/  /  /  /  / Ford Ranger punktuje w testach Euro NCAP
Ford Ranger

Ford Ranger

Zmień
SegmentLekkie dostawcze / Pick-up
Cena98 277 zł - 168 879 zł (aktualizacja: 2016-05-30)
Emisja CO2173 g/km - 231 g/km
Żużycie paliwa6,5 L/100km - 8,9 L/100km
 

Ford Ranger punktuje w testach Euro NCAP

Ford|
null
© Ford
nullnullnullnullnullnullnull

Nowy Ford Ranger zapisał się jako pierwszy pickup, który uzyskał najwyższą ocenę 5 gwiazdek w szeroko komentowanych testach zderzeniowych przeprowadzanych według wytycznych organizacji Euro NCAP.

Ford Ranger zaliczył testy oceniające ochronę pasażerów na 89 procent (wynik łączny). To najwyższy wynik uzyskany przez samochód typu pickup i jeden z najlepszych rezultatów we wszystkich testach pojazdów przeprowadzonych przez instytut Euro NCAP.

Co więcej, nowy Ford Ranger osiągnął najlepszy wynik spośród wszystkich przetestowanych samochodów w zakresie ochrony pieszych (81 procent).

Wyniki testów Euro NCAP październik 2011

"Bezpieczeństwo pojazdów jest jedną z kluczowych wartości w firmie Ford Motor Company, a wyniki tych niezależnych testów zderzeniowych potwierdzają, że nowy Ford Ranger jest nie tylko najbezpieczniejszym pojazdem w swojej klasie, ale także jednym z najwyżej ocenionych samochodów w historii testów Euro NCAP - powiedział Stephen Odell, prezes i dyrektor generalny Ford of Europe. "Nikt nie chce uczestniczyć w wypadku, ale jeśli dojdzie do najgorszego, nowy Ford Ranger zapewni najwyższą ochronę wszystkim pasażerom, niezależnie od wieku, a także pieszym."

Euro NCAP to największy i najbardziej uznany niezależny instytut testów zderzeniowych w Europie. Powstał w 1997 roku i jest wspierany przez rządy niektórych europejskich państw, a także liczne organizacje motoryzacyjne, konsumenckie i ubezpieczeniowe.

Forda strzał w dziesiątkę, czyli sukces programu "Gwarancja 12"

Rzeczoznawcy Euro NCAP określili ogólne wyniki uzyskane przez Forda Ranger jako „niezwykłe” i „imponujące”.

Michiel van Ratingen, sekretarz generalny Euro NCAP, powiedział: "Dzięki doskonałym wynikom w zakresie ochrony pieszych, Ford Ranger podnosi poprzeczkę bezpieczeństwa w segmencie pickupów, które do tej pory nie były uznawane jako najbezpieczniejsze pojazdy."

Zaawansowana ochrona
Kompleksowa ochrona podróżujących w razie wypadku rozpoczyna się od wzmocnionej struktury przedziału pasażerskiego wykorzystującej stal o wysokiej wytrzymałości. Zastosowanie elementów pochłaniających energię zderzenia w przedniej, bocznej i tylnej części nadwozia pomaga rozproszyć siły uderzenia z dala od kabiny, co zapewnia pasażerom wysoki poziom ochrony. Struktura nadwozia wraz z nową ramą pochłaniającą energię zderzenia została zoptymalizowana w taki sposób, aby chronić podróżujących w przypadku uderzenia z każdej strony.

Przed poddaniem 110 egzemplarzy Forda Ranger rzeczywistym testom zderzeniowym i wykonaniem 410 prób dynamicznych inżynierowie przeprowadzili ponad 9 000 zderzeń symulacyjnych z wykorzystaniem zaawansowanych technik modelowania komputerowego. Wirtualne symulacje pozwoliły na zoptymalizowanie struktury pojazdu i systemów bezpieczeństwa w taki sposób, aby zapewnić pasażerom maksymalną ochronę w przypadku zderzenia w rzeczywistych warunkach eksploatacji. Wszystko to osiągnięto jeszcze przed zbudowaniem prototypów i poddaniem ich testom zderzeniowym.

"W przypadku nowego Forda Ranger przeprowadziliśmy więcej symulacji zderzeniowych, niż przy opracowywaniu jakiegokolwiek innego modelu naszej firmy. W ten sposób chcieliśmy się upewnić, że wszystkie podzespoły pojazdu odpowiadające za bezpieczeństwo zostały zoptymalizowane - powiedział Adam Frost, główny inżynier, Digital Innovation, Ford Asia Pacific and Africa. "Przeprowadziliśmy też zakrojone na szeroką skalę testy w rzeczywistych warunkach. Rezultatem naszych starań jest samochód światowej klasy, z którego wszyscy możemy być dumni."

Standardem we wszystkich europejskich wersjach kabin Rangera są po raz pierwszy boczne kurtyny powietrzne, które chronią głowy pasażerów podczas zderzenia. Kurtyna powietrzna została zaprojektowana tak, aby chronić osoby podróżujące w pierwszym i drugim rzędzie siedzeń poprzez pokrycie górnej części bocznego przedziału pasażerskiego oraz powierzchni szyb ciągnącej się od słupka A do słupka C.

Nowe poduszki powietrzne umieszczone w bocznych podparciach przednich siedzeń zapewniają natomiast ochronę tułowia pasażerów w razie uderzenia w bok pojazdu, co w połączeniu z kurtynami powietrznymi tworzy ochronny kokon dla kierowcy i pasażera siedzącego z przodu. Wyposażeniem standardowym wszystkich modeli są także poduszki powietrzne chroniąca kolana.

Inne elementy z zakresu bezpieczeństwa biernego to trzypunktowe pasy bezpieczeństwa umieszczone przy wszystkich siedzeniach i wyposażone w napinacze i ograniczniki siły napięcia na przednich siedzeniach, a także technologia Ford BeltMinder, która przypomina pasażerom przednich siedzeń o zapięciu pasów bezpieczeństwa.

Zwiększone bezpieczeństwo pieszych
Technologie zastosowane w nowym Fordzie Ranger zapewniają bezpieczeństwo nie tylko osobom podróżującym w kabinie pasażerskiej, ale również pieszym.

Po raz pierwszy w historii technologie opracowywane w ramach globalnego projektu badawczego Forda nad konstrukcjami pojazdów przyjaznymi pieszym zostały przeniesione do samochodu typu pickup. Przykładem tych technologii jest sześciokątna struktura umieszczona pod maską silnika, która redukuje obrażenia głowy przechodnia podczas zderzenia, a także przyjazna pieszym konstrukcja przedniego zderzaka ze zintegrowanymi materiałami absorbującymi energię uderzenia.

Innowacyjne technologie bezpieczeństwa aktywnego i systemy wspomagające kierowcę
Nowy Ranger wykorzystuje również technologie bezpieczeństwa aktywnego, które pomagają kierowcy uniknąć wypadkom. Kluczowym elementem tej koncepcji jest elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESP) wykorzystujący zaawansowane czujniki, które nieustannie monitorują zachowanie pojazdu, dbając o zachowanie pełnej kontroli i stabilności.

Układ kontroli znoszenia holowanej przyczepy (Trailer Sway Control) monitoruje zachowanie pojazdu oraz przyczepy, wykrywając tendencje przyczepy do kołysania się i zapobiegając temu efektowi poprzez aktywację hamulców. Z kolei układ stabilizacji z kompensacją w zależności od obciążenia pojazdu (Adaptive Load Control) dba o zachowanie odpowiedniej stabilności podczas jazdy z ciężkim ładunkiem.

Stałą prędkość zjazdu ze wzniesienia zapewnia Hill Descent Control (układ kontroli zjazdu ze wzniesienia), który odpowiednio steruje układem hamulcowym w zależności od zaprogramowanej prędkości, natomiast w ruszeniu pod górę nawet przy pełnym obciążeniu pojazdu pomaga układ Hill Launch Assist.

System ESP zastosowany w nowym Fordzie Ranger zawiera specjalny tryb offroadowy rozpoznający moment, w którym pickup przemieszcza się w wymagającym terenie i modyfikujący ustawienia, aby zapewnić najlepszy balans pomiędzy stabilnością a częstotliwością działania systemu.

Zamówienia na nowego Rangera są już przyjmowane, natomiast samochód dostępny będzie w europejskich salonach sprzedaży już od listopada.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama