczne technologie, łącznie z elektronicznym układem stabilizacji toru jazdy (ESP), który dba o ścisłe przyleganie kół samochodu do nawierzchni we wszystkich warunkach drogowych. Mimo, że nowy Ranger jest pojazdem o dużych możliwościach, zastosowano w nim technologie takie jak nawigacja satelitarna czy system sterowania głosem Bluetooth, które częściej spotykane są w modelach premium i samochodach luksusowych.

Bazując na wieloletniej reputacji Rangera jako pojazdu wielozadaniowego, nowy model potwierdza wiarygodność Forda, oferując w wybranych wersjach europejskich możliwość holowania przyczepy o masie nawet 3350 kg, co jest najwyższą wartością w tym segmencie. Ford Ranger wyposażony w 2,2-litrowy silnik wysokoprężny Duratorq TDCi wyróżnia się również ładownością dochodzącą do 1333 kg.

Zbudowany od podstaw (od poprzednika przejęta została tylko nazwa) nowy Ranger jest pierwszym pojazdem użytkowym firmy stworzonym w oparciu o strategię One Ford w ramach globalnego programu rozwoju produktów, łączącego technologiczne kompetencje oddziałów Forda z całego świata.

Nowy Ranger został zaprojektowany i opracowany w Australii i będzie oferowany jako kompaktowy pickup z trzema różnymi kabinami, napędem 4x2 i 4x4, a także w wersjach o dwóch różnych wysokościach zawieszenia oraz nawet w pięciu wersjach dostosowanych do wymagań wszystkich rynków i zasobności portfela klientów.

Samochód będzie produkowany w Tajlandii, Afryce Południowej i Argentynie z przeznaczeniem na ponad 180 rynków na całym świecie.

"Od momentu wprowadzenia marki Ranger w Europie w 1997 roku, Ford Ranger stał się poważnym graczem w europejskim segmencie pickupów - powiedział Jesus Alonso, dyrektor ds. marketingu, sprzedaży i serwisu pojazdów użytkowych, Ford of Europe. "Ten nowy, globalny model oferuje zaawansowane technologie oraz niskie zużycie paliwa i wysoki poziom bezpieczeństwa. Rozpoczynamy nowy rozdział w historii sukcesów Forda Ranger."

Nowoczesna stylistyka
Nowy Ranger został zaprojektowany jako pojazd o cechach dających poczucie siły i pewności siebie, doskonale wpisując się zarówno w otoczenie placu budowy, jak i ekskluzywnej restauracji w mieście. W przedniej części samochodu uwagę przykuwa krótki zwis oraz charakterystyczna osłona chłodnicy z trzema poprzecznymi ramionami, które są wyróżnikiem samochodów użytkowych Forda oferowanych na całym świecie. Dodatkowo, przednia szyba została pochylona pod większym kątem w celu nadania nadwoziu bardziej sportowej i dynamicznej sylwetki, a tym samym stworzenia nowoczesnej i aerodynamicznej konstrukcji.

Projektanci Forda unieśli także linię boczną auta wraz z relingami skrzyni ładunkowej, dzięki czemu nowy Ranger wyróżnia się na drodze, a także odznacza się większą funkcjonalnością przestrzeni ładunkowej. Większe reflektory i lusterka oraz wtłoczone krawędzie obręczy kół zapewniają jednolity wygląd wszystkich wersji nowego Forda Ranger, a także nadają nadwoziu pojazdu agresywny i sportowy wygląd.

W wersji Wildtrak sportowe cechy samochodu są dodatkowo podkreślone wyjątkowym podziałem kolorystycznym w przedniej części nadwozia. Projektanci przykryli przetłoczenie dolnej listwy, uwydatniając tym samym dolny wlot powietrza. Te same akcenty kolorystyczne zastosowano w przypadku bocznych lusterek, klamek drzwi oraz bocznych wlotów powietrza, co dodało nadwoziu auta sportowych cech.

"Agresywny wygląd wersji Wildtrak w połączeniu z nowymi, odważnymi grafikami to ukłon w stronę użytkowników ceniących sportowy i ekspresyjny styl. Samochód będzie się fantastycznie prezentował w roli środka transportu nowoczesnych quadów lub skuterów wodnych podczas weekendowych wycieczek - powiedział Craig Metros, główny projektant nowego Forda Ranger.

Wersja Wildtrak została dodatkowo wyposażona w 18-calowe aluminiowe obręcze kół, bagażnik dachowy oraz sportowy pałąk podkreślający profil auta. Dodatkowo, na tle innych pojazdów lifestylowych wersję tę wyróżniają ekskluzywne znaczki i grafiki.

Poziom komfortu i udogodnień typowy dla samochodu osobowego
Wszechstronne wnętrze wersji Wildtrak odzwierciedla sportową stylistykę nadwozia pojazdu. Specjalne, hydrograficzne wykończenie konsoli centralnej wokół systemu audio przywodzi na myśl wytrzymałe, aczkolwiek lekkie materiały, takie jak włókno węglowe.

Tapicerka siedzeń (połączenie skóry oraz tkaniny inspirowanej odzieżą sportową z sekcjami wentylacyjnymi) zapewnia odpowiednie podparcie boczne oraz komfort jazdy nawet w trudnym terenie. Akcentem wieńczącym całość i dodającym wnętrzu atmosfery znanej z konstrukcji premium są kontrastujące przeszycia w kolorze Wildtrak Orange oraz dyskretny pasek w górnej i bocznej części siedzeń w tym samym odcieniu.

Kabina nowego Rangera została powiększona w celu zapewnienia podróżującym największej w segmencie przestronności oraz wysokiego komfortu. W tylnym rzędzie siedzeń wersji Wildtrak zmieści się na przykład troje pasażerów. Co więcej, pomiędzy słupkiem B a siedzeniem jest teraz więcej miejsca na kolana i stopy. Wszystko to oznacza, iż zajmowanie miejsca na tylnej kanapie, a także wysiadanie z nowego Forda Ranger jest dużo łatwiejsze.

Dzięki 23 schowkom rozlokowanym w kabinie pasażerskiej, nowy Ford Ranger góruje pod tym względem nad konkurencją. W głębokiej konsoli centralnej zmieści się nawet sześć puszek z napojami, podczas gdy w schowku przed pasażerem można umieścić 16-calowego laptopa. Telefony komórkowe i inne niewielkie przedmioty zmieszczą się w konsoli.

Ranger Wildtrak ma również szansę stać się liderem w zakresie innowacyjnych rozwiązań w tym segmencie, dzięki zastosowaniu systemu audio Bluetooth oraz wejść USB i iPod. Dodatkowo istnieje możliwość głosowego sterowania funkcjami radia, odtwarzacza CD, iPoda, wejścia USB, klimatyzacji, a także telefonu, natomiast oprogramowanie systemu rozpoznaje komendy wydawane po angielsku, hiszpańsku, francusku, niemiecku, włosku, portugalsku i turecku. Na pokładzie znajduje się również 5" wyświetlacz z nawigacją satelitarną.

Wyższa moc, wyższy moment obrotowy, większa wydajność
Europejscy klienci otrzymają do wyboru dwie zaawansowane technologicznie jednostki wysokoprężne Duratorq TDCi, a także nowe, wydajne sześciostopniowe przekładnie przenoszące wyższą moc i wyższy moment obrotowy.

Nowy, 2,2-litrowy, czterocylindrowy silnik diesel rozwija maksymalny moment obrotowy 375 Nm i produkuje 150 KM, podczas gdy pod maską wersji Wildtrak pracuje niezwykle elastyczna i wydajna jednostka pięciocylindrowa o pojemności 3,2-litra. Maksymalny moment obrotowy wynosi w tym przypadku 470 Nm, a moc to równe 200 KM. Oba nowe silniki zostały opracowane i dostrojone w celu osiągnięcia niskiego zużycia paliwa na najwyższym poziomie w klasie. Dzięki temu wyposażony w 80-litrowy zbiornik paliwa, Ford Ranger będzie cechował się jednym z najdłuższych zasięgów w segmencie.

Przełożenia skrzyni biegów oraz przekładni głównej zostały odpowiednio dobrane w celu zapewnienia wyjątkowego przyspieszenia, niskiego zużycia paliwa oraz odpowiedniej jakości akustycznej.

Nowa, sześciostopniowa przekładnia automatyczna została poddana zakrojonym na szeroką skalę modyfikacjom, których wymiernym efektem są płynne i szybkie zmiany biegów (niemal niezauważalne dla kierowcy) świadczące o poziomie zaawansowania nowego Forda Ranger porównywalnym z samochodami osobowymi. W trybie Normal priorytetem jest komfort i niskie zużycie paliwa. Jednakże przestawienie dźwigni w tryb Performance aktywuje bardziej sportową pracę przekładni, która zmienia biegi przy wyższych prędkościach obrotowych. Kierowca ma również możliwość ręcznej zmiany biegów poprzez przesunięcie przekładni do przodu (redukcja) lub do tyłu (wyższy bieg).

W nowej wersji Rangera zastosowano również inteligentne technologie Forda, takie jak adaptacyjny tryb automatyczny (Adaptive Automatic Mode), który dostosowuje zmiany biegów do stylu jazdy kierowcy oraz system Grade Control Logic, który automatycznie redukuje bieg podczas zjazdu ze wzniesienia przy wciśniętym pedale hamulca. Ta ostatnia funkcja zapobiega zmianie biegu na wyższy.

Dla kierowców ceniących sobie większe zaangażowanie w prowadzenie pojazdu przygotowano z kolei sześciostopniową przekładnię manualną z krótkim drążkiem zmiany biegów, nawiązującym do konstrukcji znanych z samochodów osobowych. Skrzynia umożliwia precyzyjne zmiany przełożeń, a także doskonale współgra z wysokim momentem obrotowym i dużą mocą nowych silników wysokoprężnych. Dodatkowo, wskaźnik zmiany biegów umieszczony na tablicy rozdzielczej podpowiada kierowcy które wybrać przełożenie, aby uzyskać optymalne zużycie paliwa.

Wiele uwagi poświęcono także odpowiedniej optymalizacji nowego, globalnego Forda Ranger pod względem zużycia paliwa. Wykorzystując tę samą zaawansowaną technologię symulacyjną, co zespoły Formuły 1, inżynierowie odpowiedzialni za aerodynamikę przeprowadzili ponad 1 000 symulacji aerodynamicznych całego pojazdu, aby ukształtować jego nadwozie pod kątem niskiego zużycia paliwa. Dzięki ładowaniu akumulatora z wykorzystaniem odzyskiwanej energii SRC (Smart Regenerative Charging), nowy Ranger jest pierwszym modelem tego typu, który został wyposażony w system zarządzania umożliwiający odłączenie alternatora podczas przyspieszania i ponowne włączenie go podczas hamowania. Układ pozwala obniżyć zużycie paliwa, ponieważ alternator nie ładuje akumulatora bez przerwy, jak to ma miejsce w typowym samochodzie.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama